O značce Mia zatím slyšel málokdo. A přitom výroba jejich vozů byla již letos v červnu spuštěna. Do konce letošního roku umístí společnost na trh 4 tisícovky elektromobilů.
Počátky ambiciózního projektu vedou k francouzské firmě Heuliez do roku 2008. Poté projekt přešel pod německo-francouzskou skupinu Mia Electric GmbH. Ta jeho finální podobu představila na letošním autosalonu v Ženevě. Vozy se značkou Mia vznikají v továrně ve francouzském Cerizay.
Za poněkud netradičním "krabicovitým" zevnějškem stojí designér působící dříve u VW Murat Günak. Karoserie microbusu je jednoprostorová a přístup do kabiny mají na starost boční posuvné dveře na obou bocích vozítka. Koncept uspořádání sedadel jakoby se inspiroval u Gordona Murraye (T.27), řidič totiž sedí vpředu osamocen a jeho spolupasažéři se posazují až za něj do druhé řady.
Mia Electric nabídne zákazníkům 3 verze - mia, mia L a mia box van. Základní verze dosahuje skromných rozměrů - délka 2,87 m, šířky 1,64 m a výšky 1,55 m. Další dvě verze L a užitková box van jsou na délku prodloženy na 3,19 m. Hmotnost základní verze dosahuje 750 kg. Ekologický pohon zajišťuje elektromotor skromného výkonu 18 kW. To stačí k dosažení maximální rychlosti 100 km/h.
O napájení elektromotoru se starají baterie o kapacitě 12 kWh, ty umožňují Microbusu dojezd 120 km. Jejich plné nabití trvá 5 hodin. Tyto parametry se zdají pro městský provoz optimální. Trochu pihou na kráse je cena v británii stanovená v přepočtu na 600 tisíc Kč a to i po odečtení vládní dotace. Na našem trhu se nejspíše Mia Caravan oficiálně neobjeví. Jako s hlavními odbytišti se prozatím počítá s Francií, Německem a Anglií.
zdroj: worldcarfans.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?