Lamborghini konečně oficiálně představilo svůj vůz, který jsme tu náznakem měli již včera - první Gallardo s pohonem jediné nápravy bude vyrobeno jen ve 250 kusech.
Není mnoho jmen, po kterých jsou pojmenována auta. Tuto poctu nabídla automobilka i Valentinu Balboni, dlouholetému testovacímu jezdci této automobilky.
Gallardo LP 550-2 je velmi puristickým vozem, oproti jiným Lambům není vybaven pohonem všech kol, ale veškerý svůj výkon posílá k zadním kolům. Nabídne proto úplně jiný druh zábavy než standardní Gallardo, holedbá se automobilka.
Motor o objemu 5,2 litru je vyhnán na výkon 550 koní. Hmotnost Gallarda LP 550-2 je o kousek snížena, svůj podíl na tom má i odstranění náhonu na přední nápravu, což znamená, že sprint z nuly na stovku trvá jen 3,9 sekundy a maximální rychlost je 320 km/h. Jak jsme viděli již včera, tohle Gallardo bude dodáváno s manuálem.
Za novými koly se ukrývá přeladěný podvozek. Brzdové kotouče mohou mít tři různé barvy v závislosti na volbě jednoho z osmi odstínů exteriéru.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?