Pokud se zaměříme na nejvíce patrné změny vnější podoby nové Alfy, vynikne především typický motiv součastných Alf – rozměrná mřížka chladiče se znakem automobilky spolu s postraními přívody vzduchu. Těmito nepřehlédnutelnými znaky chce italský výrobce navázat na zvláštní charakter značky Alfa Romeo, jímž se proslavila v minulosti. Při pohledu z boku si nová Alfa zachovala povedený vzhled své předchůdkyně, včetně chromovaných madel dveří. Při bočním pohledu také vyvolává převaha kovové plochy nad plochou skleněnou dojem vozu ve stylu kupé. Elegantní a nadčasovou zadní část také nebylo třeba příliš měnit, dominantním prvkem jsou zde skupinové svítilny originálního tvaru.
V interiéru najdeme nové, kvalitnější a na dotek i na pohled příjemnější materiály. V kombinaci s rozšířenou nabídkou barevných odstínů bude možno vnitřek vozu zvolit ve třech různých stylech – elegantním, sportovním a klasickém. Zákazníci si mohou rovněž vybrat ze čtyř odlišných provedení přístrojové desky, podle verze a úrovně vybavení modelu.
Nebyla by to Alfa Romeo, aby se nesnažila nalákat nové zákazníky především na svůj pověstný temperament a sportovní srdce v podobě dravých motorů. Na výběr jich bude celkem šest, což by mělo pokrýt veškeré požadavky zákazníků. K dispozici tedy budou čtyři zážehové motory – 2.0 TS (150 k), 2.5 V6 24v (188 k), 3.0 V6 (220 k) a 3.2 V6 24v (240 k). Nabídku doplní ještě dva přeplňované vznětové motory – 2.4 JTD 10v (150 k) a 2.4 Multijet 20v (175 k). Všechny motory budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, vyjma modelu s motorem 3.0 V6. Ten bude k dostání pouze s automatem. Model s dieselovým motorem 2.4 Multijet může být také k dispozici s novou pětistupňovou automatickou převodovkou.
Interiér vozu byl navrhován se zvláštní pozorností k posádce, konstruktéři se snažili co nejvíce izolovat pronikání nežádoucího hluku z okolí, příkladná je také ergonomie ovládacích prvků a nová automatická klimatizace. Při vývoji vše směřovalo k tomu, vytvořit pro posádku „snadnější a pohodlnější život“ uvnitř vozu. K tomu také přispěje rádio s proměnlivou úrovní hlasitosti podle hladiny okolního hluku, tempomat a satelitní navigace zobrazující se na středové konzole na novém typu displeje s metalickým efektem.
Nová Alfa Romeo 166 bude nabízena ve třech úrovních výbavy - Impression, Progression a Distinctive. Pro opravdové nadšence je ještě připraven skutečný bonbónek, verze s označením TI. Pro ni jsou připravena zvláštní 18-ti palcová kola, sedadla v černé kůži s logem TI, hliníkové prahy rovněž s označením TI a osvětlení ovladačů a přístrojové desky dráždivou červenou barvou. Ve výbavě nové Alfy nechybí např. šestice airbagů, ABS, bi-xenonové světlomety, parkovací a dešťový senzor, ovládání rádia na volantu, navigační systém, hi-fi systém s deseti reproduktory a měničem na cd a v nabídce je také pět různých typů hliníkových kol.
Nová Alfa 166 tedy přichází a je určitě chvályhodné, že jde především svým designem vlastní cestou. Uvidíme, jak se jí na svůj svůdný zevnějšek a sportovní srdce podaří nalákat koupěchtivé zákazníky...
Autor článku: Michal Bartoň
Zdroj článku: Petr Horák