Zítra tj. 1. února vstupuje na Slovensku v platnost nový zákon o silničním provozu. Ten mimo jiné snižuje maximální povolenou rychlost v obcích z 60 na 50 km/h. Přináší ale i další změny.
Nový silniční zákon schválili slovenští poslanci již v prosinci s platností od 1. února 2009. Kromě úpravy rychlostí zavádí i celoroční svícení a používání zimních pneumatik. Za zmínku stojí i možnost udělení trestů za vulgární posunky řidičů nebo vyhazování odpadků z oken. Níže uvádíme přehled nejpodstatnějších změn:
Rychlosti: - maximální povolená rychlost v obci se sníží z 60 na 50 km/h - na rychlostních silnicích v obcích bude rychlost zvýšena z 80 na 90 km/h - na dálnicích bude zvýšena minimální rychlost z 50 na 80 km/h - maximální rychlost kamionů se na dálnici zvýší z 80 na 90 km/h - pro nákladní auta nad 7,5 tuny bude na dálnicích platit zákaz předjíždění
Pokuty: - nejvyšší pokuta se zvýší ze 497 na 1300 EUR - prodlouží se maximální trest zákazu řízení ze dvou na pět let - pokuty nad 60 eur bude možné odpracovat, za hodinu veřejných prací se peněžní trest sníží o tři eura
Povinnosti řidičů: - zavedení celoročního svícení - za souvislé vrstvy sněhu či námrazy na silnici budou muset řidiči osobních aut jezdit na zimních pneumatikách. Řidiči nákladních vozů budou muset používat zimní obutí i na silnicích bez sněhu či námrazy v období od 15. listopadu do 31. března - dospělí cyklisté budou muset mít přilbu během jízdy na silnici mimo obce, pro cyklisty do 15 let bude přilba povinná i v obci.
Další novinky: - pokud při nehodě nebude nikdo zraněn a škoda nepřekročí hranici 3900 EUR, zanikne povinnost přivolat policisty - parkovat na chodnících bude možné jen tehdy, pokud na nich zůstane mezi auty volný prostor široký 1,5 metru. - používání antiradaru bude zakázané. - policisté budou trestat i sprosté posunky řidičů a vyhazování odpadků z oken
zdroj: Mediafax
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.