S blížiacim sa autosalónom v Šanghaji automobilky postupne zverejňujú informácie o novinkách, ktoré tu budú predstavené. Premiéru tu chystá aj ďalšia čínska automobilka Great Wall, ktorá prinesie koncept štvordverového kupé s označením CHC011.
Už onedlho, približne o týždeň, sa začne jeden z významných čínskych autosalónov v Šanghaji. Okrem zavedených automobilových značiek sa tu majú možnosť prezentovať aj domáce čínske automobilky, ktoré sa zvyčajne netaja tým, že by chceli svoju produkciu zviditeľniť aj v Európe. V inom dnešnom článku sme vám priniesli prvé skice nového sedanu automobilky Roewe (Roewe 550), ku ktorej sa pridáva aj Great Wall, avšak už s hotovým konceptom s označením CHC011.
Great Wall CHC011 je (podobne ako Roewe 550) koncept štvordverového sedanu, na rozdiel od neho však trpí veľmi nesúrodým tvarovaním prednej a zadnej časti karosérie. Ako vidno na obrázku, prednej časti dominujú gigantické pretiahnuté svetlomety spolu s rozmernou maskou. Bočný profil je vcelku elegantný, no zadná časť má opäť svojrázne tvary s rozmernými koncovými svetlometmi. Technické informácie budú zverejnené až počas autosalónu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.