Škoda nebyla jen "embéčko" a "stopětka". Rapid R/H jezdil 260 km/h

bohy / AutoRoad.cz, 31. prosince 2019, 09:12 Aktualizováno 31.12.2019, 13:56 Google+

Koncem letošního roku mám náladu na již téměř historická závodní auta naší mladoboleslavské automobilky. Včera jste si mohli přečíst o Favoritu 1600 H, který triumfoval na "Ringu", dnes bych vám rád představil jeho předchůdce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
škoda rapid R/H

škoda rapid R/H | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Škoda Rapid 130 R/H vznikla pro okruhové závody skupiny H. Jako její základ posloužil rallyeový speciál Škoda 130 LR, který vycházel ze standardní 4 dveřové Škody. Rapid, jak jistě víte, byl dvoudveřové kupé. Tím ale odlišnosti od 130 LR nekončí. Rapid R/H, určen pro okruhové ježdění, byl výrazně rozšířen a podvozek se podíval blíže k zemi. Karosérie též doznala značných aerodynamických vylepšení. Přední části dominuje integrovaný nárazník se spoilerem, zadní část dostala přítlačné křídlo připomínající "kachní ocas" Porsche 911 RS 2,7.

Pod zadní kapotou s "kachním ocasem" našel své místo motor ze soutěžní 130 LR, který doznal dalších úprav. Zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 1,3 litru dostal pětkrát uloženou klikovou hřídel. Díky dvěma dvojitým karburátorům Weber 45 a kompresnímu poměru 11,9:1 dokázal tento malý motor ze sebe vymáčknout 101 kW (138 koní) při 8000 ot./min a točivý moment vrcholil 138,4 N.m. při 5500 ot./min. O zkrocení stáda koní se staraly kotoučové brzdy na všech čtyřech kolech, ukryté za hliníkovými disky BBS, obuté do slicku značky Goodyear.

img-responsive

škoda rapid R/H | foto: youtube.com

Díky malé váze 675 kg dokázala atmosférická třináctistovka s autem slušně "zacvičit". Akcelerace z 0 na 100 km/h byla otázkou necelých 7 s a závodní Rapid se dokázal rozjet až na těžko uvěřitelných 260 km/h.

Velký úspěch zaznamenal Rapid R/H podobně jako již zmíněný Favorit 1600 H během 24h Nürburgring. V roce 1987 jezdil ve své třídě dlouhou dobu na prvním místě, až těsně před koncem se údajně kvůli poruše na zavěšení zadního kola propadl na i tak úžasné druhé místo. V celkovém pořadí skončil na 27. místě.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Škoda nebyla jen "embéčko" a "stopětka". Rapid R/H jezdil 260 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

jeep wrangler Rubicon 392 Concept

Jeep představil Wrangler Rubicon 392 Concept. Jeho mohutná V8 nabízí výkon přes 450 koní

Ilustrační foto

Podle čeho si Češi vybírají autobazar?

Ford Mondeo Hybrid

Ford prozradil, co podle něj znamená rostoucí obliba automatických převodovek

TMMF zahájení výroby

Výroba nové Toyoty Yaris zahájena

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžká nákladní auta na vodík míří do Evropy

Hyundai XCIENT Fuel Cell, první těžké nákladní auto na vodík míří do Evropy

Rodinné vozy SEAT

Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

Lexus NX 300h

Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Škoda Slavia má být divokým a nespoutaným spiderem

První foto spideru Škoda Slavia. Celý se ukáže za tři týdny

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

reklama

Doporučujeme

Technici Porsche začínají během své práce využívat systém rozšířené reality "Tech Live Look"

Kde opraví chytrá auta? Autoservisy musí reagovat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

  2. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  3. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  4. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

  5. Podívejte se, jak se za padesát let změnily populární kombi od Seatu

  6. Hybrid Lexus NX 300h se může pochlubit novým titulem. Získal ho však v zahraničí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud