Ferrari nečeká příliš lákavá budoucnost. Nové levné modely, šestiválce, prostě nuda a šeď.
Blýská se na špatné časy u automobilky se vzpírajícím se koněm ve znaku? No částečně ano. Právě se proslechlo, že se chystá nový model. Mohli bysme mu pracovně říkat Dino. Bude to nový „entry-level“ model. Tedy nejlevnější Ferrari v nabídce. Samozřejmě jeho cena nebude podbízivá. Mluví se o částce kolem 4-5 milionů korun.
Bude to menší lehčí 488, nečekejte atmosférický motor, a to ani přeplňovaný osmiválec jako je v 488. Dočkáme se 2,9 litrového V6 motoru (ano známe jej z Alfy Romeo Giulia). Vidlicový šestiválec s přeplňováním by měl poskytovat výkon 450 a 600 koní (zřejmě se počítá s dvěma verzemi).
Tento nový motor má pohánět nové generace budoucích Ferrari. Tak nějak se to vše řítí někam, kam žádný petrolhead nechce. Do konce desetiletí budou Ferrari šestiválcová, v roce 2025 třeba už jen čtyřválcová a v roce 2030 najdeme pod kapotou tříválec. Dobře, trochu jsem to přitáhnul za vlasy, ale už hromadný přechod k přeplňování a první šestiválec, nejsou dobrými signály.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.