Sama automobilka BMW je překvapena z neutuchajícího zájmu o malý elektromobil, který je na trhu už od roku 2013. Přesto není nová generace v plánu. Průkopník elektromobility od BMW však zůstává nadále v prodeji a je průběžně vylepšován.
BMW i3 je jedním z mála vozů, jehož produkční verze se téměř neliší od původního konceptu. I dnes - 6 let po jeho představení - působí na silnicích jako zjevení. Až BMW ukončí jeho výrobu, přijdeme o jedno z nejvýraznějších vozidel současného trhu. Bavorský výrobce se totiž chce zaměřit na elektrifikaci svých standardních modelů. "Neexistuje žádný konkrétní plán pro nástupce i3," tvrdí Pieter Nota, šéf prodeje a marketingu společnosti BMW. "Nyní přivádíme elektrifikaci do mainstreamu."
Automobilka však zdůrazňuje, že výroba současné generace BMW i3 nekončí. Tento vůz, který byl uveden na trh v roce 2013, byl průkopníkem elektrických vozů BMW. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, jak velký je zájem o elektromobily mezi zákazníky. Byl navržen tak, aby sloužil jako průkopník pro budoucí technologie, od elektrického pohonu přes použití ekologických materiálů až po minimalistický interiér, čímž si vysloužil uznání i kritiku.
K dnešnímu dni prodalo BMW více než 150 000 "í-trojek" a prodeje neklesají, spíše rostou. BMW i3 přišlo ve správné době a zachytilo vlnu rostoucího zájmu o elektromobily. V první polovině tohoto roku vzrostly prodeje o 21% oproti stejnému období v minulém roce. To jsou pozoruhodná čísla pro takto starý vůz a samotná automobilka je tímto vývojem překvapena. Proto jej ponechává ve výrobě a dále pracuje na jeho vylepšení. Nabízí se ve dvou variantách s výkonem 125 kW ve standardní variantě a 134 kW ve výkonnější verzi i3s. Pod podlahou se skrývá baterie o kapacitě 42,2 kWh umožňující dojezd 285 až 310 km podle měření WLTP.
U svých běžných modelů začíná BMW s elektrifikací postupně. Nejprve představuje plug-in hybridy, čistě elektrická vozidla přijdou později. Minulý generální ředitel automobilky BMW Harald Krüger byl příliš pomalý v zavádění elektrického pohonu, za což byl často kritizován. Jeho nástupce Oliver Zipse má za cíl urychlit vývoj nových elektrických vozů. Do roku 2023 má v plánu představit 13 plně elektrických modelů, mezi nimi i sportovní vůz divize M.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.