Automobilka Volvo v současné době testuje Brity navržený systém rekuperace energie. Jedná se o určitou modifikaci setrvačníku, díky kterému se má snížit spotřeba paliva o více než 25 procent.
KERS (Kinetic Recovery Systém) byl namontován na zadní nápravu Volva S60, který poháněl benzinový motor s objemem 2,0 litru a výkonem 245 koní, který přenášel na kola přední nápravy. Systém KERS tak může přispět k lepšímu zrychlení z 0-100 km/h a to až o 1,5 sekundy a ke snížení spotřeby. Mluví se až o čtvrtinové úspoře.
Systém KERS obsahuje zařízení, které má podobu bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva tvořena vakuem, což výrazně snižuje vytváření tření mezi dvěma plochami. Setrvačník je schopný dosahovat až 60 000 otáček za minutu a může produkovat až 60 kW výkonu.
Volvo tvrdí, že brzdy dokážou vyvinout tak obrovské množství energie, že i jemné brždění po dobu pouhých osmy sekund, nabije setrvačník až do maxima. Zároveň uvádí, že hybridní Toyotě Primus, bude trvat třikrát delší dobu, než vyprodukuje a uloží stejné množství energie.
Celý systém KERS váží kolem 60 kg, což je daleko méně, než baterie hybridních automobilů. A zároveň je daleko levnější. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který je 20 cm v průměru. Volvo má v plánu vybavit každý svůj model tímto systémem do roku 2020.
Zdroj: Volvo
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.