Evropská organice Euro NCAP, zabývající se hodnocením bezpečnosti osobních aut, mění od února systém přidělování bodů a hvězd.
Zatímco dosud byly tři kategorie: dospělý, dítě a chodec známkovány a hvězdičkovány každá zvlášť, od nárazových testů provedených od února 2009 se tento způsob mění. Nově bude celkové hodnocení dáno součtem všech těchto kategorií. Cílem změny je přinutit výrobce toužící po maximálním zisku bodů věnovat více pozornosti bezpečnosti chodců. Právě tato nejvíce ohrožená skupina účastníků silničního provozu je mnohými automobilkami stále opomíjena.
Britský server newcarnet.co.uk sestavil podle nové metodiky tabulku s přehledem 150 modelů aut, které v minulosti prošly crash testy Euro NCAP. Podle tohoto systému je nejbezpečnějším autem napříč všemi třídami Citroen C6 s rovnými 100 body. Druhou a třetí příčku obsadily se stejným počtem 99 bodů VW Golf a Citroen C4. Příznivce domácí automobilky Škoda může těšit dvanácté místo nejnovějšího modelu Superb. Ten dosáhl na celkových 93 bodů, což je shodně jako u nového Volva XC60. Nejprodávanější český vůz Škoda Fabia dosáhl na 85 bodů, díky kterým skončila jen jednu příčku za první třetinou – 51. Na opačném konci žebříčku skončily vozy Isuzu D-Max (41 bodů), Fiat Panda (47 bodů), Smart Forfour (51 bodů) a Renault Kangoo (51 bodů). Celý žebříček si můžete prohlédnout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.