Elton John má možná slabost pro výstřední kostýmy, ale když přijde na výběr aut, pak je jeho vkus skutečně na výši. Není to tak dlouho, co jsme psali o jeho luxusním klasickém Bentley a teď se objevil na internetu další kousek z jeho sbírky: raritní Aston Martin V8 Vantage.
Na velkolepé aukci automobilů "Silverstone Auctions Race Retro Classic Car Sale", která se bude konat 24. a 25. února, se kromě desítek zajímavých vozů objeví i jeden z nejvzácnějších Aston Martinů minulého století, model V8 Vantage V550 z roku 1997, jehož prvním majitelem byl sám Sir Elton John.
Ručně vyráběný V8 Vantage, který si vznikal v továrně Newport Pagnell, přišel světoznámého umělce na cca 250 000 liber, což by při dnešním kurzu dělalo cca 7.1 milionu korun. Za tuto částku však dostal vůz s výkonem rovných 550 koní, který dokázal vystřelit na rychlost 98 km/h během 4.8 sekund a jeho akcelerace se zastavila až u rychlosti 290 km/h.
Při bližším pohledu však člověk zjistí, že zpěvák si na svůj vůz musel dávat setsakramentský pozor. Během více než 20 let totiž na tachometru přibylo pouze 13942 kilometrů a z interiéru je prý téměř cítit vůně nového auta. Vše je v perfektní kondici, od kůže, přes interiér až po karoserii a lak.
Že se na voze nešetřilo navíc dokazuje i kompletní servisní historie, která u vozu nemohla chybět. Na vzácnosti vozu však kromě prvního vlastníka dodává i skutečnost, že v automobilce vzniklo pouze necelých 240 kusů modelu V550, což z něj činí poměrně zajímavou sběratelskou raritu.
Experti z aukční síně odhadují hodnotu vozidla někde mezi částkami 190 000 až 240 000 liber (cca 5,4 až 6,8 milionu Kč), nicméně s přihlédnutím k slavné historii se očekává, že částka, za kterou se vůz nakonec vydraží, bude mnohem vyšší.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?