Nová Toyota Supra může dostat ikonický motor 2JZ, fanoušci už připravují konverzní sadu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 26. února 2019, 09:54 Google+

Na novou generaci Toyoty Supra jsme si museli počkat poměrně dlouho, ovšem výsledek za to rozhodně stál. Kombinace dynamických tvarů se sportovně laděným podvozkem a přeplňovaným řadovým šestiválcem o výkonu 335 koní slibuje požitek z jízdy, skalní příznivci modelu však nemohou překousnout původ motoru. A tak začali pracovat na konverzní sadě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Společnost CX Racing už připravuje konverzní sadu pro instalaci ikonického motoru 2JZ-GTE pod kapotu nové generace modelu Supra (Facebook/CX Racing)

Společnost CX Racing už připravuje konverzní sadu pro instalaci ikonického motoru 2JZ-GTE pod kapotu nové generace modelu Supra (Facebook/CX Racing) | foto: facebook

Sdílejte článek

Není žádným tajemstvím, že vývoj nové generace Toyoty Supra probíhal ve spolupráci s mnichovskou automobilkou BMW, která na stejném základu postavila svůj nový roadster Z4. Pod kapotou nové Supry se tak objevil i přeplňovaný šestiválec o výkonu 335 koní, původem z Mnichova, který by měl vozu nadělit slušnou dynamiku. 

A zatímco výkon by měl být podle mnohých dostatečný, ostatně i sama Toyota uvádí akceleraci z 0 na 96 km/h za 4.1 sekundy, problémem se ukázal být původ motoru. Většina fanoušků si totiž model Supra spojuje s motory Toyota 2JZ, které se proslavily svou neskutečnou odolností a schopností vydržet podstatně vyšší výkon, než jaký slibovala automobilka ve standardním nastavení.

A zatímco i přeplňovaný 3.0 litrový šestiválec od BMW by mělo být možné snadno naladit až na výkon 385 koní, které nabídne "sesterský" roadster Z4, někomu se to pořád zdálo málo. A tak došlo na nevyhnutelné - výměnu motoru za jednotku 2JZ-GTE z minulé generace Supry.

Že na podobnou přestavbu dřív či později dojde nám bylo všem jasné, asi nikdo však nečekal, že dojde rovnou na výrobu konverzní sady. Právě s touto myšlenkou se ale na svém Facebooku pochlubila kalifornská společnost CX Racing, která chce již brzy nabídnout možnost předobjednávek konverzních sad z šestiválce BMW na šestiválec 2JZ-GTE.

Společnost se zatím pochlubila pouze grafickou ilustrací, jak by měla přestavba vypadat. Žádných technických parametrů jsme se sice zatím bohužel nedočkali, profil této společnosti je však plný informací o již dříve provedených konverzích a tak o důvěryhodnosti tohoto příspěvku nemáme důvod pochybovat.

Vytisknout

Diskuze: Nová Toyota Supra může dostat ikonický motor 2JZ, fanoušci už připravují konverzní sadu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen T-Roc R

Volkswagen T-Roc R: Kombinace 300 koní, DSG a 4Motion zvládá z 0-100 km/h za 4…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud