BMW i3 ujede nově až 300 kilometrů, hlásí to modrou metalízou Protonic

ar6, 4. května 2016, 11:14 Google+

Problémem elektromobilů je vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Cena BMW i3 zůstane i po faceliftu na segment B astronomicky vysoká, instalací nového akumulátoru však došlo k zásadnímu prodloužení dojezdu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW i3 dostalo v rámci modernizace akumulátor o kapacitě 33 kWh.

BMW i3 dostalo v rámci modernizace akumulátor o kapacitě 33 kWh. | foto: BMW

Sdílejte článek

Původní lithium-iontový akumulátor v útrobách BMW i3 měl kapacitu 22 kWh, nová baterie nabízí, díky větší hustotě jednotlivých článků, kapacitu 33 kWh. Nabití zabere asi 4,5 hodiny. Rozměry baterie zůstaly nezměněné, hmotnost vozu ale o něco stoupla – v čistě elektrické verzi s nezměněným výkonem 170 koní na 1343 kilogramů a s dodatečným prodlužovačem dojezdu (zážehový dvouválec o objemu 0.6 litru s výkonem 38 koní, udržující při jízdě konstantní nabití akumulátoru) na 1467 kilogramů.

S novou baterií ujede i3 papírově až 300 kilometrů, v nepříznivých podmínkách, se zapnutou klimatizací, tato hodnota klesne na 200 kilometrů. Zmíněný prodlužovač dojezdu přináší dalších 150 kilometrů. Spotřeba upraveného BMW je 12,6 kWh/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 7,3 sekundy. Benzínový motor si nárokuje 0,6 l/100 km. V nabídce nadále zůstává verze s akumulátorem o kapacitě 22 kWh, kterou lze rovněž dovybavit benzínovým dvouválcem.

Vizuálně i3 s 33 kWh akumulátorem poznáte podle modrého metalického laku Protonic, dříve určeného jen pro větší sportovní plug-in hybrid i8. Vedle něj pak Němci nabídnou nemetalické odstíny bílá Capparis a černá Fluid, stejně tak jako metalické barvy šedá Mineral, stříbrná Platin a stříbrná Ionic. Zvolit lze také čtyři designové verze interiéru, využívající především obnovitelné materiály. Prodej vylepšení i3 začne během několika týdnů, majitelé stávajících vozů pak budou mít možnost svůj akumulátor vyměnit za nový.

Vytisknout

Diskuze: BMW i3 ujede nově až 300 kilometrů, hlásí to modrou metalízou Protonic

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

"Tajný" závod Gumball míří po dlouhé době do Prahy

"Tajný" milionářský závod GumBall 3000 míří do Prahy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud