Maximálně mini – Honda Jazz 1,2

Petr Horák, 8. ledna 2004, 23:20 Google+

Doprava ve městech stále houstne a hledání parkovacího místa je úkolem téměř detektivním.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Není proto divu, že se stále častěji setkáváme s vozy s délkou do 4 metrů, šetřivými motory a vysoce variabilním uspořádáním interiéru

Do této kategorie patří také Honda Jazz. Někteří řidiči k malým vozům přistupují s despektem a opovržením, ale o to větší může být překvapení, jaké vám takové auto přichystá. Pro Hondu Jazz jsem si přijel s kompletní hokejovou výzbrojí a celou cestu jsem přemýšlel, kam to jen v tom malém autě dám. Jaké však bylo moje překvapení, když zavazadlový prostor Jazzu bez problémů „spolkl“ celou výstroj a ještě zbylo místo! Objem 380 litrů je na takové auto opravdu dost a jen těžko ve třídě hledá sobě rovného. Vždyť tolik opěvované VW Polo nabízí o rovných 110 litrů a Škoda Fabia dokonce o 120 litrů menší zavazadlový prostor! Podobné je to i v případě sklopených sedaček a své v tomto ohledu zcela jistě sehrává téměř kolmá stěna pátých dveří Jazzu.

Karoserie Hondy tak trochu připomíná zmenšené MPV. Přední kapota a čelní okno jsou téměř v jedné rovině, o strmé zádi už řeč byla. Výraz přední partie vozu je vysloveně dobrácký až roztomilý. Uvnitř nabízí Jazz nečekaně hodně prostoru prakticky na všech sedadlech. V tomto ohledu, myslím, snese srovnání i s o třídu většími vozy. Provedení celého interiéru je nápadité, před řidičem je velká kaplička ukrývající 3 tubusy s přístroji, jenž mají pro oči velmi příjemné naoranžovělé podsvícení. Chybí sice teploměr, ale ten je nahrazen svítící modrou kontrolkou při studeném motoru a červenou signalizující jeho přehřívaní. Spolujezdec na předním sedadle má před sebou naopak dvojici odkládacích přihrádek, přičemž v oblasti těsně nad koleny se pod celou palubní deskou táhne jakási odkládací římsa.

Překvapením jsou ovšem zadní sedadla. Můžete sklopit nejen dělené opěradlo a vytvořit tak rovnou plochu, ale i jednoduše zvednout sedák a na místo sedačky postavit nějaký vyšší předmět, třeba malou palmu nebo fikus. V takovém případě vám pak Honda Jazz více než malé auto připomíná černou díru na cokoli. Objem věcí, které do ni dokážete dát je opravdu ohromující!

Největší chlouba Jazzu je ale pod kapotou - patentovaný motor 1,2 i-DSI. Je vybaven dvojitým sekvenčním zapalováním, což v praxi znamená, že každý ze čtyř válců má dvě svíčky a každá pálí v jinou dobu. Tím je dosaženo extrémně nízkých hodnot emisí ve výfukových plynech a překvapivých parametrů pohonné jednotky. Pouze osmiventilový agregát 1246 ccm se honosí výkonem 57 kW a při testu jsem se s průměrnou spotřebou pohyboval okolo 6 litrů Naturalu na 100 km. Pro srovnání, tříválec Volkswagenu HPT s dvouventilovou technikou na válec má pouze 40 kW a najdete ho jak pod kapotou pola, tak ve fabii.

Co říci závěrem? Honda Jazz je hravé auto, které si i díky barevné paletě obsahující žlutou nebo růžovou barvu získá zákazníky, kteří se chtějí odlišovat. Svými parametry, výbavou a bezpečností rozhodně patří ke špičce třídy, pihou na kráse může být nepatrně vyšší cena ve srovnání s konkurencí a také fakt, že ne každému musí zajímavě ztvárněný interiér padnout do oka.

Foto: Honda

Vytisknout

Diskuze: Maximálně mini – Honda Jazz 1,2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Aston Martin DB9 Volante – Perla z ostrovů - anotační foto

Aston Martin DB9 Volante – Perla z ostrovů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud