O značce Mia zatím slyšel málokdo. A přitom výroba jejich vozů byla již letos v červnu spuštěna. Do konce letošního roku umístí společnost na trh 4 tisícovky elektromobilů.
Počátky ambiciózního projektu vedou k francouzské firmě Heuliez do roku 2008. Poté projekt přešel pod německo-francouzskou skupinu Mia Electric GmbH. Ta jeho finální podobu představila na letošním autosalonu v Ženevě. Vozy se značkou Mia vznikají v továrně ve francouzském Cerizay.
Za poněkud netradičním "krabicovitým" zevnějškem stojí designér působící dříve u VW Murat Günak. Karoserie microbusu je jednoprostorová a přístup do kabiny mají na starost boční posuvné dveře na obou bocích vozítka. Koncept uspořádání sedadel jakoby se inspiroval u Gordona Murraye (T.27), řidič totiž sedí vpředu osamocen a jeho spolupasažéři se posazují až za něj do druhé řady.
Mia Electric nabídne zákazníkům 3 verze - mia, mia L a mia box van. Základní verze dosahuje skromných rozměrů - délka 2,87 m, šířky 1,64 m a výšky 1,55 m. Další dvě verze L a užitková box van jsou na délku prodloženy na 3,19 m. Hmotnost základní verze dosahuje 750 kg. Ekologický pohon zajišťuje elektromotor skromného výkonu 18 kW. To stačí k dosažení maximální rychlosti 100 km/h.
O napájení elektromotoru se starají baterie o kapacitě 12 kWh, ty umožňují Microbusu dojezd 120 km. Jejich plné nabití trvá 5 hodin. Tyto parametry se zdají pro městský provoz optimální. Trochu pihou na kráse je cena v británii stanovená v přepočtu na 600 tisíc Kč a to i po odečtení vládní dotace. Na našem trhu se nejspíše Mia Caravan oficiálně neobjeví. Jako s hlavními odbytišti se prozatím počítá s Francií, Německem a Anglií.
zdroj: worldcarfans.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.