Toyota představila druhou generaci svého SUV RAV 4 s elektrickým pohonem. Na koupi bude ale nutné ještě chvíli počkat.
Toyota na autosalonu v Los Angeles představila druhou generaci své elektrické verze SUV RAV4. vyvinula ji ve spolupráci s experty na elektromobily ze společnosti Tesla.
Toyota si od druhé generace, která se rodí v době, která je k různým alternativním pohonům velmi přívětivá, slibuje, že se ji prodá víc než generace první. Její výskyty na silnici jsou dnes vzácnější než pozorování Yettiho v rovníkové Africe.
Japonská automobilka v LA představila pouze první prototyp, ten je ale plně funkční a pojízdný. Po příští dva roky chce Toyota ladit ravku k dokonalosti.
V tuto chvíli je dojezd stanoven na sto mil, tedy 160 km. Automobilka se snažila všemožně udržet na uzdě hmotnost, proto se snažila kompenzovat její růst zaviněný akumulátory snížením hmotnosti jiných dílů, například na podvozku.
Jak jsem se zmínil, na trh, přinejmenším severoamerický, se dostane RAV4 EV v roce 2012. Ještě o rok dříve vyrobí Toyota několik zkušebních prototypů, které zapůjčí vybraným zájemcům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?