Toyota představila druhou generaci svého SUV RAV 4 s elektrickým pohonem. Na koupi bude ale nutné ještě chvíli počkat.
Toyota na autosalonu v Los Angeles představila druhou generaci své elektrické verze SUV RAV4. vyvinula ji ve spolupráci s experty na elektromobily ze společnosti Tesla.
Toyota si od druhé generace, která se rodí v době, která je k různým alternativním pohonům velmi přívětivá, slibuje, že se ji prodá víc než generace první. Její výskyty na silnici jsou dnes vzácnější než pozorování Yettiho v rovníkové Africe.
Japonská automobilka v LA představila pouze první prototyp, ten je ale plně funkční a pojízdný. Po příští dva roky chce Toyota ladit ravku k dokonalosti.
V tuto chvíli je dojezd stanoven na sto mil, tedy 160 km. Automobilka se snažila všemožně udržet na uzdě hmotnost, proto se snažila kompenzovat její růst zaviněný akumulátory snížením hmotnosti jiných dílů, například na podvozku.
Jak jsem se zmínil, na trh, přinejmenším severoamerický, se dostane RAV4 EV v roce 2012. Ještě o rok dříve vyrobí Toyota několik zkušebních prototypů, které zapůjčí vybraným zájemcům.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?