Třídveřová varianta nového Pola se sice ukáže až ve Frankfurtu, už teď ale Volkswagen zveřejnil první podrobné informace a řadu fotografií.
Na vnějších rozměrech se změna počtu dveří nijak neprojevila. Délka 3970 mm, šířka 1682 mm a výška 1485 mm jsou čísla nachlup stejná jako v případě pětidveřového Pola. Dokonce i kufr o standardní velikosti 280 litrů zůstal nedotčen.
Nejlevnější Polo Trendline nabídne už v základu ESP, světla pro denní svícení, elektricky otvíratelná okna vpředu, centrální zamykání nebo třeba výškově nastavitelné sedadlo řidiče.
Střední výbava Comfortline k tomu navíc přidá zrcátka a kliky lakované v barvě karoserie, chromované doplňky v mřížce chladiče, dálkové centrální zamykání a patnáctipalcová kola. V interiéru pak dvojité dno kufru či například klimatizaci.
Nejvyšší Polo Highline nabídne bez příplatků tříramenný volant potažený kůží, loketní opěrku pro cestující vpředu, palubní počítač s ukazatelem tlaku v pneumatikách či „sportovní“ sedadla.
V nabídce bude prozatím šestice motorů. Tři benzínové o výkonech 44 kW (60 k), 51 kW (70 k) a 63 kW (85 k). Naftové agregáty budou zastupovat moderní šestnáctistovky TDI o výkonech 55 kW (75k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). Počátkem příštího roku přibude i varianta BlueMotion s novým motorem 1.2 TDI a spotřebou na úrovni 3,3 l/100 km. Prodeje ostatních verzí odstartují ještě letos.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.