Včera dopoledne nedaleko Říčan proběhla tisková konference k novému modelu automobilky Peugeot. "Čtyřistaosmička" svým pojetím míří na zákazníky napříč třídami.
Peugeot 408 je samotnou automobilkou prezentován jako fastback se zvýšenou světlou výškou. Na první pohled připomíná dnes velmi populární segment vozů SUV-Coupé. Avšak oproti jim vypadá díky poměru šířky a výšky sportovněji. 408 působí dojmem nízkého, doširoka rozkročeného sportovního vozu. Mě osobně se tento Peugeot moc líbil.
PEUGEOT I-COCKPIT®
PEUGEOT i-Cockpit® nejnovější generace s kompaktním volantem s integrovanými ovladači, 3D přístrojovým panelem s 10″ digitálním displejem a 10″ HD centrálním displejem nabízí dokonalou ergonomii a technologie nejnovější generace.
Díky rozvoru 2787 mm nabízí nejvíce místa na zadních sedadlech ze všech modelů značky Peugeot. Za zadními sedadly se pak nachází slušný zavazadlový prostor, který má v benzínové verzi objem 536 litrů, hybridní provedení má 471 litrů.
Benzín nebo Hybrid
Pro 408 jsou v současné době k dispozici tři pohonné jednotky. Základní je zážehový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koní. K němu se prodává dvojice Plug-in hybridních jednotek, které v sobě kombinují zážehový čtyřválec 1.6 PureTech a 81 kW elektromotor. Jejich celkový výkon je 180, respektive 225 koní. K dispozici je výhradně 8 stupňová automatická převodovka a pohon předních kol. Do budoucna se dočkáme základní hybridní jednotky bez možnosti nabíjení a naopak též čistě elektrické verze.
Cílová skupina potencionálních zákazníků je široká. Automobilka si dělá zálusk na motoristy, kteří přemýšlejí nad koupí hatchbacku, či kombi o velikosti Peugeotu 308. Díky elegantní karosérii a velkorysému vnitřnímu prostoru chce oslovit kupce manažerských sedanů a v neposlední řadě díky vyšší světlé výšce chce ukrojit z prodejního koláče SUV.
Cena
Výbava Motor Cena v Kč
Allure 1.2 PT 130 830 000
Hybrid 180 1 070 000
Allure Pack 1.2 PT 130 870 000
Hybrid 180 1 090 000
Hybrid 225 1 140 000
GT 1.2 PT 130 945 000
Hybrid 180 1 165 000
Hybrid 225 1 215 000
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.