Ferrari nečeká příliš lákavá budoucnost. Nové levné modely, šestiválce, prostě nuda a šeď.
Blýská se na špatné časy u automobilky se vzpírajícím se koněm ve znaku? No částečně ano. Právě se proslechlo, že se chystá nový model. Mohli bysme mu pracovně říkat Dino. Bude to nový „entry-level“ model. Tedy nejlevnější Ferrari v nabídce. Samozřejmě jeho cena nebude podbízivá. Mluví se o částce kolem 4-5 milionů korun.
Bude to menší lehčí 488, nečekejte atmosférický motor, a to ani přeplňovaný osmiválec jako je v 488. Dočkáme se 2,9 litrového V6 motoru (ano známe jej z Alfy Romeo Giulia). Vidlicový šestiválec s přeplňováním by měl poskytovat výkon 450 a 600 koní (zřejmě se počítá s dvěma verzemi).
Tento nový motor má pohánět nové generace budoucích Ferrari. Tak nějak se to vše řítí někam, kam žádný petrolhead nechce. Do konce desetiletí budou Ferrari šestiválcová, v roce 2025 třeba už jen čtyřválcová a v roce 2030 najdeme pod kapotou tříválec. Dobře, trochu jsem to přitáhnul za vlasy, ale už hromadný přechod k přeplňování a první šestiválec, nejsou dobrými signály.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?