Renault Espace 1. svého druhu na českém trhu

ar1, 23. listopadu 2003, 00:55 Google+

Renault byl první, kdo začátkem osmdesátých let nabídl klientům nové pojetí automobilu, tzv. jednoprostorový vůz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Espace, který se prodává od roku 1984, a kterého se dosud vyrobilo více než 900.000 kusů se nepřetržitě drží v čele segmentu velkých jednoprostorových vozů v Evropě.


Dnes zachází Espace čtvrté generace ještě dále, neboť si poprvé vydobil první pozici i na českém trhu s více jak 200 prodanými vozy od začátku roku a více jak 15% podílem v segmentu. Nový Espace si ponechává vlastnosti velkého jednoprostorového vozu a stále více se přibližuje limuzíně.


Proměnlivější modularita, individualizované pohodlí, nekompromisní úroveň bezpečnosti a speciálně upravená ergonomie místa řidiče se snoubí s nejvýkonnějšími motory v dané třídě. Podobně jako v předchozí generaci nabízí Espace IV dvě verze: Espace IV a Grand Espace IV.


Konstruktéři věnovali každé osobě v interiéru vozu ještě větší pozornost. Například tepelná pohoda je individuální. Každý cestující, včetně cestujících ve třetí řadě (Grand Espace) má vlastní odkládací prostor, stejně hodnotná sedadla, individuální teplo i klimatizaci.


Renault Espace sází na světlost tím, že nabízí největší prosklené střešní okno z automobilů vyráběných v současné době - o ploše 2,16 m2. S obrovským čelním sklem a zadním rozšířeným oknem má řidič skutečný trojrozměrný výhled do všech stran.


Vůz Espace je dalším z vozů Renault, který se může pochlubit hodnocením pěti hvězdičkami v mezinárodních bezpečnostních testech nezávislého konsorcia Euro NCAP. Cestující na všech sedadlech chrání 8 airbagů.


Co se týká pohonných jednotek, je jediným jednoprostorovým vozem, který nabízí výběr ze dvou 6-válcových motorů. Zážehový motor 3,5 V6 24V o výkonu 245 k a točivém momentu 330 Nm při 3600 ot./min. je v dané třídě nejsilnější.


Navíc se v závislosti na pohonné jednotce nabízejí dva typy převodovek: buď 6-stupňová ruční převodovka, anebo 5- stupňová automatická převodovka s impulsním ovládáním Proactive. Cena modelu Espace začíná na 880.000,- Kč. Seznamte se s etalonem třídy jednoprostorých vozů.

Renault ČR

Vytisknout

Diskuze: Renault Espace 1. svého druhu na českém trhu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Subaru Legacy japonským autem roku 2003-04 - anotační foto

Subaru Legacy japonským autem roku 2003-04

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud