Ferrari ukázalo F12tdf, Aventador SV si dá k snídani

ar6, 14. října 2015, 05:25 Aktualizováno 14.10.2015, 17:31 Google+

O extrémní verzi Ferrari F12berlinetta se spekuluje už docela dlouho. Jednou to měla být F12 Speciale, jindy zase F12 GTO nebo F12 SA. Italský hřebec ale zase zvolil vlastní cestu a kat Lamborghini Aventador Superveloce se tak jmenuje F12tdf.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds.

Přední části dominuje nový nárazník, Ferrari F12tds. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Zkratka tdf skutečně odkazuje na závod Tour de France, avšak jeho automobilovou verzi, jíž Ferrari dominovalo v padesátých a šedesátých letech. Nejúspěšnější je z tohoto pohledu model 250 GTO se čtyřmi po sobě jdoucími výhrami.

Konec ale minulosti, protože hřebec s 6.3litrovým dvanáctiválcem o výkonu 780 koní při 8500 ot./min s točivým momentem 705 Nm při 6750 ot./min je ryzí přítomností. Jak můžete jednoduše vydedukovat, motor má o 40 koní a 15 Nm více než v sérii, jeho maximum otáček za minutu je navíc 8900. S motorem je spjata specificky naladěná verze dvouspojkové převodovky F1 s o šest procent kratšími stupni, což pomáhá k 30procentnímu nárůstu rychlosti při přeřazování a dokonce 40procentnímu nárůstu rychlosti při podřazování.

V Maranellu si dostatečně vyhráli také s podvozkem, takže tu máme například systém Virtual Short Wheelbase, což je natáčení kol zadní nápravy, nebo rozšířené nápravy. Přední pneumatiky mají rozměr 275/30, ty zadní dokonce 315/15, v obou případech jsou gumy nazuty na 20palcových kolech. Z aerodynamického hlediska asi nejvíce pomáhá zcela nový přední nárazník, „žábry“ na zadních blatnících a spoiler, prodloužený o 60 mm a zvýšený o 30 mm. Vůbec celá zadní část doznala asi největších nejen vzhledových změn, když zahrnuje třeba také přepracovaný difuzor se třemi aktivními klapkami. Výsledkem je přítlak 230 kilogramů, generovaný při 200 km/h.

Na mnoho prvků karosérie i interiéru byla použita uhlíková vlákna, kabina je navíc místo kůže čalouněná Alcantarou. To pomohlo snížit hmotnost o 110 kilogramů na suchých 1415 kilo (rozložení 46:54). Všechny změny v oblasti motoru, podvozku i aerodynamiky daly dohromady akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy, z 0 na 200 km/h za 7,9 sekundy, maximální rychlost přes 340 km/h a okruh ve Fioranu za 1 minutu a 21 sekund. Udávaná spotřeba 15,4 l/100 km je spíše úsměvná než reálná.

Ukočírovat takovou masu výkonu musí karbonové kotouče s jednodílnými třmeny. Udávaná hodnota pro zastavení za 100 km/h je 30,5 metru, z 200 km/h je to 121 metrů. Vyrobeno bude jen 799 F12tdf a přesto, že cenu výrobce nezveřejnil, dá se čekat, že se po nich jen zapráší.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari ukázalo F12tdf, Aventador SV si dá k snídani

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Přední část bude budit vzhledové kontroverze, Toyota Prius.

Nový Prius rozdmýchal vášně, jeho vzhled se nebude líbit každému

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud