Jaguar XF má ambice dobývat pozice okupované Německou prémiovou smetánkou. Jisté vlohy k tomu má, zapadne ale do německého precizního stereotypu? Taková šelma? To těžko!
Nové XF jako by vypadlo z oka menšímu XE, podobná maska, téměř identická záď. Tato v dnešní době moderní unifikace nám nejde moc pochuti, raději bychom uvítali větší rozdíly. Nicméně XF vypadá dobře, ostatně to jsme psali i o menším XE.
Mezigenerační změny v rozměrech nejsou drastické. Délka se zkrátila o 7 mm, přičemž rozvor se prodloužil o 51 mm (což pocítí především cestující na zadních sedadlech). Další výraznou změnou, z které budou těžit zadní pasažéři, je nárůst místa na hlavu, konkrétně mluvíme o 27 mm.
Mezi hlavní změny uvnitř se řadí laserový barevný head-up displej, nový infotainment s dotykovou obrazovkou o průměru 10,2“, displej místo analogových ukazatelů v kapličce před volantem (na přání), nebo podsvícení interiéru v mnoha barvách, či nový design výdechů klimatizace.
Základní motor pomáhá na všech frontáchNový dvoulitrový diesel řady Ingenium je výraznou posilou palety motorů. Tichý chod, skvělá pružnost i dobrá reakce na plyn jsou hlavními atributy. Ač se nejedná o ideální motor do limuzíny této velikosti, po dynamické stránce řidiče nezklame a spotřebou potěší. První výkonová varianta nabízí 163 koní a 380 Nm a spotřebuje papírové 4 litry nafty. Silnější verze nabízí 180 koní a 430 Nm.
Dvoulitrový benzinový čtyřválec nabízí 240 koní a 340 Nm točivého momentu, přičemž kombinovaně by měl spotřebovat 7,5 litru naturalu 95. Silnější vidlicový šestiválec produkuje výkon 340 koní a 450 Nm, samozřejmě tu je i silnější verze s výkonem 380 koní, ta umí sprint z nuly na 100 km/h za 5,3 sekundy a průměrně by neměla spálit více než 8,3 litru benzínu na 100 km.
Zřejmě nejprodávanější motor dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru nabízí výkon 300 koní a maximum točivého momentu mohutných 700 Nm. Nová odlehčená konstrukce není jedinou změnou, přímí vstřik paliva pracuje s tlakem 2000 barů. Skvěle vyvážený a kultivovaný chod je typickým atributem šestiválcových dieselů, za kultivovaností krapet pokulhává hlučnost, která není zcela ideální.
Na druhou stranu, zátah je mohutný a neslábne ani při vyšších rychlostech. Lineární průběh tahu v kombinaci s rychlou osmistupňovou převodovkou ZF se starala o velmi solidní dynamiku bez přerušování a cukání. A spotřeba se i při výrazně dynamickém cestování držela bezpečně pod hranicí 8 litrů.
Kila dolů pomohla, zběsilé sportování ale nečekejteZákladem ke skvělým jízdním vlastnostem je opět prvotřídní technika, ať už mluvíme o přední nápravě s dvojitými příčnými rameny a kovanými těhlicemi z hliníku, nebo o Integral Linku vzadu. Skvělé vyladění podvozku je dalším pozitivem a to nejlepší nakonec. Snížení hmotnosti. Nejvíce se ušetřilo 190 kilogramů.
Nicméně, agilní podvozek je skvěle předvídatelný, filtruje nerovnosti s jistotou a v zatáčkách nemá problém s přenášením hmotnosti nebo utahování oblouku. Za volantem Jaguáru XF máte dojem, že řídíte menší a lehčí auto. Řízení skvěle komunikuje, reaguje s přesností neurochirurga a k tomu všemu lze perfektně pracovat s plynem.
Zdá se, že je XF dokonalé řidičské auto, jenže i přes skutečně dobře odladěný podvozek nacházíme slabinu, kterou jen tak neodpustíme, jsou to brzdy. Ano, stejně jako u XE, i u XF jsou snad nejslabším článkem jízdního projevu brzdy. Bohužel, lehce je utaháte a na sportování asi klidně zapomeňte. Snad silnější verze XF S na tom bude lépe.
Na oko perfektní gentlemanXF je velmi podařené auto. Skvěle vypadá, skvěle jezdí, hýčká vás nabídkou pohodlí i nadchne svými sportovními ambicemi. Vyčíst můžeme snad až na brzdy jen drobnosti. Pár horších plastů, jeden či dva ergonomické prohřešky, jinak vše v pořádku. Největší problém při boji s konkurencí tedy bude, získání si důvěry náročné klientely prémiových značek.
Celkové hodnocení: 98 %Cena vozu v základu: 999 000 Kč
Cena testované verze s příplatky: 1 840 600 Kč
KLADY
- hodnotný interiér
- příkladné zpracování a detaily
- silný a kultivovaný šestiválec
- skvěle nastavený podvozek
ZÁPORY
- slabé brzdy
Motorizacevznětový přeplňovaný vidlicový šestiválecobjem: 2993 cm3nejvyšší výkon: 221 kW při 4000 ot/min.největší točivý moment: 700 Nm při 2000 ot/min.
Výkonnejvyšší maximální rychlost: 250 km/hzrychlení z 0 na 100 km/h: 6,2 sekundyspotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 6.6 / 4.8 / 5.5Objem palivové nádrže: 66 litrů
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?