Volvo: nepotřebujeme energii z baterií, my si jí vyrobíme

ar2, 26. března 2014, 08:37 Google+

Automobilka Volvo v současné době testuje Brity navržený systém rekuperace energie. Jedná se o určitou modifikaci setrvačníku, díky kterému se má snížit spotřeba paliva o více než 25 procent.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo S60

Volvo S60 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

KERS (Kinetic Recovery Systém) byl namontován na zadní nápravu Volva S60, který poháněl benzinový motor s objemem 2,0 litru a výkonem 245 koní, který přenášel na kola přední nápravy. Systém KERS tak může přispět k lepšímu zrychlení z 0-100 km/h a to až o 1,5 sekundy a ke snížení spotřeby. Mluví se až o čtvrtinové úspoře.

Systém KERS obsahuje zařízení, které má podobu bubnové brzdy, skládající se ze dvou hlavních částí. Samotného setrvačníku, vyrobeného z uhlíkových vláken a hliníkového pouzdra. V rámci minimalizace ztrát je mezivrstva tvořena vakuem, což výrazně snižuje vytváření tření mezi dvěma plochami. Setrvačník je schopný dosahovat až 60 000 otáček za minutu a může produkovat až 60 kW výkonu.

Volvo tvrdí, že brzdy dokážou vyvinout tak obrovské množství energie, že i jemné brždění po dobu pouhých osmy sekund, nabije setrvačník až do maxima. Zároveň uvádí, že hybridní Toyotě Primus, bude trvat třikrát delší dobu, než vyprodukuje a uloží stejné množství energie.

Celý systém KERS váží kolem 60 kg, což je daleko méně, než baterie hybridních automobilů. A zároveň je daleko levnější. Další výhodou zařízení je i nepatrný rozměr, který je 20 cm v průměru. Volvo má v plánu vybavit každý svůj model tímto systémem do roku 2020.

Zdroj: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Volvo: nepotřebujeme energii z baterií, my si jí vyrobíme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Faceliftované Porsche 911 se prohání na Nürburgringu - anotační foto

Faceliftované Porsche 911 se prohání na Nürburgringu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud