Mia Microbus - elektrický minimalismus

Jan Ševčík, 25. srpna 2011, 21:35 Google+

O značce Mia zatím slyšel málokdo. A přitom výroba jejich vozů byla již letos v červnu spuštěna. Do konce letošního roku umístí společnost na trh 4 tisícovky elektromobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Microbus

Microbus | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Počátky ambiciózního projektu vedou k francouzské firmě Heuliez do roku 2008. Poté projekt přešel pod německo-francouzskou skupinu Mia Electric GmbH. Ta jeho finální podobu představila na letošním autosalonu v Ženevě. Vozy se značkou Mia vznikají v továrně ve francouzském Cerizay.

Za poněkud netradičním "krabicovitým" zevnějškem stojí designér působící dříve u VW Murat Günak. Karoserie microbusu je jednoprostorová a přístup do kabiny mají na starost boční posuvné dveře na obou bocích vozítka. Koncept uspořádání sedadel jakoby se inspiroval u Gordona Murraye (T.27), řidič totiž sedí vpředu osamocen a jeho spolupasažéři se posazují až za něj do druhé řady.

Mia Electric nabídne zákazníkům 3 verze - mia, mia L a mia box van. Základní verze dosahuje skromných rozměrů - délka 2,87 m, šířky 1,64 m a výšky 1,55 m. Další dvě verze L a užitková box van jsou na délku prodloženy na 3,19 m. Hmotnost základní verze dosahuje 750 kg. Ekologický pohon zajišťuje elektromotor skromného výkonu 18 kW. To stačí k dosažení maximální rychlosti 100 km/h.

O napájení elektromotoru se starají baterie o kapacitě 12 kWh, ty umožňují Microbusu dojezd 120 km. Jejich plné nabití trvá 5 hodin. Tyto parametry se zdají pro městský provoz optimální. Trochu pihou na kráse je cena v británii stanovená v přepočtu na 600 tisíc Kč a to i po odečtení vládní dotace. Na našem trhu se nejspíše Mia Caravan oficiálně neobjeví. Jako s hlavními odbytišti se prozatím počítá s Francií, Německem a Anglií.

zdroj: worldcarfans.com

 

Vytisknout

Diskuze: Mia Microbus - elektrický minimalismus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Exeo

Seat Exeo - ďalšia modernizácia pre Frankfurt

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud