Toužíte po novém SUV a líbí se vám VW Touareg, nechcete ale utratit skoro dva miliony Kč? Je tu i jiná možnost, jak se dostat k vozu se vzhledem a velikostí SUV od VW, ale s jedním zásadním ústupkem.
Ještě před pár lety nevýznamná lokální automobilka z provincie Zhejiang vyráběla licencované postarší vozy jako Daihatsu Terios nebo Fiat Multipla. Poté se však naplno chytila začínajícího trendu SUV, které začala chrlit ve velkém. V případě Zotye se navíc kromě kvantity dá mluvit i o kvalitě, zejména ve srovnání s cenou, za jakou jsou tyto vozy na domácím trhu nabízeny. Není proto divu, že jen během pár let Zotye poskočilo v žebříčcích prodejů mohutně kupředu. Součástí taktiky však byl také typicky čínský přístup k designu, tedy kopírování známějších produktů.
Právě Zotye je jedním z nejznámějších provinilců, mezinárodní slávu si vydobyli zejména svou kopií Porsche Macan, kterou má na ulici problém rozeznat od originálu i člověk, který není totální automobilový ignorant. Vzory v zahraničí si ale donedávna brala většina produkce automobilky a to jak pod značkou Zotye, tak také pod dvěmi nově založenými značkami firmy, Domy a Traum. Jednou z nejčastějších obětí se stal Volkswagen, kterému Zotye okopírovalo designový jazyk a například model Damy X7 perfektně okopíroval dokonce i německý koncept, Volkswagen CrossBlue Coupe, a začal se prodávat dříve než VW zplodil produkční verzi.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Je proto podivuhodné, že právě Zotye je momentálně jedním z výrobců, kteří mají největší ambice s vývozem na ty nejvyspělejší trhy, jako USA a EU. Expanze do USA probíhá úspěšně, zástupcům čínské značky se už podařilo sehnat desítky autosalonů po celých státech a první modely se začnou přes Pacifik posílat do dvou let. Pokud se ale podívate na nabídku třeba německého webu mobile.de zjistíte, že do EU už Zotye dorazilo a prodává se zde, bez větší publicity.
V nabídce tamního dovozce jsou momentálně dva modely a jak dokazují fotografie, nějaké vozy už jsou opravdu v Německu a s tamními RZ. Menším a levnějším v nabídce je malé SUV Zotye T300, které překvapí docela originálním designem, bez výrazné inspirace existujícím modelem. Tedy vůz, jehož dovoz dává smysl, vzhledem k rozhodnutí Německého soudu z roku 2008, který zakázal prodej vozu Shuanghuan CEO z důvodu přílišné podobnosti s BMW X5.
I přesto se ale v německé nabídce objevuje i větší T600 C, které už na pohled dává jasně najevo, kde čínský designér obkresloval. Německá T600 C je faceliftovanou verzí původního T600, který byl velmi přesnou kopí druhé generace VW Touareg, nová verze se designem přední části blíži současnému designovému jazyku VW, už se ale nedá říci, že by kopírovala jeden konkrétní model. Místo toho vypadá jako neurčitá směs SUV od VW, velikostně ale stále nejblíže Touaregu. V Číně se tato konkrétní verze prodává pod názvem T600 Coupé, což odpovídá poněkud sportovněji střižené zadní části, s plovoucím C sloupkem, velmi populárním mezi čínskými výrobci. Na německé stránce se však setkáte s označením T600 Sport, které v Číně patří jinému vozu. Záď je opět velmi blízce inspirována u VW, zejména Tourageu třetí generace.
Určitá podobnost se dá vysledovat i v interiéru čínského vozu, zejména ve tvaru středového panelu a rozložení palubní desky. Zotye se ale jde svým směrem, už na pohled levnějším než u drahého Němce. Tomu odpovídá podstatně menší obrazovka infotainmentu a analogový přístrojový štít narozdíl od digitálního u VW. I tak je ale výbava Zotye docela bohatá, zahrnuje všechny prvky očekávané v moderním větším SUV, včetně věcí jako bezklíčové odemknutí a start, multifunkční volant, vyhřívaná zpětná zrcátka, adaptnivní tempomat, panoramatická střecha, automatická klimatizace, vestavěné GPS, čistička vzduchu nebo LED denní světla.
Zotye T600 Sport je v Německu nabízeno s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru a původu u Mitsubishi. Právě tento motor je vůbec nejčastější motorizací, nabízenou v SUV čínských výrobců. Výkon 143 koní je přenášen pouze na přední nápravu, přes šestistupňovou automatickou převodovku. S touto motorizací není T600 C zrovna sporťák, maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení z nuly na sto 12,2 sekundy.
V Německu se dá T600 C pořídit za cenu začínající kolem 610 tisíc Kč, v nabídce je momentálně jen jediná výbava, Royal AT. V Německu prodávaný vůz samozřejmě splňuje veškeré náležitosti potřebné v EU, v případě že budete tak odvážní a vůz si koupíte, nebudete mít problém ani s registrací v Česku. Pokud nefandíte designu Volkswagenu, můžete mít i menší T300, které se s totožným motorem ale manuální převodovkou prodává od 490 tisíc Kč.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.