Ford F-150 Raptor je bláznivý, v pozitivním slova smyslu samozřejmě. Sériový pickup s téměř závodními úpravami a silným motorem snad ani jiný být nemůže. Jenomže nové vydání modrého oválu dostalo EcoBoost a celkově tak trochu „vyměklo“. A proto je tu RAM! Ten má v nabídce model Rebel a když do něj přidáte osmiválec Hellcat, dostanete pickup, proti němuž i Raptor vypadá jako dětská hračka.
RAM Rebel přišel loni tak trochu jako odpověď na Ford F-150 Raptor. Byl tedy také určen pro dovádění v dunách nebo divočině, ale oproti Fordu mu i přes zachování osmiválce (Raptor disponuje šestiválcem EcoBoost) pořád něco chybělo. Určitá jiskra, chtělo by se říct. Možná si to uvědomilo i vedení „berana“, takže se nyní můžeme podívat na pravděpodobně nejšílenější model automobilky v její historii, se kterým se může rovnat snad jen provedení SRT-10. Rebel TRX je totiž v podstatě terénním Challengerem Hellcat. Ano, pod jeho kapotou je skutečně 6.2litrový osmiválec HEMI, přeplňovaný kompresorem, avšak pravda, s výkonem přiškrceným na 429 kW (583 k). Přizpůsobení ne terénním vložkám ale vozu mnozí odpustí, tím spíš při pohledu na dvě koncovky výfuku, vyvedené před zadními koly.
Poháněna jsou všechna kol prostřednictvím osmistupňového automatu TorqueFlite. Systém pohonu všech kol se v hantýrce automobilky označuje jako 4x4 Performance Control a obsahuje několik jízdních režimů. Vedle čisté zadokolky jsou to 4H Wet/snow, 4L Off-road a 4H Baja. Zajímavý je především ten poslední, určený k terénním hrátkám pod planým plynem. Vzadu je pak ještě elektronická uzávěrka diferenciálu. Upraven byl také podvozek s novými tlumiči, předními kontrolními rameny a konečně světlou výškou 330 milimetrů. Kola obouvají masivní 37palcové pneumatiky, za nimi jsou 15palcové kotouče vpředu a 14palcové kotouče vzadu.
Karosérie konceptu TRX je o 152 milimetrů širší než u standardního modelu, na čemž mají zásluhu především kompozicové blatníky, ukrývající ony větší pneumatiky. Na přední masku je potřeba si možná chvíli zvykat, naštěstí jsou tady ale kapota s nasávacím otvorem, nárazníky s tažnými oky a LED diodová rampa na střeše. Korba má potom speciální úložný systém pro dvě náhradní kola. Co kdyby náhodou. Kabině dominují šestibodové bezpečnostní pásy předních sedadel v kombinaci s dole zploštělým volantem, čalouněným semišem. Vedle něj pak nechybí ani kůže nebo červené prošívání. Všechno to vypadá skoro sériově, jenomže RAM Rebel TRX je zatím jen a jen konceptem. Jestli půjde pickup do výroby nevíme, nicméně bychom se za to u mateřského koncernu FCA klidně přimluvili. Tohle totiž vypadá na nebezpečně zábavné a návykové auto!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?