Nissan X-Trail 2004

ar1, 15. prosince 2003, 22:48 Google+

Relativně nový Nissan X-Trail se po dvou letech sériové výroby dočkal první inovace zaměřené především na...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

připomínky ze strany zákazníků. Zároveň dostal nejsilnější turbodiesel ve své kategorii.

Poslední přírůstek do rodiny terénních nissanů – X-Trail – je na trhu teprve dva roky. Během této doby se v Evropě prodalo 30 000 X-Trailů(u nás 394 – do září 2003) a tento vůz se stal po Toyotě RAV4 a Land Roveru Freelander třetím nejprodávanějším SUV své kategorie, což je vzhledem k jeho vyšší ceně poměrně solidní úspěch. Také proto bylo docela překvapení, když japonská automobilka prezentovala ve Frankfurtu jeho novou podobu.

Nový X-Trail nerozeznáte na první pohled od jeho předchůdce. Pokud se však podíváte podrobněji, zjistíte, že zakulacené nárazníky mu dodávají přece jen trochu jiný, subtilnější výraz. Zároveň je třeba poznamenat, že se tím X-Trailu také zkrátily přední i zadní převis a o 1° se zlepšily nájezdové úhly. Zároveň dostal X-Trail nová kola z lehkých slitin, takže původní vůz lze od vozu nového docela dobře identifikovat. Také atraktivní střešní panel s integrovanými dálkovými světly nyní nebude pouze součástí limitovaných sérií, ale stane se jedním z prvků příplatkové výbavy.

Více změn se odehrálo v interiéru. Jestliže vůči přístrojům umístěným v kapličce uprostřed nebylo výhrad, nebyl středový panel ve své původní podobě právě nejpraktičtější. Navíc bylo potřeba vyřešit problém s umístěním navigačního systému na DVD disky, takže došlo k radikální inovaci celé přístrojové desky. Přibyl nový nasávací otvor klimatizace před volantem, změnilo se ovládání systému All Mode 4x4 i samočinné klimatizace (což ovšem způsobilo, že X-Trail nyní nemá ukazatel vnější teploty), novinkou je také dvojitá odkládací skříňka před spolujezdcem, jejíž součástí může být DVD přehrávač pro navigační systém.

Zásadní novinku ovšem najdete u dieselové verze pod přední kapotou. Jestliže původní turbodiesel 2,2 l (84 kW) patřil mezi nejlepší ve své třídě, dostává se jeho upravená verze o výkonu 100 kW rázem na úplnou špičku. Kromě výkonu se výrazně zvýšil i točivý moment (z 270 na 314 N.m), což vedlo samozřejmě k výrazně lepším hodnotám zrychlení a nejvyšší rychlosti (ze 12,7 s na 11,5 s, respektive ze 172 km/h na 180 km/h), přičemž spotřeba se v podstatě nezměnila. K lepším parametrům pohonné jednotky přispělo implantování poslední generace vstřikování common-rail s vyšším tlakem (ze 135 na 160 MPa), větší chladič stlačeného vzduchu a změněný kompresní poměr (ze 16:1 na 16,7 :1). Ostatní motorové varianty zůstaly stejné, z nabídky zmizela pouze dvoulitrová verze se samočinnou převodovkou. Nissan bude nyní u zážehových motorů preferovat hlavně 2,5litrové provedení s variabilním časováním ventilů (CVTC) o výkonu 121 kW, které oproti základnímu dvoulitru nabízí výrazně lepší dynamické parametry, náklady na provoz se nijak výrazně nezměnily. Beze změny zůstal také systém pohonu všech kol All Mode 4x4, jedinou novinkou je rozšíření systému regulace prokluzu kol ESP+ na všechny verze bez výjimky.

Inovovaný X-Trail se již začal v Japonsku vyrábět a zatím si to namířil na některé vybrané trhy v západní Evropě – k nám dorazí až začátkem roku 2004.

Text: Jiří Kaloč
Foto: Nissan

Vytisknout

Diskuze: Nissan X-Trail 2004

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ford Ranger 2.5 TD Double Cab - anotační foto

Ford Ranger 2.5 TD Double Cab

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud