Za prodejními výsledky TME stojí zejména nárůst trhu v západoevropských zemích (+4,2 %) a ve střední Evropě (+20 %), zatímco ve východoevropských zemích prodeje vzrostly o 2,8 %.
Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, uvedl: „Náš tým nesmírně těší to, že jsme dosáhli růstu v evropském regionu již čtvrtým rokem po sobě, a že současně zůstáváme v zisku. Je to výsledek naší strategie nabízet evropským zákazníkům inovace i mnohem přesvědčivější produkty. Stabilní růst prodejů hybridních vozidel ukazuje, že když spojíme naši prověřenou technologii plně hybridního pohonu s atraktivními produkty, jakými jsou např. vozy Yaris, Auris, Auris Touring Sports nebo modely Lexus, dokážeme k našim značkám přitáhnout více zákazníků i na tomto vysoce konkurenčním trhu. Také nás velmi těší skutečnost, že se nám podařilo navýšit prodeje v regionu západní a střední Evropy, a dokonce i ve východní Evropě, a to i přes zdejší velmi náročné prostředí.“
Hlavní úspěchy hybridního pohonu
Prodeje hybridních modelů Toyota v roce 2014 dosáhly 145 400 kusů, což představuje meziroční nárůst o 9 %. Prodeje hybridních vozů Lexus i díky výraznému úspěchu nového modelu IS hybrid a dobrým výsledkům modelu CT 200h vzrostly meziročně o 36 % na 32 655 hybridních vozů prodaných za celý rok. Podíl hybridních modelů v celkových prodejích značky Lexus činil 61 %; v západoevropských zemích dosáhl 98 %, resp. 19 % ve východní Evropě.
Celkové prodeje hybridních modelů v roce 2014 přesáhly 178 000 kusů, a tak úhrnné evropské prodeje hybridních vozů značek Toyota a Lexus od evropské premiéry modelu Prius v roce 2000 překročily objem 840 000 vozidel. Podíl hybridních modelů Toyota a Lexus v celkových prodejích TME činí 20 %. V západní Evropě představují hybridní modely jednu třetinu z celkového objemu všech prodaných vozů značek Toyota a Lexus, což ve srovnání s rokem 2013 znamená nárůst o 2 procentní body.
Obzvláště dobře si vedl model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s prodeji na úrovni 36 200 kusů. Polovinu prodejních objemů modelu Toyota Auris tvořila verze s hybridním pohonem. Oproti roku 2013 se prodeje modelu Toyota Yaris Hybrid zvedly o 17 % na 58 530 kusů, což stvrzuje úspěch modernizované verze představené v letních měsících loňského roku.
Hlavní úspěchy Toyoty
V roce 2014 uvedla Toyota zcela nové Aygo a nový Yaris (automobilové segmenty A, resp. B). Oba uvedené modely posílily produktovou nabídku značky Toyota a přinesly velmi dobré obchodní výsledky. I přes postupný náběh prodeje modelu Aygo nové generace v posledních šesti měsících loňského roku tento model vykázal obchodní růst na úrovni 8,6 %.
Meziroční nárůst prodejních objemů řady Auris činil 7,5 %, a to i přes velmi konkurenční podmínky. Prodeje celé řady Toyota Auris dosáhly 142 100 vozidel, zejména díky velmi dobrým výsledkům verze Auris Hybrid Touring Sports. Prodeje modelu Corolla vzrostly o solidních 22 % a dosáhly 83 300 kusů – z toho bezmála 70 % vozů skončilo u zákazníků v Izraeli, Rusku a Turecku.
Obchodní úspěchy si připsala i Toyota RAV4, pro kterou se rozhodlo 101 100 zákazníků, a tak poprvé od roku 2007 přesáhl roční objem prodeje hranici 100 tisíc vozů; oproti roku 2013 činil nárůst 6,1 %.
Toyota dosáhla historicky rekordních prodejů v Kazachstánu a Izraeli. Rekordních podílů na trhu dosáhla skupina na Ukrajině a v Kazachstánu, kde tržní podíl značek Toyota a Lexus společně činil odhadem 10,1 %, resp. 8,2 %.
Hlavní úspěchy značky Lexus
Značka Lexus oslavila velmi úspěšný rok, pro nějž byla klíčová historická premiéra kompaktního prémiového SUV značky Lexus, modelu NX.
Prodeje vozů Lexus vzrostly oproti roku 2013 o plných 23 % na 53 230 jednotek, což představuje meziroční nárůst o téměř 10 000 vozidel. Značka dosahovala úspěšných výsledků během celého roku, zejména díky zájmu zákazníků o nový IS a model CT200h, avšak přispěly i první prodeje nového NX ke konci roku.
- Díky dobrým výsledkům v roce 2014 si Lexus zachoval své postavení jedné z nejrychleji rostoucích prémiových značek v Evropě.
- Díky silné poptávce po tomto modelu vzrostly prodeje IS o 52 % na 11 520 vozů, z toho plných 79 % s hybridním pohonem.
- Velmi pozitivní byly i prodeje modelu CT 200h v objemu 10 340 kusů, což představuje meziroční nárůst o 9,8 %.
Extrémně úspěšný byl nedávno představený model NX s 5 700 prodanými vozy za pouhé tři měsíce. Na vyřízení ještě čeká cca 10 tisíc objednávek od zákazníků, což jen dokládá vřelé přijetí modelu NX na trhu. Očekáváme, že v roce 2015 se bude nový NX podílet na prodejích značky Lexus celou třetinou. Evropské prodeje vozů Lexus dosáhly historického rekordu na šesti trzích: ve Francii, Norsku, Polsku, Rusku, Izraeli a na Kavkaze.