Lamborghini konečně oficiálně představilo svůj vůz, který jsme tu náznakem měli již včera - první Gallardo s pohonem jediné nápravy bude vyrobeno jen ve 250 kusech.
Není mnoho jmen, po kterých jsou pojmenována auta. Tuto poctu nabídla automobilka i Valentinu Balboni, dlouholetému testovacímu jezdci této automobilky.
Gallardo LP 550-2 je velmi puristickým vozem, oproti jiným Lambům není vybaven pohonem všech kol, ale veškerý svůj výkon posílá k zadním kolům. Nabídne proto úplně jiný druh zábavy než standardní Gallardo, holedbá se automobilka.
Motor o objemu 5,2 litru je vyhnán na výkon 550 koní. Hmotnost Gallarda LP 550-2 je o kousek snížena, svůj podíl na tom má i odstranění náhonu na přední nápravu, což znamená, že sprint z nuly na stovku trvá jen 3,9 sekundy a maximální rychlost je 320 km/h. Jak jsme viděli již včera, tohle Gallardo bude dodáváno s manuálem.
Za novými koly se ukrývá přeladěný podvozek. Brzdové kotouče mohou mít tři různé barvy v závislosti na volbě jednoho z osmi odstínů exteriéru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?