BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km
BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km, foto: BMW
Petar Kovač , AutoRoad.cz 16. září 2019 15:47
Sdílej:

Sama automobilka BMW je překvapena z neutuchajícího zájmu o malý elektromobil, který je na trhu už od roku 2013. Přesto není nová generace v plánu. Průkopník elektromobility od BMW však zůstává nadále v prodeji a je průběžně vylepšován.

BMW i3 je jedním z mála vozů, jehož produkční verze se téměř neliší od původního konceptu. I dnes - 6 let po jeho představení - působí na silnicích jako zjevení. Až BMW ukončí jeho výrobu, přijdeme o jedno z nejvýraznějších vozidel současného trhu. Bavorský výrobce se totiž chce zaměřit na elektrifikaci svých standardních modelů. "Neexistuje žádný konkrétní plán pro nástupce i3," tvrdí Pieter Nota, šéf prodeje a marketingu společnosti BMW. "Nyní přivádíme elektrifikaci do mainstreamu."

Automobilka však zdůrazňuje, že výroba současné generace BMW i3 nekončí. Tento vůz, který byl uveden na trh v roce 2013, byl průkopníkem elektrických vozů BMW. Jeho hlavním cílem bylo zjistit, jak velký je zájem o elektromobily mezi zákazníky. Byl navržen tak, aby sloužil jako průkopník pro budoucí technologie, od elektrického pohonu přes použití ekologických materiálů až po minimalistický interiér, čímž si vysloužil uznání i kritiku.

K dnešnímu dni prodalo BMW více než 150 000 "í-trojek" a prodeje neklesají, spíše rostou. BMW i3 přišlo ve správné době a zachytilo vlnu rostoucího zájmu o elektromobily. V první polovině tohoto roku vzrostly prodeje o 21% oproti stejnému období v minulém roce. To jsou pozoruhodná čísla pro takto starý vůz a samotná automobilka je tímto vývojem překvapena. Proto jej ponechává ve výrobě a dále pracuje na jeho vylepšení. Nabízí se ve dvou variantách s výkonem 125 kW ve standardní variantě a 134 kW ve výkonnější verzi i3s. Pod podlahou se skrývá baterie o kapacitě 42,2 kWh umožňující dojezd 285 až 310 km podle měření WLTP.

U svých běžných modelů začíná BMW s elektrifikací postupně. Nejprve představuje plug-in hybridy, čistě elektrická vozidla přijdou později. Minulý generální ředitel automobilky BMW Harald Krüger byl příliš pomalý v zavádění elektrického pohonu, za což byl často kritizován. Jeho nástupce Oliver Zipse má za cíl urychlit vývoj nových elektrických vozů. Do roku 2023 má v plánu představit 13 plně elektrických modelů, mezi nimi i sportovní vůz divize M.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.