RAM Rebel přišel loni tak trochu jako odpověď na Ford F-150 Raptor. Byl tedy také určen pro dovádění v dunách nebo divočině, ale oproti Fordu mu i přes zachování osmiválce (Raptor disponuje šestiválcem EcoBoost) pořád něco chybělo. Určitá jiskra, chtělo by se říct. Možná si to uvědomilo i vedení „berana“, takže se nyní můžeme podívat na pravděpodobně nejšílenější model automobilky v její historii, se kterým se může rovnat snad jen provedení SRT-10. Rebel TRX je totiž v podstatě terénním Challengerem Hellcat. Ano, pod jeho kapotou je skutečně 6.2litrový osmiválec HEMI, přeplňovaný kompresorem, avšak pravda, s výkonem přiškrceným na 429 kW (583 k). Přizpůsobení ne terénním vložkám ale vozu mnozí odpustí, tím spíš při pohledu na dvě koncovky výfuku, vyvedené před zadními koly.
Poháněna jsou všechna kol prostřednictvím osmistupňového automatu TorqueFlite. Systém pohonu všech kol se v hantýrce automobilky označuje jako 4x4 Performance Control a obsahuje několik jízdních režimů. Vedle čisté zadokolky jsou to 4H Wet/snow, 4L Off-road a 4H Baja. Zajímavý je především ten poslední, určený k terénním hrátkám pod planým plynem. Vzadu je pak ještě elektronická uzávěrka diferenciálu. Upraven byl také podvozek s novými tlumiči, předními kontrolními rameny a konečně světlou výškou 330 milimetrů. Kola obouvají masivní 37palcové pneumatiky, za nimi jsou 15palcové kotouče vpředu a 14palcové kotouče vzadu.
Karosérie konceptu TRX je o 152 milimetrů širší než u standardního modelu, na čemž mají zásluhu především kompozicové blatníky, ukrývající ony větší pneumatiky. Na přední masku je potřeba si možná chvíli zvykat, naštěstí jsou tady ale kapota s nasávacím otvorem, nárazníky s tažnými oky a LED diodová rampa na střeše. Korba má potom speciální úložný systém pro dvě náhradní kola. Co kdyby náhodou. Kabině dominují šestibodové bezpečnostní pásy předních sedadel v kombinaci s dole zploštělým volantem, čalouněným semišem. Vedle něj pak nechybí ani kůže nebo červené prošívání. Všechno to vypadá skoro sériově, jenomže RAM Rebel TRX je zatím jen a jen konceptem. Jestli půjde pickup do výroby nevíme, nicméně bychom se za to u mateřského koncernu FCA klidně přimluvili. Tohle totiž vypadá na nebezpečně zábavné a návykové auto!