Problémem elektromobilů je vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba nabíjení. Cena BMW i3 zůstane i po faceliftu na segment B astronomicky vysoká, instalací nového akumulátoru však došlo k zásadnímu prodloužení dojezdu.
Původní lithium-iontový akumulátor v útrobách BMW i3 měl kapacitu 22 kWh, nová baterie nabízí, díky větší hustotě jednotlivých článků, kapacitu 33 kWh. Nabití zabere asi 4,5 hodiny. Rozměry baterie zůstaly nezměněné, hmotnost vozu ale o něco stoupla – v čistě elektrické verzi s nezměněným výkonem 170 koní na 1343 kilogramů a s dodatečným prodlužovačem dojezdu (zážehový dvouválec o objemu 0.6 litru s výkonem 38 koní, udržující při jízdě konstantní nabití akumulátoru) na 1467 kilogramů.
S novou baterií ujede i3 papírově až 300 kilometrů, v nepříznivých podmínkách, se zapnutou klimatizací, tato hodnota klesne na 200 kilometrů. Zmíněný prodlužovač dojezdu přináší dalších 150 kilometrů. Spotřeba upraveného BMW je 12,6 kWh/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h zabere 7,3 sekundy. Benzínový motor si nárokuje 0,6 l/100 km. V nabídce nadále zůstává verze s akumulátorem o kapacitě 22 kWh, kterou lze rovněž dovybavit benzínovým dvouválcem.
Vizuálně i3 s 33 kWh akumulátorem poznáte podle modrého metalického laku Protonic, dříve určeného jen pro větší sportovní plug-in hybrid i8. Vedle něj pak Němci nabídnou nemetalické odstíny bílá Capparis a černá Fluid, stejně tak jako metalické barvy šedá Mineral, stříbrná Platin a stříbrná Ionic. Zvolit lze také čtyři designové verze interiéru, využívající především obnovitelné materiály. Prodej vylepšení i3 začne během několika týdnů, majitelé stávajících vozů pak budou mít možnost svůj akumulátor vyměnit za nový.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?