Lamborghini konečně oficiálně představilo svůj vůz, který jsme tu náznakem měli již včera - první Gallardo s pohonem jediné nápravy bude vyrobeno jen ve 250 kusech.
Není mnoho jmen, po kterých jsou pojmenována auta. Tuto poctu nabídla automobilka i Valentinu Balboni, dlouholetému testovacímu jezdci této automobilky.
Gallardo LP 550-2 je velmi puristickým vozem, oproti jiným Lambům není vybaven pohonem všech kol, ale veškerý svůj výkon posílá k zadním kolům. Nabídne proto úplně jiný druh zábavy než standardní Gallardo, holedbá se automobilka.
Motor o objemu 5,2 litru je vyhnán na výkon 550 koní. Hmotnost Gallarda LP 550-2 je o kousek snížena, svůj podíl na tom má i odstranění náhonu na přední nápravu, což znamená, že sprint z nuly na stovku trvá jen 3,9 sekundy a maximální rychlost je 320 km/h. Jak jsme viděli již včera, tohle Gallardo bude dodáváno s manuálem.
Za novými koly se ukrývá přeladěný podvozek. Brzdové kotouče mohou mít tři různé barvy v závislosti na volbě jednoho z osmi odstínů exteriéru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?