Již tento víkend 11.-12.6. 2011 se pojede tradiční vytrvalostní klání v Le Mans. Pojďme se pouze ve zkratce podívat na dílčí informace.
Půjde již o 79. ročník této motoristické události. Na start se v sobotu v 15 hodin postaví vozy ve čtyřech kategoriích - LMP1, LMP2, LM GTE Pro a LM GTE Am. Favorité startují v kategorii LMP1, očekává se souboj továrních týmů Audi s vozem R18 TDI (více ZDE) a týmu Peugeot jež nasazuje monoposty 908. Ty doplní Loly, Aston Martiny a další.
V posledních letech nasazují Audi a Peugeot na start Le Mans vozy poháněné turbodiesely a letos tomu nebude jinak. Audi obhajuje loňské vítězství. Oba tovární týmy si najímají do LeMans zkušené piloty zvučných jmen, například Audi (Kristensen, Capello, McNish) - Peugeot (Wurz, Davidson, Bourdais). V početném jezdeckém poli se objevují i další známé tváře - Lammers, Panis, Jani, Klien nebo Nakano. České barvy bude hájit Jan Charouz s vozem Pescarolo stáje Oak Racing.
V kategoríích LM GTE Pro a Am doplní monoposty i produkční vozy, zde jsou zastoupeny nejen Ferrari a Porsche, ty doplní Aston Martiny Vantage, Lotusy Evora, BMW M3 GT nebo Chevrolety Corvette.
Zatím známe výsledky kvalifikace. První dvě místa na startovním roštu obsadí dvě Audi R18 TDI (čísla 2 a 1) následované Peugeotem 908 (číslo 9), ve třídě LMP2 byla nejrychlejší Oreca Nissan týmu Signatech Nissan (číslo 26). Třídě LM GTE dominovalo BMW M3 GT (číslo 55). Posádka číslo 49 ve které startuje Jan Charouz obsadila páté místo ve třídě LMP2.
STARTOVNÍ LISTINA část 1
STARTOVNÍ LISTINA část 2
OFICIÁLNÍ WEB
zdroj: planetlemans.com a spotterguides.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?