BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km
BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km, foto: BMW
Petar Kovač , AutoRoad.cz 16. září 2019 15:47
Sdílej:

Sama automobilka BMW je překvapena z neutuchajícího zájmu o malý elektromobil, který je na trhu už od roku 2013. Přesto není nová generace v plánu. Průkopník elektromobility od BMW však zůstává nadále v prodeji a je průběžně vylepšován.

BMW i3 je jedním z mála vozů, jehož produkční verze se téměř neliší od původního konceptu. I dnes - 6 let po jeho představení - působí na silnicích jako zjevení. Až BMW ukončí jeho výrobu, přijdeme o jedno z nejvýraznějších vozidel současného trhu. Bavorský výrobce se totiž chce zaměřit na elektrifikaci svých standardních modelů. "Neexistuje žádný konkrétní plán pro nástupce i3," tvrdí Pieter Nota, šéf prodeje a marketingu společnosti BMW. "Nyní přivádíme elektrifikaci do mainstreamu."

Automobilka však zdůrazňuje, že výroba současné generace BMW i3 nekončí. Tento vůz, který byl uveden na trh v roce 2013, byl průkopníkem elektrických vozů BMW. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, jak velký je zájem o elektromobily mezi zákazníky. Byl navržen tak, aby sloužil jako průkopník pro budoucí technologie, od elektrického pohonu přes použití ekologických materiálů až po minimalistický interiér, čímž si vysloužil uznání i kritiku.

K dnešnímu dni prodalo BMW více než 150 000 "í-trojek" a prodeje neklesají, spíše rostou. BMW i3 přišlo ve správné době a zachytilo vlnu rostoucího zájmu o elektromobily. V první polovině tohoto roku vzrostly prodeje o 21% oproti stejnému období v minulém roce. To jsou pozoruhodná čísla pro takto starý vůz a samotná automobilka je tímto vývojem překvapena. Proto jej ponechává ve výrobě a dále pracuje na jeho vylepšení. Nabízí se ve dvou variantách s výkonem 125 kW ve standardní variantě a 134 kW ve výkonnější verzi i3s. Pod podlahou se skrývá baterie o kapacitě 42,2 kWh umožňující dojezd 285 až 310 km podle měření WLTP.

U svých běžných modelů začíná BMW s elektrifikací postupně. Nejprve představuje plug-in hybridy, čistě elektrická vozidla přijdou později. Minulý generální ředitel automobilky BMW Harald Krüger byl příliš pomalý v zavádění elektrického pohonu, za což byl často kritizován. Jeho nástupce Oliver Zipse má za cíl urychlit vývoj nových elektrických vozů. Do roku 2023 má v plánu představit 13 plně elektrických modelů, mezi nimi i sportovní vůz divize M.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.