Včera dopoledne nedaleko Říčan proběhla tisková konference k novému modelu automobilky Peugeot. "Čtyřistaosmička" svým pojetím míří na zákazníky napříč třídami.
Peugeot 408 je samotnou automobilkou prezentován jako fastback se zvýšenou světlou výškou. Na první pohled připomíná dnes velmi populární segment vozů SUV-Coupé. Avšak oproti jim vypadá díky poměru šířky a výšky sportovněji. 408 působí dojmem nízkého, doširoka rozkročeného sportovního vozu. Mě osobně se tento Peugeot moc líbil.
PEUGEOT I-COCKPIT®
PEUGEOT i-Cockpit® nejnovější generace s kompaktním volantem s integrovanými ovladači, 3D přístrojovým panelem s 10″ digitálním displejem a 10″ HD centrálním displejem nabízí dokonalou ergonomii a technologie nejnovější generace.
Díky rozvoru 2787 mm nabízí nejvíce místa na zadních sedadlech ze všech modelů značky Peugeot. Za zadními sedadly se pak nachází slušný zavazadlový prostor, který má v benzínové verzi objem 536 litrů, hybridní provedení má 471 litrů.
Benzín nebo Hybrid
Pro 408 jsou v současné době k dispozici tři pohonné jednotky. Základní je zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koní. K němu se prodává dvojice Plug-in hybridních jednotek, které v sobě kombinují zážehový čtyřválec 1.6 PureTech a 81 kW elektromotor. Jejich celkový výkon je 180, respektive 225 koní. K dispozici je výhradně 8 stupňová automatická převodovka a pohon předních kol. Do budoucna se dočkáme základní hybridní jednotky bez možnosti nabíjení a naopak též čistě elektrické verze.
Cílová skupina potencionálních zákazníků je široká. Automobilka si dělá zálusk na motoristy, kteří přemýšlejí nad koupí hatchbacku, či kombi o velikosti Peugeotu 308. Díky elegantní karosérii a velkorysému vnitřnímu prostoru chce oslovit kupce manažerských sedanů a v neposlední řadě díky vyšší světlé výšce chce ukrojit z prodejního koláče SUV.
Cena
Výbava Motor Cena v Kč
Allure 1.2 PT 130 830 000
Hybrid 180 1 070 000
Allure Pack 1.2 PT 130 870 000
Hybrid 180 1 090 000
Hybrid 225 1 140 000
GT 1.2 PT 130 945 000
Hybrid 180 1 165 000
Hybrid 225 1 215 000
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.