Problémem elektromobilů je vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Cena BMW i3 zůstane i po faceliftu na segment B astronomicky vysoká, instalací nového akumulátoru však došlo k zásadnímu prodloužení dojezdu.
Původní lithium-iontový akumulátor v útrobách BMW i3 měl kapacitu 22 kWh, nová baterie nabízí, díky větší hustotě jednotlivých článků, kapacitu 33 kWh. Nabití zabere asi 4,5 hodiny. Rozměry baterie zůstaly nezměněné, hmotnost vozu ale o něco stoupla – v čistě elektrické verzi s nezměněným výkonem 170 koní na 1343 kilogramů a s dodatečným prodlužovačem dojezdu (zážehový dvouválec o objemu 0.6 litru s výkonem 38 koní, udržující při jízdě konstantní nabití akumulátoru) na 1467 kilogramů.
S novou baterií ujede i3 papírově až 300 kilometrů, v nepříznivých podmínkách, se zapnutou klimatizací, tato hodnota klesne na 200 kilometrů. Zmíněný prodlužovač dojezdu přináší dalších 150 kilometrů. Spotřeba upraveného BMW je 12,6 kWh/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 7,3 sekundy. Benzínový motor si nárokuje 0,6 l/100 km. V nabídce nadále zůstává verze s akumulátorem o kapacitě 22 kWh, kterou lze rovněž dovybavit benzínovým dvouválcem.
Vizuálně i3 s 33 kWh akumulátorem poznáte podle modrého metalického laku Protonic, dříve určeného jen pro větší sportovní plug-in hybrid i8. Vedle něj pak Němci nabídnou nemetalické odstíny bílá Capparis a černá Fluid, stejně tak jako metalické barvy šedá Mineral, stříbrná Platin a stříbrná Ionic. Zvolit lze také čtyři designové verze interiéru, využívající především obnovitelné materiály. Prodej vylepšení i3 začne během několika týdnů, majitelé stávajících vozů pak budou mít možnost svůj akumulátor vyměnit za nový.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.