Nemecký tuningový úpravca modelov značky BMW, Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG prihlásil svoj najnovší model BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupé do súťaže o najnižšie emisie a spotrebu. Tento model sa môže pochváliť priemernou spotrebou iba 5,4 l/100 km.
BMW Alpina D3 Bi-Turbo Coupé dosahuje pri mimoriadne nízkej kombinovanej spotrebe 5,4 l/100 km zrýchlenie z nuly na sto už za 6,9 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na 245 km/h. K dispozícii je aj verzia s automatickou prevodoukou, tu je spotreba vyššia o 0,2 l/100 km.
Emisie výfukových plynov CO2 majú veľmi priaznivú hodnotu - 143 g/km pri mechanickej prevodovke (automatická-148 g/km). Týmito parametrami sa upravený dvojlitrový agregát radí k najčistejším dieselovým motorom vo svojej kategórii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.