Nové modely Forester Sports se od svých příbuzných liší agresivnějším stylingem, novým předním nárazníkem a speciální čelní maskou.
Aby bylo dosaženo uhlazenějšího profilu, byly odstraněny standardní střešní lyžiny a staly se volitelným příslušenstvím. Forester Sports 2.5 XT navíc dostal standardně 17palcová litá kola.
V interiéru modelů Forester Sports nalezneme exkluzivní antracitově černé čalounění. Automatická klimatizace nahradila manuální systém, ketrý je standardní výbavou modelu Forester 2.5 X. Audiosoustava modelu Sports je vybavena AM/FM stereo rádiem o výkonu 120 wattů s integrovaným changerem na 6 CD disků. Přístroj je schopen přehrávat také soubory ve formátu MP3 a WMA. Dalším vylepšením oproti standardnímu modelu 2.5 X je možnost dovybavit audio systém o satelitní rádio SIRIUS a nový aux audio vstup, schopný audiozdířkou připojit iPod nebo podobná zařízení.
Všechny modelu Subaru jsou standardně vybaveny stálým systémem pohonu všech kol, což jim dává konkurenční výhodu lepší trakce za jakýchkoliv podmínek v porovnání s vozy s pohonem předních kol. Nezávislé zavěšení všech kol a řízení s proměnným účinkem posilovače a proměnným převodem řízení pomáhá modelům Forester s nadhledem snášet jízdu po všech typech komunikací, včetně rozbitých polních nebo lesních cest.
Všechny modely Forester jsou standardně vybaveny předními a bočními airbagy, systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, filtrací a ventilací vzduchu v kabině, elektricky ovládanými okny a zrcátky a centrálním zamykáním s bezklíčovým otevíráním. Všestrannost je podpořena zavazadlovým prostorem o objemu 869 litrů, který lze po sklopení zadních sedaček zvětšit až na 1940 litrů.
Výkonové parametry Klasický čtyřválec boxer o objemu 2,5 litru, který pohání Forester Sports 2.5 X, je jedním z nejvýkonnějších ve své kategorii a dává výkon 173 koní při 6000 ot/min. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 230 Nm při 4400 ot/min. Systém proměnného zdvihu ventilů i-Active Valve Lift pomáhá dále zlepšit odezvu a výkon motoru ve všech otáčkách.
V modelu Forester Sports 2.5 XT je použit motor o stejném objemu, ale dopovaný turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor dává výkon 224 koní při 5600 ot/min a točivý moment 312 Nm při 3600 ot/min. Na přední kapotě najdeme, podobně jako u všech vozů Subaru s přeplňovaným motorem, vzduchový vstup, který přivádí proud čerstvého vzduchu přímo k mezichladiči stlačeného vzduchu. Systém aktivního proměnného časování ventilů i v tomto případě optimalizuje účinnost a výkon motoru v širokém spektru využitelných otáček. Ve spojení se standardně dodávaným pětistupňovým manuálem zrychlí Forester Sports 2.5 XT z klidu na 100 km/h za 6 sekund. tento motor navíc splňuje normu nízkým emisí LEV II.
Tři rozdílné typy stálého pohonu všech kolVe všech modelech Forester vybavených pětistupňovým manuálem je použit středový diferenciál s viskózní spojkou, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Prokluz kol jedné z náprav způsobí automatické převedení větší části točivého momentu na nápravu s lepší adhezí a zajistí tak nejlepší možnou trakci.
V modelu Forester Sports 2.5 X, vybaveném čtyřstupňovou automatickou převodovkou, je použit elektronicky řízený aktivní diferenciál s plynule měnitelným přenosem síly mezi nápravami, který na základě údajů z řídící jednotky motoru a převodovky (akcelerace, brzdění atd.) rozděluje točivý moment mezi nápravami tak, aby bylo dosaženo co nejlepší trakce.
Model Forester Sports 2.5 XT s volitelnou čtyřrychlostní automatickou převodovkou s přímým řízením je prvním modelem Forester, který používá pokročilý systém proměnné distribuce točivého momentu VTD. Systém VTD je použit již v limitované edici Impreza WRX ve spojení s volitelnou automatickou převodovkou. Systém VTD používá středový diferenciál s planetárním převodem, který rozděluje točivý moment v poměru 45:55. Díky převedení větší části točivého momentu na zadní kola se zlepšuje stabilita a je dosaženo lepších pocitů při dynamické jízdě. Samozřejmostí je pak elektronicky řízený systém oplynule proměnného převodu točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na pokunech řidiče a jízdních podmínkách.Forester Sports 2.5 XT s automatickou převodovkou je také prvním modelem Forester vybaveným systémem dynamické kontroly VDC, což je vylepšený systém kontroly stability pro vůz s pohonem všech kol, který integruje také funkce VTD a TCS. Zadní diferenciál s omezenou svorností pak dává vozu ještě lepší trakci.
Foto: Subaru
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?