Italská primadona omládla - Alfa Romeo 166

Michal Bartoň, 8. listopadu 2003, 14:03 Google+

Na nedávném autosalonu ve Frankfurtu byla představena nová podoba Alfy Romeo 166.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tato vlajková loď značky prošla omlazujícím faceliftem, patrným především na přídi tohoto italského vozu. Nová Alfa vyjadřuje harmonii formy a obsahu s kombinací elegantního interiéru doplněného prvky sportovního kupé. Tvůrci tohoto omlazeného automobilu se také zaměřili na vytvoření rafinované kombinace vnějších barev vozu s barevnými tóny interiéru.

Pokud se zaměříme na nejvíce patrné změny vnější podoby nové Alfy, vynikne především typický motiv součastných Alf – rozměrná mřížka chladiče se znakem automobilky spolu s postraními přívody vzduchu. Těmito nepřehlédnutelnými znaky chce italský výrobce navázat na zvláštní charakter značky Alfa Romeo, jímž se proslavila v minulosti. Při pohledu z boku si nová Alfa zachovala povedený vzhled své předchůdkyně, včetně chromovaných madel dveří. Při bočním pohledu také vyvolává převaha kovové plochy nad plochou skleněnou dojem vozu ve stylu kupé. Elegantní a nadčasovou zadní část také nebylo třeba příliš měnit, dominantním prvkem jsou zde skupinové svítilny originálního tvaru.

V interiéru najdeme nové, kvalitnější a na dotek i na pohled příjemnější materiály. V kombinaci s rozšířenou nabídkou barevných odstínů bude možno vnitřek vozu zvolit ve třech různých stylech – elegantním, sportovním a klasickém. Zákazníci si mohou rovněž vybrat ze čtyř odlišných provedení přístrojové desky, podle verze a úrovně vybavení modelu.

Nebyla by to Alfa Romeo, aby se nesnažila nalákat nové zákazníky především na svůj pověstný temperament a sportovní srdce v podobě dravých motorů. Na výběr jich bude celkem šest, což by mělo pokrýt veškeré požadavky zákazníků. K dispozici tedy budou čtyři zážehové motory – 2.0 TS (150 k), 2.5 V6 24v (188 k), 3.0 V6 (220 k) a 3.2 V6 24v (240 k). Nabídku doplní ještě dva přeplňované vznětové motory – 2.4 JTD 10v (150 k) a 2.4 Multijet 20v (175 k). Všechny motory budou k dispozici s šestistupňovou manuální převodovkou, vyjma modelu s motorem 3.0 V6. Ten bude k dostání pouze s automatem. Model s dieselovým motorem 2.4 Multijet může být také k dispozici s novou pětistupňovou automatickou převodovkou.

Interiér vozu byl navrhován se zvláštní pozorností k posádce, konstruktéři se snažili co nejvíce izolovat pronikání nežádoucího hluku z okolí, příkladná je také ergonomie ovládacích prvků a nová automatická klimatizace. Při vývoji vše směřovalo k tomu, vytvořit pro posádku „snadnější a pohodlnější život“ uvnitř vozu. K tomu také přispěje rádio s proměnlivou úrovní hlasitosti podle hladiny okolního hluku, tempomat a satelitní navigace zobrazující se na středové konzole na novém typu displeje s metalickým efektem.

Nová Alfa Romeo 166 bude nabízena ve třech úrovních výbavy - Impression, Progression a Distinctive. Pro opravdové nadšence je ještě připraven skutečný bonbónek, verze s označením TI. Pro ni jsou připravena zvláštní 18-ti palcová kola, sedadla v černé kůži s logem TI, hliníkové prahy rovněž s označením TI a osvětlení ovladačů a přístrojové desky dráždivou červenou barvou. Ve výbavě nové Alfy nechybí např. šestice airbagů, ABS, bi-xenonové světlomety, parkovací a dešťový senzor, ovládání rádia na volantu, navigační systém, hi-fi systém s deseti reproduktory a měničem na cd a v nabídce je také pět různých typů hliníkových kol.

Nová Alfa 166 tedy přichází a je určitě chvályhodné, že jde především svým designem vlastní cestou. Uvidíme, jak se jí na svůj svůdný zevnějšek a sportovní srdce podaří nalákat koupěchtivé zákazníky...

Autor článku: Michal Bartoň
Zdroj článku: Petr Horák

Vytisknout

Diskuze: Italská primadona omládla - Alfa Romeo 166

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyoty jdou na odbyt - anotační foto

Toyoty jdou na odbyt

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud