Volvo přišlo na trh s novým bezpečnostním systémem proti odcizení vozidla, které bude za příplatek ke všem modelům.
Bezpečnostní balíček obsahuje bezdrátovou komunikaci vozidla s centrálou automobilky. GSM telefon zabudovaný ve vozidle předává signály přijímači a pomocí počítače je schopný určit přesnou polohu vozidla. V případě odcizení může policie váš vůz snadno naleznout. Tento nový systém bude k dispozici již na jaře příštího roku a bude funkční ve 14-ti evropských zemích. Později i v české republice. Další výhodou této komunikace je rychlé přivolání pomoci SOS tlačítkem uvnitř vozidla v případě nehody. Při nahlášení ztráty klíčů centrála uzamkne vozidlo. Navíc veškeré elektronické informace o množství paliva, pootevření oken, zamčení dveří, teplota uvnitř vozidla atd. jsou ukládány na centrální server a mohou být kdykoliv poskytnuty zákazníkovi.
zdroj: volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.