Čínské kopírky dorazily do EU. Levnější falešný Volkswagen můžete mít i v Česku

Zotye T600 C
Zotye T600 C, foto: wheelsage.org
-mdo , AutoRoad.cz 21. dubna 2019 15:59
Sdílej:

Toužíte po novém SUV a líbí se vám VW Touareg, nechcete ale utratit skoro dva miliony Kč? Je tu i jiná možnost, jak se dostat k vozu se vzhledem a velikostí SUV od VW, ale s jedním zásadním ústupkem.

Ještě před pár lety nevýznamná lokální automobilka z provincie Zhejiang vyráběla licencované postarší vozy jako Daihatsu Terios nebo Fiat Multipla. Poté se však naplno chytila začínajícího trendu SUV, které začala chrlit ve velkém. V případě Zotye se navíc kromě kvantity dá mluvit i o kvalitě, zejména ve srovnání s cenou, za jakou jsou tyto vozy na domácím trhu nabízeny. Není proto divu, že jen během pár let Zotye poskočilo v žebříčcích prodejů mohutně kupředu. Součástí taktiky však byl také typicky čínský přístup k designu, tedy kopírování známějších produktů. 

Právě Zotye je jedním z nejznámějších provinilců, mezinárodní slávu si vydobyli zejména svou kopií Porsche Macan, kterou má na ulici problém rozeznat od originálu i člověk, který není totální automobilový ignorant. Vzory v zahraničí si ale donedávna brala většina produkce automobilky a to jak pod značkou Zotye, tak také pod dvěmi nově založenými značkami firmy, Domy a Traum. Jednou z nejčastějších obětí se stal Volkswagen, kterému Zotye okopírovalo designový jazyk a například model Damy X7 perfektně okopíroval dokonce i německý koncept, Volkswagen CrossBlue Coupe, a začal se prodávat dříve než VW zplodil produkční verzi.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Je proto podivuhodné, že právě Zotye je momentálně jedním z výrobců, kteří mají největší ambice s vývozem na ty nejvyspělejší trhy, jako USA a EU. Expanze do USA probíhá úspěšně, zástupcům čínské značky se už podařilo sehnat desítky autosalonů po celých státech a první modely se začnou přes Pacifik posílat do dvou let. Pokud se ale podívate na nabídku třeba německého webu mobile.de zjistíte, že do EU už Zotye dorazilo a prodává se zde, bez větší publicity.

V nabídce tamního dovozce jsou momentálně dva modely a jak dokazují fotografie, nějaké vozy už jsou opravdu v Německu a s tamními RZ. Menším a levnějším v nabídce je malé SUV Zotye T300, které překvapí docela originálním designem, bez výrazné inspirace existujícím modelem. Tedy vůz, jehož dovoz dává smysl, vzhledem k rozhodnutí Německého soudu z roku 2008, který zakázal prodej vozu Shuanghuan CEO z důvodu přílišné podobnosti s BMW X5. 

I přesto se ale v německé nabídce objevuje i větší T600 C, které už na pohled dává jasně najevo, kde čínský designér obkresloval. Německá T600 C je faceliftovanou verzí původního T600, který byl velmi přesnou kopí druhé generace VW Touareg, nová verze se designem přední části blíži současnému designovému jazyku VW, už se ale nedá říci, že by kopírovala jeden konkrétní model. Místo toho vypadá jako neurčitá směs SUV od VW, velikostně ale stále nejblíže Touaregu. V Číně se tato konkrétní verze prodává pod názvem T600 Coupé, což odpovídá poněkud sportovněji střižené zadní části, s plovoucím C sloupkem, velmi populárním mezi čínskými výrobci. Na německé stránce se však setkáte s označením T600 Sport, které v Číně patří jinému vozu. Záď je opět velmi blízce inspirována u VW, zejména Tourageu třetí generace.

Určitá podobnost se dá vysledovat i v interiéru čínského vozu, zejména ve tvaru středového panelu a rozložení palubní desky. Zotye se ale jde svým směrem, už na pohled levnějším než u drahého Němce. Tomu odpovídá podstatně menší obrazovka infotainmentu a analogový přístrojový štít narozdíl od digitálního u VW. I tak je ale výbava Zotye docela bohatá, zahrnuje všechny prvky očekávané v moderním větším SUV, včetně věcí jako bezklíčové odemknutí a start, multifunkční volant, vyhřívaná zpětná zrcátka, adaptnivní tempomat, panoramatická střecha, automatická klimatizace, vestavěné GPS, čistička vzduchu nebo LED denní světla. 

Zotye T600 Sport je v Německu nabízeno s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,5 litru a původu u Mitsubishi. Právě tento motor je vůbec nejčastější motorizací, nabízenou v SUV čínských výrobců. Výkon 143 koní je přenášen pouze na přední nápravu, přes šestistupňovou automatickou převodovku. S touto motorizací není T600 C zrovna sporťák, maximální rychlost je 180 km/h a zrychlení z nuly na sto 12,2 sekundy. 

V Německu se dá T600 C pořídit za cenu začínající kolem 610 tisíc Kč, v nabídce je momentálně jen jediná výbava, Royal AT. V Německu prodávaný vůz samozřejmě splňuje veškeré náležitosti potřebné v EU, v případě že budete tak odvážní a vůz si koupíte, nebudete mít problém ani s registrací v Česku. Pokud nefandíte designu Volkswagenu, můžete mít i menší T300, které se s totožným motorem ale manuální převodovkou prodává od 490 tisíc Kč. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.