Již tento víkend 11.-12.6. 2011 se pojede tradiční vytrvalostní klání v Le Mans. Pojďme se pouze ve zkratce podívat na dílčí informace.
Půjde již o 79. ročník této motoristické události. Na start se v sobotu v 15 hodin postaví vozy ve čtyřech kategoriích - LMP1, LMP2, LM GTE Pro a LM GTE Am. Favorité startují v kategorii LMP1, očekává se souboj továrních týmů Audi s vozem R18 TDI (více ZDE) a týmu Peugeot jež nasazuje monoposty 908. Ty doplní Loly, Aston Martiny a další.
V posledních letech nasazují Audi a Peugeot na start Le Mans vozy poháněné turbodiesely a letos tomu nebude jinak. Audi obhajuje loňské vítězství. Oba tovární týmy si najímají do LeMans zkušené piloty zvučných jmen, například Audi (Kristensen, Capello, McNish) - Peugeot (Wurz, Davidson, Bourdais). V početném jezdeckém poli se objevují i další známé tváře - Lammers, Panis, Jani, Klien nebo Nakano. České barvy bude hájit Jan Charouz s vozem Pescarolo stáje Oak Racing.
V kategoríích LM GTE Pro a Am doplní monoposty i produkční vozy, zde jsou zastoupeny nejen Ferrari a Porsche, ty doplní Aston Martiny Vantage, Lotusy Evora, BMW M3 GT nebo Chevrolety Corvette.
Zatím známe výsledky kvalifikace. První dvě místa na startovním roštu obsadí dvě Audi R18 TDI (čísla 2 a 1) následované Peugeotem 908 (číslo 9), ve třídě LMP2 byla nejrychlejší Oreca Nissan týmu Signatech Nissan (číslo 26). Třídě LM GTE dominovalo BMW M3 GT (číslo 55). Posádka číslo 49 ve které startuje Jan Charouz obsadila páté místo ve třídě LMP2.
STARTOVNÍ LISTINA část 1
STARTOVNÍ LISTINA část 2
OFICIÁLNÍ WEB
zdroj: planetlemans.com a spotterguides.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.