O extrémní verzi Ferrari F12berlinetta se spekuluje už docela dlouho. Jednou to měla být F12 Speciale, jindy zase F12 GTO nebo F12 SA. Italský hřebec ale zase zvolil vlastní cestu a kat Lamborghini Aventador Superveloce se tak jmenuje F12tdf.
Zkratka tdf skutečně odkazuje na závod Tour de France, avšak jeho automobilovou verzi, jíž Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Nejúspěšnější je z tohoto pohledu model 250 GTO se čtyřmi po sobě jdoucími výhrami.
Konec ale minulosti, protože hřebec s 6.3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 780 koní při 8500 ot./min s točivým momentem 705 Nm při 6750 ot./min je ryzí přítomností. Jak můžete jednoduše vydedukovat, motor má o 40 koní a 15 Nm více než v sérii, jeho maximum otáček za minutu je navíc 8900. S motorem je spjata specificky naladěná verze dvouspojkové převodovky F1 s o šest procent kratšími stupni, což pomáhá k 30procentnímu nárůstu rychlosti při přeřazování a dokonce 40procentnímu nárůstu rychlosti při podřazování.
V Maranellu si dostatečně vyhráli také s podvozkem, takže tu máme například systém Virtual Short Wheelbase, což je natáčení kol zadní nápravy, nebo rozšířené nápravy. Přední pneumatiky mají rozměr 275/30, ty zadní dokonce 315/15, v obou případech jsou gumy nazuty na 20palcových kolech. Z aerodynamického hlediska asi nejvíce pomáhá zcela nový přední nárazník, „žábry“ na zadních blatnících a spoiler, prodloužený o 60 mm a zvýšený o 30 mm. Vůbec celá zadní část doznala asi největších nejen vzhledových změn, když zahrnuje třeba také přepracovaný difuzor se třemi aktivními klapkami. Výsledkem je přítlak 230 kilogramů, generovaný při 200 km/h.
Na mnoho prvků karosérie i interiéru byla použita uhlíková vlákna, kabina je navíc místo kůže čalouněná Alcantarou. To pomohlo snížit hmotnost o 110 kilogramů na suchých 1415 kilo (rozložení 46:54). Všechny změny v oblasti motoru, podvozku i aerodynamiky daly dohromady akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy, maximální rychlost přes 340 km/h a okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Udávaná spotřeba 15,4 l/100 km je spíše úsměvná než reálná.
Ukočírovat takovou masu výkonu musí karbonové kotouče s jednodílnými třmeny. Udávaná hodnota pro zastavení za 100 km/h je 30,5 metru, z 200 km/h je to 121 metrů. Vyrobeno bude jen 799 F12tdf a přesto, že cenu výrobce nezveřejnil, dá se čekat, že se po nich jen zapráší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.