Ford F-150 Raptor je bláznivý, v pozitivním slova smyslu samozřejmě. Sériový pickup s téměř závodními úpravami a silným motorem snad ani jiný být nemůže. Jenomže nové vydání modrého oválu dostalo EcoBoost a celkově tak trochu „vyměklo“. A proto je tu RAM! Ten má v nabídce model Rebel a když do něj přidáte osmiválec Hellcat, dostanete pickup, proti němuž i Raptor vypadá jako dětská hračka.
RAM Rebel přišel loni tak trochu jako odpověď na Ford F-150 Raptor. Byl tedy také určen pro dovádění v dunách nebo divočině, ale oproti Fordu mu i přes zachování osmiválce (Raptor disponuje šestiválcem EcoBoost) pořád něco chybělo. Určitá jiskra, chtělo by se říct. Možná si to uvědomilo i vedení „berana“, takže se nyní můžeme podívat na pravděpodobně nejšílenější model automobilky v její historii, se kterým se může rovnat snad jen provedení SRT-10. Rebel TRX je totiž v podstatě terénním Challengerem Hellcat. Ano, pod jeho kapotou je skutečně 6.2litrový osmiválec HEMI, přeplňovaný kompresorem, avšak pravda, s výkonem přiškrceným na 429 kW (583 k). Přizpůsobení ne terénním vložkám ale vozu mnozí odpustí, tím spíš při pohledu na dvě koncovky výfuku, vyvedené před zadními koly.
Poháněna jsou všechna kol prostřednictvím osmistupňového automatu TorqueFlite. Systém pohonu všech kol se v hantýrce automobilky označuje jako 4x4 Performance Control a obsahuje několik jízdních režimů. Vedle čisté zadokolky jsou to 4H Wet/snow, 4L Off-road a 4H Baja. Zajímavý je především ten poslední, určený k terénním hrátkám pod planým plynem. Vzadu je pak ještě elektronická uzávěrka diferenciálu. Upraven byl také podvozek s novými tlumiči, předními kontrolními rameny a konečně světlou výškou 330 milimetrů. Kola obouvají masivní 37palcové pneumatiky, za nimi jsou 15palcové kotouče vpředu a 14palcové kotouče vzadu.
Karosérie konceptu TRX je o 152 milimetrů širší než u standardního modelu, na čemž mají zásluhu především kompozicové blatníky, ukrývající ony větší pneumatiky. Na přední masku je potřeba si možná chvíli zvykat, naštěstí jsou tady ale kapota s nasávacím otvorem, nárazníky s tažnými oky a LED diodová rampa na střeše. Korba má potom speciální úložný systém pro dvě náhradní kola. Co kdyby náhodou. Kabině dominují šestibodové bezpečnostní pásy předních sedadel v kombinaci s dole zploštělým volantem, čalouněným semišem. Vedle něj pak nechybí ani kůže nebo červené prošívání. Všechno to vypadá skoro sériově, jenomže RAM Rebel TRX je zatím jen a jen konceptem. Jestli půjde pickup do výroby nevíme, nicméně bychom se za to u mateřského koncernu FCA klidně přimluvili. Tohle totiž vypadá na nebezpečně zábavné a návykové auto!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.