Již tento víkend 11.-12.6. 2011 se pojede tradiční vytrvalostní klání v Le Mans. Pojďme se pouze ve zkratce podívat na dílčí informace.
Půjde již o 79. ročník této motoristické události. Na start se v sobotu v 15 hodin postaví vozy ve čtyřech kategoriích - LMP1, LMP2, LM GTE Pro a LM GTE Am. Favorité startují v kategorii LMP1, očekává se souboj továrních týmů Audi s vozem R18 TDI (více ZDE) a týmu Peugeot jež nasazuje monoposty 908. Ty doplní Loly, Aston Martiny a další.
V posledních letech nasazují Audi a Peugeot na start Le Mans vozy poháněné turbodiesely a letos tomu nebude jinak. Audi obhajuje loňské vítězství. Oba tovární týmy si najímají do LeMans zkušené piloty zvučných jmen, například Audi (Kristensen, Capello, McNish) - Peugeot (Wurz, Davidson, Bourdais). V početném jezdeckém poli se objevují i další známé tváře - Lammers, Panis, Jani, Klien nebo Nakano. České barvy bude hájit Jan Charouz s vozem Pescarolo stáje Oak Racing.
V kategoríích LM GTE Pro a Am doplní monoposty i produkční vozy, zde jsou zastoupeny nejen Ferrari a Porsche, ty doplní Aston Martiny Vantage, Lotusy Evora, BMW M3 GT nebo Chevrolety Corvette.
Zatím známe výsledky kvalifikace. První dvě místa na startovním roštu obsadí dvě Audi R18 TDI (čísla 2 a 1) následované Peugeotem 908 (číslo 9), ve třídě LMP2 byla nejrychlejší Oreca Nissan týmu Signatech Nissan (číslo 26). Třídě LM GTE dominovalo BMW M3 GT (číslo 55). Posádka číslo 49 ve které startuje Jan Charouz obsadila páté místo ve třídě LMP2.
STARTOVNÍ LISTINA část 1
STARTOVNÍ LISTINA část 2
OFICIÁLNÍ WEB
zdroj: planetlemans.com a spotterguides.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.