Zatímco dosud byly tři kategorie: dospělý, dítě a chodec známkovány a hvězdičkovány každá zvlášť, od nárazových testů provedených od února 2009 se tento způsob mění. Nově bude celkové hodnocení dáno součtem všech těchto kategorií. Cílem změny je přinutit výrobce toužící po maximálním zisku bodů věnovat více pozornosti bezpečnosti chodců. Právě tato nejvíce ohrožená skupina účastníků silničního provozu je mnohými automobilkami stále opomíjena.
Britský server newcarnet.co.uk sestavil podle nové metodiky tabulku s přehledem 150 modelů aut, které v minulosti prošly crash testy Euro NCAP. Podle tohoto systému je nejbezpečnějším autem napříč všemi třídami Citroen C6 s rovnými 100 body. Druhou a třetí příčku obsadily se stejným počtem 99 bodů VW Golf a Citroen C4. Příznivce domácí automobilky Škoda může těšit dvanácté místo nejnovějšího modelu Superb. Ten dosáhl na celkových 93 bodů, což je shodně jako u nového Volva XC60. Nejprodávanější český vůz Škoda Fabia dosáhl na 85 bodů, díky kterým skončila jen jednu příčku za první třetinou – 51. Na opačném konci žebříčku skončily vozy Isuzu D-Max (41 bodů), Fiat Panda (47 bodů), Smart Forfour (51 bodů) a Renault Kangoo (51 bodů). Celý žebříček si můžete prohlédnout zde.