Ferrari ukázalo F12tdf, Aventador SV si dá k snídani

Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds.
Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds., foto: Ferrari S.p.a.
ar6 14. října 2015 05:25 | akt. 14. října 2015 17:31
Sdílej:

O extrémní verzi Ferrari F12berlinetta se spekuluje už docela dlouho. Jednou to měla být F12 Speciale, jindy zase F12 GTO nebo F12 SA. Italský hřebec ale zase zvolil vlastní cestu a kat Lamborghini Aventador Superveloce se tak jmenuje F12tdf.

Zkratka tdf skutečně odkazuje na závod Tour de France, avšak jeho automobilovou verzi, jíž Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Nejúspěšnější je z tohoto pohledu model 250 GTO se čtyřmi po sobě jdoucími výhrami.

Konec ale minulosti, protože hřebec s 6.3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 780 koní při 8500 ot./min s točivým momentem 705 Nm při 6750 ot./min je ryzí přítomností. Jak můžete jednoduše vydedukovat, motor má o 40 koní a 15 Nm více než v sérii, jeho maximum otáček za minutu je navíc 8900. S motorem je spjata specificky naladěná verze dvouspojkové převodovky F1 s o šest procent kratšími stupni, což pomáhá k 30procentnímu nárůstu rychlosti při přeřazování a dokonce 40procentnímu nárůstu rychlosti při podřazování.

V Maranellu si dostatečně vyhráli také s podvozkem, takže tu máme například systém Virtual Short Wheelbase, což je natáčení kol zadní nápravy, nebo rozšířené nápravy. Přední pneumatiky mají rozměr 275/30, ty zadní dokonce 315/15, v obou případech jsou gumy nazuty na 20palcových kolech. Z aerodynamického hlediska asi nejvíce pomáhá zcela nový přední nárazník, „žábry“ na zadních blatnících a spoiler, prodloužený o 60 mm a zvýšený o 30 mm. Vůbec celá zadní část doznala asi největších nejen vzhledových změn, když zahrnuje třeba také přepracovaný difuzor se třemi aktivními klapkami. Výsledkem je přítlak 230 kilogramů, generovaný při 200 km/h.

Na mnoho prvků karosérie i interiéru byla použita uhlíková vlákna, kabina je navíc místo kůže čalouněná Alcantarou. To pomohlo snížit hmotnost o 110 kilogramů na suchých 1415 kilo (rozložení 46:54). Všechny změny v oblasti motoru, podvozku i aerodynamiky daly dohromady akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy, maximální rychlost přes 340 km/h a okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Udávaná spotřeba 15,4 l/100 km je spíše úsměvná než reálná.

Ukočírovat takovou masu výkonu musí karbonové kotouče s jednodílnými třmeny. Udávaná hodnota pro zastavení za 100 km/h je 30,5 metru, z 200 km/h je to 121 metrů. Vyrobeno bude jen 799 F12tdf a přesto, že cenu výrobce nezveřejnil, dá se čekat, že se po nich jen zapráší.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?