Ferrari nečeká příliš lákavá budoucnost. Nové levné modely, šestiválce, prostě nuda a šeď.
Blýská se na špatné časy u automobilky se vzpírajícím se koněm ve znaku? No částečně ano. Právě se proslechlo, že se chystá nový model. Mohli bysme mu pracovně říkat Dino. Bude to nový „entry-level“ model. Tedy nejlevnější Ferrari v nabídce. Samozřejmě jeho cena nebude podbízivá. Mluví se o částce kolem 4-5 milionů korun.
Bude to menší lehčí 488, nečekejte atmosférický motor, a to ani přeplňovaný osmiválec jako je v 488. Dočkáme se 2,9 litrového V6 motoru (ano známe jej z Alfy Romeo Giulia). Vidlicový šestiválec s přeplňováním by měl poskytovat výkon 450 a 600 koní (zřejmě se počítá s dvěma verzemi).
Tento nový motor má pohánět nové generace budoucích Ferrari. Tak nějak se to vše řítí někam, kam žádný petrolhead nechce. Do konce desetiletí budou Ferrari šestiválcová, v roce 2025 třeba už jen čtyřválcová a v roce 2030 najdeme pod kapotou tříválec. Dobře, trochu jsem to přitáhnul za vlasy, ale už hromadný přechod k přeplňování a první šestiválec, nejsou dobrými signály.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.