Evropská organice Euro NCAP, zabývající se hodnocením bezpečnosti osobních aut, mění od února systém přidělování bodů a hvězd.
Zatímco dosud byly tři kategorie: dospělý, dítě a chodec známkovány a hvězdičkovány každá zvlášť, od nárazových testů provedených od února 2009 se tento způsob mění. Nově bude celkové hodnocení dáno součtem všech těchto kategorií. Cílem změny je přinutit výrobce toužící po maximálním zisku bodů věnovat více pozornosti bezpečnosti chodců. Právě tato nejvíce ohrožená skupina účastníků silničního provozu je mnohými automobilkami stále opomíjena.
Britský server newcarnet.co.uk sestavil podle nové metodiky tabulku s přehledem 150 modelů aut, které v minulosti prošly crash testy Euro NCAP. Podle tohoto systému je nejbezpečnějším autem napříč všemi třídami Citroen C6 s rovnými 100 body. Druhou a třetí příčku obsadily se stejným počtem 99 bodů VW Golf a Citroen C4. Příznivce domácí automobilky Škoda může těšit dvanácté místo nejnovějšího modelu Superb. Ten dosáhl na celkových 93 bodů, což je shodně jako u nového Volva XC60. Nejprodávanější český vůz Škoda Fabia dosáhl na 85 bodů, díky kterým skončila jen jednu příčku za první třetinou – 51. Na opačném konci žebříčku skončily vozy Isuzu D-Max (41 bodů), Fiat Panda (47 bodů), Smart Forfour (51 bodů) a Renault Kangoo (51 bodů). Celý žebříček si můžete prohlédnout zde.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.