TEST: Peugeot 508 2.0 BlueHDi Allure - Na daleké cesty jako dělaný

ar5, 15. ledna 2015, 05:00 Google+

Peugeot nedávno omladil vrcholný model 508 a proto jsme se tentokrát podívali na zoubek verzi sedan, která pod kapotou ukrývala naftový motor BlueHDI o objemu 2 litry s výkonem 180 koní. Je nový Peugeot 508 s naftovým dvoulitrem, plnou výbavou a automatickou převodovkou tím pravým ořechovým?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Design

Peugeot 508 je tu s námi už pět let a proto se výrobce rozhodl pro jeho důležitý facelift, aby se vůz mohl rovnat stále tvrdší konkurenci. Kupříkladu přední část do jisté míry přebírá designové prvky ze současné generace Peugeotu 308. Zadní partie už tolik změn neposkytují, ale celkově se omlazený velký sedan stále může chlubit líbivým designem, který v našem případě podtrhoval i bílý metalický lak karoserie Blanc Nacré.

Díky faceliftu se změny umístění dočkalo logo výrobce, naprosto jiná je maska chladiče a přední světlomety. K těm ve spodní části nárazníku přibyly pásy LED diod pro denní svícení. Mnou testované nejvyšší provedení Allure však neslo i příplatkovou lahůdku v podobě „Full LED” předních světlometů. Ty nejen že svítí vskutku náramně, ale 508ce dodávají výraznou porci dravosti a ostatní řidiči ostře řezaným lampám na dálnici uhýbali zcela automaticky a dobrovolně.

Interiér a výbava

Při usednutí do interiéru mě pohltila rozměrná kožená sedadla, moje oči zaujal moderně zpracovaný středový panel a palubní deska s ukazateli taktéž vypadá na svou třídu dospěle. Jelikož se jedná o manažerskou limuzínu, očekává se od ní, že uvnitř bude dostatek prostoru pro všech 5 cestujících a nikdo se zde nebude cítit ztísněně.

To se do jisté míry i povedlo, hlavně cestující na předních sedačkách můžou být v nejvyšší výbavě Allure rozmazlováni elektricky nastavitelnými a vyhřívanými sedáky. Ty mají možnost manuálního prodloužení opory stehen. V sedačkách se sedí velmi pohodlně a s výškou 180 cm jsem neměl sebemenší problém s prostorem nad svou hlavou. O něco méně místa je vzadu, kde je sice dostatek místa pro nohy, ovšem vyšší cestující se budou hlavou skoro dotýkat stropu.

Příjemnou a možná až nečekaně luxusní atmosféru v kabině podporovalo dvoubarevné provedení tmavých měkkých plastů a zpracování ovladačů. Ergonomie tlačítek sice nepatří zrovna k těm nejlepším, tak kupříkladu startovací tlačítko jsem marně hledal v pravé části u volantu či na středovém panelu. Po vzoru značky Porsche se totiž přestěhovalo do jeho levé části, kde se nachází i tlačítko parkovací brzdy, dálkové otevírání kufru a tlačítko na odjištění víčka nádrže.

Středový panel zdobil i nezbytný dotykový sedmipalcový displej, skrze který řidič ovládá většinu palubních funkcí. Velkou pochvalu však musím udělit za to, že klimatizace se v 508ce ovládá „po staru“, tudíž za pomoci klasických kulatých ovladačů. U dříve testovaného nového Peugetou 308 jsem byl z ovládání klimatizace za pomoci dotykového displeje doslova na větvi. Trošku problém bych viděl v grafice displeje, která není na dnešní dobu zas tak dokonalá a čekal jsem, že na ní Peugeot u faceliftované verze zapracuje. Za doslova nestandardní bych pak považoval nastavení sklonu a světlosti výklopného head-up displeje. Jeho nastavení se totiž provádí tak, že řidič je nucen vyklopit malou schránku schovanou nalevo pod volantem. Zda některého vývojáře u Peugeotu napadlo, že s hlavou poměrně dosti skloněnou k volantu si těžko někdo nastaví ideální úhel sklonu displeje, mi není známo.

Motor a jízdní dojmy

Naftová jednotka 2.0 BlueHDI s výkonem 180 koní a s 400 Nm točivého momentu si s těžkou 508 vždy poradila s přehledem a ani si nenárokovala přílišné množství paliva. V mnou testované konfiguraci byla navíc spojena s automatickou šestistupňovou převodovkou, jenž nabízela manuální, sportovní a zimní režim. Označení motoru BlueHDI oznamuje, že motor disponuje vstřikováním močoviny, díky čemuž splňuje emisní normu Euro 6.

Za dobu testu jsem zjistil, že automat v 508 sice svou rychlostí nemá na vyspělejší německé DSG, ale stále to není taková tragedie, jak by se mohlo někomu zdát. Výkon se částečně ztrácí v samotné převodové skříni a celkově bych práci a odstupňování převodovky ohodnotil známkou dva. S naftovou pětsetosmičkou se dají s naprostým přehledem krájet stovky dálničních kilometrů, za což může nejen dobře naladěný podvozek, ale hlavně i nízká spotřeba.

Ta se za dobu testu nedostala přes hranici 7,2 litru, což už ale znamenalo hodně zběsilé jízdní tempo. Za reálnou spotřebu je potřeba brát až hodnotu 5,9 litru na 100 km, taková cifra na mne svítila na konci testovacího týdne. Při objemu palivové nádrže 72 litrů tak bez problému ujedete naráz minimálně 1000 km. Mimochodem, při rychlosti 130 km/h motor točí pouze 2000 otáček, v tu chvíli o motoru skoro ani nevíte.

Kromě živé a výkonné pohonné jednotky proto Peugeot chválím i za vynikající odhlučnění, kdy i ve vysokých dálničních rychlostech neproniká do kabiny nic jiného, než jemný svist okolního vzduchu. Ještě se však na chvíli vrátím ke schránce, ve které je pod volantem ukryto nastavení head-up displeje. Krom jeho ovládání je zde totiž doslova utopené tlačítko na deaktivaci systému ESP. Pokud tlačítko najdete a systém vypnete, po překročení rychlosti 30 km/h se opět samočinně aktivuje.

Okresní jízda je s modelem 508 až překvapivě zábavná, zkoušel jsem s nim ostřejší jízdní tempo a chtěl jsem prověřit, kde jsou limity vozu. Musím uznat, že se 508 sedan drží na silnici opravdu bravurně. I přes těžký naftový předek, nepříliš lepivé zimní pneumatiky a navlhlý asfalt, musela elektronická stabilizace zasáhnout jen velmi zřídka, což mě příjemně překvapilo. Odpružení je naladěno na tužší notu, některé větší nerovnosti vám dá model pěkně znát nekultivovanou ranou od podvozku a nejlépe se vůz cítí na hladkých površích. Těch ale zrovna u nás v ČR moc nenajdete.

Resumé

Facelift Peugeotu 508 přinesl větší dávku svěžesti, dravosti a celkově se jedná o lepší vůz než kdy dřív. Jelikož je model 508 vlajkovou lodí značky, v nejvyšším výbavovém stupni si za něj výrobce řekne pěknou sumu peněz. Za tu však dostanete pohodlný, bezpečný a hodně pohledný automobil, který je s naftovým výkonným dvoulitrem ideální volbou. I přesto se u něj najdou menší chyby, jako je složité umístění vypínání stabilizace a systému Start Stop nebo méně místa nad hlavami zadních cestujících.

Celkové hodnocení: 91 %

Cena základní verze vč. slevy: 529 900 Kč (1.6 VTi, 120 k)

Cena testované verze vč. příplatků a slevy: 838 500 Kč

KLADY

- luxusně vypadající design karoserie

- prostorný a moderně zpracovaný interiér

- nízká spotřeba a výkon

- stabilita v prudkých zatáčkách

ZÁPORY

- ovládání head-up displeje

- méně místa nad hlavou vzadu

Motorizace 
vznětový čtyřválec s turbodmychadlem
objem: 1997 cm3
nejvyšší výkon: 180 koní při 3750 ot/min.
největší točivý moment: 400 Nm při 2000 ot/min.
palivo: nafta
 
Výkon
nejvyšší maximální rychlost: 8,5 sekundy
zrychlení z 0 na 100 km/h: 230 km/h
spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 4,9 l / 3,7 l / 4,1 l 
objem palivové nádrže: 72 litrů

Vytisknout

Diskuze: TEST: Peugeot 508 2.0 BlueHDi Allure - Na daleké cesty jako dělaný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Qashqai je podle Euro NCAP nejbezpečnější malý rodinný vůz roku 2014 - anotační foto

Nissan Qashqai je podle Euro NCAP nejbezpečnější malý rodinný vůz roku 2014

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud