Nová Toyota Supra může dostat ikonický motor 2JZ, fanoušci už připravují konverzní sadu

Společnost CX Racing už připravuje konverzní sadu pro instalaci ikonického motoru 2JZ-GTE pod kapotu nové generace modelu Supra (Facebook/CX Racing)
Společnost CX Racing už připravuje konverzní sadu pro instalaci ikonického motoru 2JZ-GTE pod kapotu nové generace modelu Supra (Facebook/CX Racing), foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 26. února 2019 09:54
Sdílej:

Na novou generaci Toyoty Supra jsme si museli počkat poměrně dlouho, ovšem výsledek za to rozhodně stál. Kombinace dynamických tvarů se sportovně laděným podvozkem a přeplňovaným řadovým šestiválcem o výkonu 335 koní slibuje požitek z jízdy, skalní příznivci modelu však nemohou překousnout původ motoru. A tak začali pracovat na konverzní sadě.

Není žádným tajemstvím, že vývoj nové generace Toyoty Supra probíhal ve spolupráci s mnichovskou automobilkou BMW, která na stejném základu postavila svůj nový roadster Z4. Pod kapotou nové Supry se tak objevil i přeplňovaný šestiválec o výkonu 335 koní, původem z Mnichova, který by měl vozu nadělit slušnou dynamiku. 

A zatímco výkon by měl být podle mnohých dostatečný, ostatně i sama Toyota uvádí akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy, problémem se ukázal být původ motoru. Většina fanoušků si totiž model Supra spojuje s motory Toyota 2JZ, které se proslavily svou neskutečnou odolností a schopností vydržet podstatně vyšší výkon, než jaký slibovala automobilka ve standardním nastavení.

A zatímco i přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec od BMW by mělo být možné snadno naladit až na výkon 385 koní, které nabídne "sesterský" roadster Z4, někomu se to pořád zdálo málo. A tak došlo na nevyhnutelné - výměnu motoru za jednotku 2JZ-GTE z minulé generace Supry.

Že na podobnou přestavbu dřív či později dojde nám bylo všem jasné, asi nikdo však nečekal, že dojde rovnou na výrobu konverzní sady. Právě s touto myšlenkou se ale na svém Facebooku pochlubila kalifornská společnost CX Racing, která chce již brzy nabídnout možnost předobjednávek konverzních sad z šestiválce BMW na šestiválec 2JZ-GTE.

Společnost se zatím pochlubila pouze grafickou ilustrací, jak by měla přestavba vypadat. Žádných technických parametrů jsme se sice zatím bohužel nedočkali, profil této společnosti je však plný informací o již dříve provedených konverzích a tak o důvěryhodnosti tohoto příspěvku nemáme důvod pochybovat.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.