Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Skupina AURES Holdings znovu obnovila značku Mototechna v roce 2012 a za tu dobu úspěšně prodala na 120 000 zánovních a prémiových aut. Za třináct let se značka rozšířila o další produkty od segmentu investičních aut a elektromobilů, přes servis a až po pronájem automobilů. „V rámci celé skupiny se dlouhodobě zaměřujeme na měření zákaznické zkušenosti, abychom mohli neustále vylepšovat naše služby. Rozhodnutí pro osamostatnění Mototechny podpořila zpětná vazba našich zákazníků z naší půjčovny Mototechna Drive, která si dlouhodobě velmi dobře vede ve všech hodnocení. Jen na Googlu má 4,9 hvězdiček z pěti. Navíc na trhu chyběl prodejce, který by nabízel až 600 zánovních a prémiových aut různých značek a modelů k vyzkoušení,“ vysvětluje rozhodnutí o osamostatnění značky Mototechna Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings, pod kterou značka patří. „Změnit léty prověřené logo nebylo jednoduchým rozhodnutím. Původní Mototechna fungovala pod stejným logem 75 let! S novou pobočkou, specifickou nabídkou a exkluzivními službami ale nastal čas posunout značku do nové éry,“ doplňuje Petr Vaněček. Společnost tak začala hledat nový klíčový brandový prvek, který pomůže značce vyniknout. Středobodem značky byla vždy auta, proto se také tvar auta přenesl do nového loga Mototechny. To tvůrci pak napasovali jako „maják“ do SPZ v netradiční tyrkysové barvě, která v kombinaci s černou dodává pocit exkluzivity, což je přesně to, co chce značka přinést i zákazníkům.
Jaké vozy v Mototechně najdete? Nejčastěji do 5 let stáří, do 50 000 km na tachometru, v tovární záruce, s jasným původem a servisní historií. V nabídce najdete jak levné zánovní vozy jako tříletou Škoda Fabia za 350 000 korun, ale i prémiové modely jako dvouleté Audi RS Q8 za 2,8 milionu korun. Na pobočce v Kolbenově ulici v Praze zákazníci mohou na jednom místě vybírat z 200 aut, celková nabídka ale obsahuje téměř 600 vozů.
Mototechna se ale nezabývá jen prodejem aut. Zákazníkům nabízí i výkup, a to nejen na pobočce, ale i u zákazníka doma, pronájem vozidel bez starostí, financování, pojištění, prodlouženou záruku a další služby. „Péče o zákazníka pro nás nekončí dnem, kdy od nás odjede v novém voze. Chceme, aby se k nám lidé vraceli a vytvořili si s námi vztah, jako se nám to daří u značky Mototechna drive. Proto nabízíme i další služby jako je běžná údržba vozu, přezutí pneumatik, výměna kapalin, garanční prohlídky, detailing exteriéru s leštěním, keramickou ochranu laku, mytí a čištění interiéru s možností renovace kožených interiérů nebo renovaci hliníkových disků,“ říká ředitel Mototechny Jan Hrubý.
Mototechna nové generace za první dva měsíce prodala na 170 automobilů. Do tři let plánuje otevřít dalších pět poboček nejen v Česku, ale i Polsku a na Slovensku a rozšířit nabídku na 2 000 aut. Nejprodávanějšími v první samostatné pobočce jsou SUV, která tvoří téměř polovinu prodejů (46,6 %). Konkrétně pak modely jako Hyundai Tucson, Škoda Kodiaq nebo Mercedes GLE, většinou ve specifických výbavách. Polovinu prodejů pak tvoří prémiové vozy. Na to navazuje i vysoký standard výbavy u aut. Dvě třetiny prodávaných aut mají automatickou převodovku nebo tempomat, třetina náhon na všechna čtyři kola. Zajímavostí je vysoký zájem o alternativní pohony v tomto segmentu. Jen hybridní automobily tvoří 28 procent prodejů, což není na sekundárním trhu tak běžné. Nejvíce aut se ale prodává nepřekvapivě benzínových (41 %). Pokud jde o barvy, tak jednoznačně vévodí bílá (26 %), pak šedá (19,9 %) a černá (16,4 %).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.