Hybrid, to je dnes u konceptu nutnost. Hyundaie se podařilo tento požadavek moderní doby docela slušně dotáhnout.
Koncept i-Flow by mohl být náznakem budoucí Sonaty, tedy auta vyššího segmentu. Koncept je dlouhý 478 cm, což je téměř stejně jako u Sonaty.
Proč tvrdím, že je novinka docela dotažená? Kombinuje totiž účinný dvakrát přeplňovaný diesel o objemu 1,7 litru s elektromotorem, který je živen z Li-Pol akumulátorů. To ale není všechno, auto je schopno získávat elektřinu i jinak než rekupurací, například ze solárních panelů nebo také termoelektrických článků, které jsou na výfuku a využívají horkosti výfukových plynů.
Spotřeba je proto jen tři litry na 100 ujetých kilometrů, emise jsou jen 85 g CO2 na ujetý kilometr.
Podobná technologie by se měla v Sonatě objevit již poměrně brzy, termoelektrické a fotovoltaické články jsou spíše otázkou návratnosti po stránce ekonomické.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?