Rodinný kombík s názvem C5 Tourer je na trhu již dlouhých 6 let a ani pozdější facelift nezaručil , že se jeho prodeje přestali propadat. Proto se nyní výrobce rozhodl pro oživení nabídky a brzy přijde s variantou C5 Cross-Tourer.
Podle francouzského serveru Automobile Magazine a nyní i samotného Citroenu se oplastovaná C5ka přiblíží konkurenci, mezi kterou se řadí Volkswagen Passat Alltrack či „rodinný příbuzný“ Peugeot 508 RXH.
Pod kapotou se objeví hned několik pohonných jednotek, očekávat ovšem můžeme jen naftového motory, a to o objemu 1.6 HDI, 1.6 e-HDI, 2.0 HDi a nejsilnější 2.2 HDI. U prvních tří zmíněných je motor spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, nejsilnější jednotka 2.2 HDI bude naopak dostupná pouze s robotizovanou převodovkou. Poslední zmíněnou kombinaci ostatně najdeme i u již zmíněného Peugeotu 508 RXH.
Příchod nové verze se však musí velmi urychlit, šest let starý model již ničím moc nepřekvapí a za další dva roky je naplánován definitivní odchod modelu C5 do automobilového důchodu. Nová C5 Cross-Tourer se tak poprvé ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě.
zdroj: Citroën
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.