PRVNÍ TEST: Masový vrah prémie: Jaguar XF 3,0d

ar2, 11. listopadu 2015, 07:00 Aktualizováno 12.11.2015, 11:22 Google+

Jaguar XF má ambice dobývat pozice okupované Německou prémiovou smetánkou. Jisté vlohy k tomu má, zapadne ale do německého precizního stereotypu? Taková šelma? To těžko!

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jaguar XF 3,0d

Jaguar XF 3,0d | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Nárůst rozměrů, styl ala XE

Nové XF jako by vypadlo z oka menšímu XE, podobná maska, téměř identická záď. Tato v dnešní době moderní unifikace nám nejde moc pochuti, raději bychom uvítali větší rozdíly. Nicméně XF vypadá dobře, ostatně to jsme psali i o menším XE.

Mezigenerační změny v rozměrech nejsou drastické. Délka se zkrátila o 7 mm, přičemž rozvor se prodloužil o 51 mm (což pocítí především cestující na zadních sedadlech). Další výraznou změnou, z které budou těžit zadní pasažéři, je nárůst místa na hlavu, konkrétně mluvíme o 27 mm.

Mezi hlavní změny uvnitř se řadí laserový barevný head-up displej, nový infotainment s dotykovou obrazovkou o průměru 10,2“, displej místo analogových ukazatelů v kapličce před volantem (na přání), nebo podsvícení interiéru v mnoha barvách, či nový design výdechů klimatizace.

Základní motor pomáhá na všech frontách

Nový dvoulitrový diesel řady Ingenium je výraznou posilou palety motorů. Tichý chod, skvělá pružnost i dobrá reakce na plyn jsou hlavními atributy. Ač se nejedná o ideální motor do limuzíny této velikosti, po dynamické stránce řidiče nezklame a spotřebou potěší. První výkonová varianta nabízí 163 koní a 380 Nm a spotřebuje papírové 4 litry nafty. Silnější verze nabízí 180 koní a 430 Nm.

Dvoulitrový benzinový čtyřválec nabízí 240 koní a 340 Nm točivého momentu, přičemž kombinovaně by měl spotřebovat 7,5 litru naturalu 95. Silnější vidlicový šestiválec produkuje výkon 340 koní a 450 Nm, samozřejmě tu je i silnější verze s výkonem 380 koní, ta umí sprint z nuly na 100 km/h za 5,3 sekundy a průměrně by neměla spálit více než 8,3 litru benzínu na 100 km.

img-responsive

Jaguar XF 3,0d | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Zřejmě nejprodávanější motor dieselový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru nabízí výkon 300 koní a maximum točivého momentu mohutných 700 Nm. Nová odlehčená konstrukce není jedinou změnou, přímí vstřik paliva pracuje s tlakem 2000 barů. Skvěle vyvážený a kultivovaný chod je typickým atributem šestiválcových dieselů, za kultivovaností krapet pokulhává hlučnost, která není zcela ideální.

Na druhou stranu, zátah je mohutný a neslábne ani při vyšších rychlostech. Lineární průběh tahu v kombinaci s rychlou osmistupňovou převodovkou ZF se starala o velmi solidní dynamiku bez přerušování a cukání. A spotřeba se i při výrazně dynamickém cestování držela bezpečně pod hranicí 8 litrů.

Kila dolů pomohla, zběsilé sportování ale nečekejte

Základem ke skvělým jízdním vlastnostem je opět prvotřídní technika, ať už mluvíme o přední nápravě s dvojitými příčnými rameny a kovanými těhlicemi z hliníku, nebo o Integral Linku vzadu. Skvělé vyladění podvozku je dalším pozitivem a to nejlepší nakonec. Snížení hmotnosti. Nejvíce se ušetřilo 190 kilogramů.

Nicméně, agilní podvozek je skvěle předvídatelný, filtruje nerovnosti s jistotou a v zatáčkách nemá problém s přenášením hmotnosti nebo utahování oblouku. Za volantem Jaguáru XF máte dojem, že řídíte menší a lehčí auto. Řízení skvěle komunikuje, reaguje s přesností neurochirurga a k tomu všemu lze perfektně pracovat s plynem.

Zdá se, že je XF dokonalé řidičské auto, jenže i přes skutečně dobře odladěný podvozek nacházíme slabinu, kterou jen tak neodpustíme, jsou to brzdy. Ano, stejně jako u XE, i u XF jsou snad nejslabším článkem jízdního projevu brzdy. Bohužel, lehce je utaháte a na sportování asi klidně zapomeňte. Snad silnější verze XF S na tom bude lépe.

img-responsive

Jaguar XF 3,0d | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Na oko perfektní gentleman

XF je velmi podařené auto. Skvěle vypadá, skvěle jezdí, hýčká vás nabídkou pohodlí i nadchne svými sportovními ambicemi. Vyčíst můžeme snad až na brzdy jen drobnosti. Pár horších plastů, jeden či dva ergonomické prohřešky, jinak vše v pořádku. Největší problém při boji s konkurencí tedy bude, získání si důvěry náročné klientely prémiových značek.

Celkové hodnocení: 98 %

Cena vozu v základu: 999 000 Kč

Cena testované verze s příplatky: 1 840 600 Kč

KLADY

- hodnotný interiér

- příkladné zpracování a detaily

- silný a kultivovaný šestiválec

- skvěle nastavený podvozek

ZÁPORY

- slabé brzdy

Motorizace
vznětový přeplňovaný vidlicový šestiválec
objem: 2993 cm3
nejvyšší výkon: 221 kW při 4000 ot/min.
největší točivý moment: 700 Nm při 2000 ot/min.

Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 250 km/h
zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,2 sekundy
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): Město: 6.6 / 4.8 / 5.5
Objem palivové nádrže: 66 litrů

Vytisknout

Diskuze: PRVNÍ TEST: Masový vrah prémie: Jaguar XF 3,0d

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Po LaFerrari nejextrémnější maranellský hřebec dneška, Ferrari F12tds.

VIDEO: Zvuk, který vás zaručeně dostane! Ferrari F12tdf řádí na trati

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud