RAM Rebel TRX je Hellcatem poháněná šílenost, Raptor najednou vypadá jako dětská hračka

RAM Rebel TRX je koncept šíleného pickupu pro dovádění v dunách.
RAM Rebel TRX je koncept šíleného pickupu pro dovádění v dunách., foto: RAM
ar6 1. října 2016 23:17
Sdílej:

Ford F-150 Raptor je bláznivý, v pozitivním slova smyslu samozřejmě. Sériový pickup s téměř závodními úpravami a silným motorem snad ani jiný být nemůže. Jenomže nové vydání modrého oválu dostalo EcoBoost a celkově tak trochu „vyměklo“. A proto je tu RAM! Ten má v nabídce model Rebel a když do něj přidáte osmiválec Hellcat, dostanete pickup, proti němuž i Raptor vypadá jako dětská hračka.

RAM Rebel přišel loni tak trochu jako odpověď na Ford F-150 Raptor. Byl tedy také určen pro dovádění v dunách nebo divočině, ale oproti Fordu mu i přes zachování osmiválce (Raptor disponuje šestiválcem EcoBoost) pořád něco chybělo. Určitá jiskra, chtělo by se říct. Možná si to uvědomilo i vedení „berana“, takže se nyní můžeme podívat na pravděpodobně nejšílenější model automobilky v její historii, se kterým se může rovnat snad jen provedení SRT-10. Rebel TRX je totiž v podstatě terénním Challengerem Hellcat. Ano, pod jeho kapotou je skutečně 6.2litrový osmiválec HEMI, přeplňovaný kompresorem, avšak pravda, s výkonem přiškrceným na 429 kW (583 k). Přizpůsobení ne terénním vložkám ale vozu mnozí odpustí, tím spíš při pohledu na dvě koncovky výfuku, vyvedené před zadními koly.

Poháněna jsou všechna kol prostřednictvím osmistupňového automatu TorqueFlite. Systém pohonu všech kol se v hantýrce automobilky označuje jako 4x4 Performance Control  a obsahuje několik jízdních režimů. Vedle čisté zadokolky jsou to 4H Wet/snow, 4L Off-road a 4H Baja. Zajímavý je především ten poslední, určený k terénním hrátkám pod planým plynem. Vzadu je pak ještě elektronická uzávěrka diferenciálu. Upraven byl také podvozek s novými tlumiči, předními kontrolními rameny a konečně světlou výškou 330 milimetrů. Kola obouvají masivní 37palcové pneumatiky, za nimi jsou 15palcové kotouče vpředu a 14palcové kotouče vzadu.

Karosérie konceptu TRX je o 152 milimetrů širší než u standardního modelu, na čemž mají zásluhu především kompozicové blatníky, ukrývající ony větší pneumatiky. Na přední masku je potřeba si možná chvíli zvykat, naštěstí jsou tady ale kapota s nasávacím otvorem, nárazníky s tažnými oky a LED diodová rampa na střeše. Korba má potom speciální úložný systém pro dvě náhradní kola. Co kdyby náhodou. Kabině dominují šestibodové bezpečnostní pásy předních sedadel v kombinaci s dole zploštělým volantem, čalouněným semišem. Vedle něj pak nechybí ani kůže nebo červené prošívání. Všechno to vypadá skoro sériově, jenomže RAM Rebel TRX je zatím jen a jen konceptem. Jestli půjde pickup do výroby nevíme, nicméně bychom se za to u mateřského koncernu FCA klidně přimluvili. Tohle totiž vypadá na nebezpečně zábavné a návykové auto!

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.