Volvo: nepotřebujeme energii z baterií, my si jí vyrobíme

Volvo S60
Volvo S60, foto: Archiv AutoRoad.cz
ar2 26. března 2014 08:37
Sdílej:

Automobilka Volvo v současné době testuje Brity navržený systém rekuperace energie. Jedná se o určitou modifikaci setrvačníku, díky kterému se má snížit spotřeba paliva o více než 25 procent.

KERS (Kinetic Recovery Systém) byl namontován na zadní nápravu Volva S60, který poháněl benzinový motor s objemem 2,0 litru a výkonem 245 koní, který přenášel na kola přední nápravy. Systém KERS tak může přispět k lepšímu zrychlení z 0-100 km/h a to až o 1,5 sekundy a ke snížení spotřeby. Mluví se až o čtvrtinové úspoře.

Systém KERS obsahuje zařízení, které má podobu bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva tvořena vakuem, což výrazně snižuje vytváření tření mezi dvěma plochami. Setrvačník je schopný dosahovat až 60 000 otáček za minutu a může produkovat až 60 kW výkonu.

Volvo tvrdí, že brzdy dokážou vyvinout tak obrovské množství energie, že i jemné brždění po dobu pouhých osmy sekund, nabije setrvačník až do maxima. Zároveň uvádí, že hybridní Toyotě Primus, bude trvat třikrát delší dobu, než vyprodukuje a uloží stejné množství energie.

Celý systém KERS váží kolem 60 kg, což je daleko méně, než baterie hybridních automobilů. A zároveň je daleko levnější. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který je 20 cm v průměru. Volvo má v plánu vybavit každý svůj model tímto systémem do roku 2020.

Zdroj: Volvo

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.