O skutečnosti, že Kia Venga dostane technicky spřízněného koncernového konkurenta od Hyundaie, se vědělo už od počátku. Před nedávnem prosáklo na veřejnost jméno ix20 a nyní tu máme i první sadu fotek.
Na nich jsou dobře vidět základní kontury takřka totožné právě s Vengou. V detailech se ale obě auta vcelku odlišují. Zatímco kia klade důraz na rovné úsečky, hyundai působí, jak by řekli marketingoví odborníci značky, „fluidně“.Po SUV ix35 je totiž ix20 druhým modelem výrobce nesoucí se v duchu designu „fluidic sculpture“ s oblými křivkami. Oproti Venze zaujme větší a kompaktnější maska chladiče, která spolu s oblejšími světlomety trochu připomíná nový Citroën C3. Lehce odlišný je i design vnějších zrcátek s prolisem.Ještě více se změnily zadní partie s širšími a nižšími svítilnami a místem na registrační značku, které tvarově kopíruje přední masku. Uvnitř je po vzoru ix35 zcela jiná kaplička přístrojů, zcela nový volant a lehce přepracováno bylo i ovládání ventilace.Motorovou paletu obsáhnou dva zážehové (CVVT) a dva vznětové (CRDi) motory o objemech 1.4 a 1.6 litru. ix20 už od pondělí sjíždí z výrobní linky nošovické továrny a 1. listopadu se naplno rozjedou i jeho prodeje.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?