Toyota představila druhou generaci svého SUV RAV 4 s elektrickým pohonem. Na koupi bude ale nutné ještě chvíli počkat.
Toyota na autosalonu v Los Angeles představila druhou generaci své elektrické verze SUV RAV4. vyvinula ji ve spolupráci s experty na elektromobily ze společnosti Tesla.
Toyota si od druhé generace, která se rodí v době, která je k různým alternativním pohonům velmi přívětivá, slibuje, že se ji prodá víc než generace první. Její výskyty na silnici jsou dnes vzácnější než pozorování Yettiho v rovníkové Africe.
Japonská automobilka v LA představila pouze první prototyp, ten je ale plně funkční a pojízdný. Po příští dva roky chce Toyota ladit ravku k dokonalosti.
V tuto chvíli je dojezd stanoven na sto mil, tedy 160 km. Automobilka se snažila všemožně udržet na uzdě hmotnost, proto se snažila kompenzovat její růst zaviněný akumulátory snížením hmotnosti jiných dílů, například na podvozku.
Jak jsem se zmínil, na trh, přinejmenším severoamerický, se dostane RAV4 EV v roce 2012. Ještě o rok dříve vyrobí Toyota několik zkušebních prototypů, které zapůjčí vybraným zájemcům.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?