Škoda nebyla jen "embéčko" a "stopětka". Rapid R/H jezdil 260 km/h

bohy / AutoRoad.cz, 31. prosince 2019, 09:12 Aktualizováno 31.12.2019, 13:56 Google+

Koncem letošního roku mám náladu na již téměř historická závodní auta naší mladoboleslavské automobilky. Včera jste si mohli přečíst o Favoritu 1600 H, který triumfoval na "Ringu", dnes bych vám rád představil jeho předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
škoda rapid R/H

škoda rapid R/H | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Škoda Rapid 130 R/H vznikla pro okruhové závody skupiny H. Jako její základ posloužil rallyeový speciál Škoda 130 LR, který vycházel ze standardní 4 dveřové Škody. Rapid, jak jistě víte, byl dvoudveřové kupé. Tím ale odlišnosti od 130 LR nekončí. Rapid R/H, určen pro okruhové ježdění, byl výrazně rozšířen a podvozek se podíval blíže k zemi. Karosérie též doznala značných aerodynamických vylepšení. Přední části dominuje integrovaný nárazník se spoilerem, zadní část dostala přítlačné křídlo připomínající "kachní ocas" Porsche 911 RS 2,7.

Pod zadní kapotou s "kachním ocasem" našel své místo motor ze soutěžní 130 LR, který doznal dalších úprav. Zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1,3 litru dostal pětkrát uloženou klikovou hřídel. Díky dvěma dvojitým karburátorům Weber 45 a kompresnímu poměru 11,9:1 dokázal tento malý motor ze sebe vymáčknout 101 kW (138 koní) při 8000 ot./min a točivý moment vrcholil 138,4 N.m. při 5500 ot./min. O zkrocení stáda koní se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, ukryté za hliníkovými disky BBS, obuté do slicku značky Goodyear.

img-responsive

škoda rapid R/H | foto: youtube.com

Díky malé váze 675 kg dokázala atmosférická třináctistovka s autem slušně "zacvičit". Akcelerace z 0 na 100 km/h byla otázkou necelých 7 s a závodní Rapid se dokázal rozjet až na těžko uvěřitelných 260 km/h.

Velký úspěch zaznamenal Rapid R/H podobně jako již zmíněný Favorit 1600 H během 24h Nürburgring. V roce 1987 jezdil ve své třídě dlouhou dobu na prvním místě, až těsně před koncem se údajně kvůli poruše na zavěšení zadního kola propadl na i tak úžasné druhé místo. V celkovém pořadí skončil na 27. místě.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Škoda nebyla jen "embéčko" a "stopětka". Rapid R/H jezdil 260 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Liftback

NOVÁ ŠKODA OCTAVIA LIFTBACK se rozjíždí za zákazníky

Honda Civic Type R

Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

Brussels-Motor-Show

Jsou PHEV trumfem výrobců automobilů pro rok 2020?

Toyota RAV4 plug in hybrid

Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

Toyota GR Supra

Toyota představuje model GR Supra s novým přeplňovaným motorem 2,0 litru

VAZ-2107 Mad Max

Postapokalyptická Lada pro Šíleného Maxe? Na Ukrajině je možné vše

Toyota

Toyota spouští službu KINTO na pronájem sdílení a spolujízdu aut

Panda 4x4

Elektrická Panda 4x4 od Garage Italia Customs

e-skútr

Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Ilustrační foto

Automechanici zveřejnili 5 nejčastějších zimních potíží s autem

reklama

Doporučujeme

Technici Porsche začínají během své práce využívat systém rozšířené reality "Tech Live Look"

Kde opraví chytrá auta? Autoservisy musí reagovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stane se Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bestsellerem roku 2020?

  2. NOVÝ super úsporný MOTOR ECO-G. Které modely Dacie ho dostanou?

  3. Toyota má úspěch

  4. Test: Honda HR-V 1.5 VTEC TURBO Sport, hot-hatch na chůdách

  5. Modernizovaná Honda Civic Type-R se chce vrátit na post krále hot-hatch

  6. Po městě bez emisí, e-skútry od firmy Hecht

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud