O skutečnosti, že Kia Venga dostane technicky spřízněného koncernového konkurenta od Hyundaie, se vědělo už od počátku. Před nedávnem prosáklo na veřejnost jméno ix20 a nyní tu máme i první sadu fotek.
Na nich jsou dobře vidět základní kontury takřka totožné právě s Vengou. V detailech se ale obě auta vcelku odlišují. Zatímco kia klade důraz na rovné úsečky, hyundai působí, jak by řekli marketingoví odborníci značky, „fluidně“.Po SUV ix35 je totiž ix20 druhým modelem výrobce nesoucí se v duchu designu „fluidic sculpture“ s oblými křivkami. Oproti Venze zaujme větší a kompaktnější maska chladiče, která spolu s oblejšími světlomety trochu připomíná nový Citroën C3. Lehce odlišný je i design vnějších zrcátek s prolisem.Ještě více se změnily zadní partie s širšími a nižšími svítilnami a místem na registrační značku, které tvarově kopíruje přední masku. Uvnitř je po vzoru ix35 zcela jiná kaplička přístrojů, zcela nový volant a lehce přepracováno bylo i ovládání ventilace.Motorovou paletu obsáhnou dva zážehové (CVVT) a dva vznětové (CRDi) motory o objemech 1.4 a 1.6 litru. ix20 už od pondělí sjíždí z výrobní linky nošovické továrny a 1. listopadu se naplno rozjedou i jeho prodeje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?