Nové modely Forester Sports se od svých příbuzných liší agresivnějším stylingem, novým předním nárazníkem a speciální čelní maskou.
Aby bylo dosaženo uhlazenějšího profilu, byly odstraněny standardní střešní lyžiny a staly se volitelným příslušenstvím. Forester Sports 2.5 XT navíc dostal standardně 17palcová litá kola.
V interiéru modelů Forester Sports nalezneme exkluzivní antracitově černé čalounění. Automatická klimatizace nahradila manuální systém, ketrý je standardní výbavou modelu Forester 2.5 X. Audiosoustava modelu Sports je vybavena AM/FM stereo rádiem o výkonu 120 wattů s integrovaným changerem na 6 CD disků. Přístroj je schopen přehrávat také soubory ve formátu MP3 a WMA. Dalším vylepšením oproti standardnímu modelu 2.5 X je možnost dovybavit audio systém o satelitní rádio SIRIUS a nový aux audio vstup, schopný audiozdířkou připojit iPod nebo podobná zařízení.
Všechny modelu Subaru jsou standardně vybaveny stálým systémem pohonu všech kol, což jim dává konkurenční výhodu lepší trakce za jakýchkoliv podmínek v porovnání s vozy s pohonem předních kol. Nezávislé zavěšení všech kol a řízení s proměnným účinkem posilovače a proměnným převodem řízení pomáhá modelům Forester s nadhledem snášet jízdu po všech typech komunikací, včetně rozbitých polních nebo lesních cest.
Všechny modely Forester jsou standardně vybaveny předními a bočními airbagy, systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, filtrací a ventilací vzduchu v kabině, elektricky ovládanými okny a zrcátky a centrálním zamykáním s bezklíčovým otevíráním. Všestrannost je podpořena zavazadlovým prostorem o objemu 869 litrů, který lze po sklopení zadních sedaček zvětšit až na 1940 litrů.
Výkonové parametry Klasický čtyřválec boxer o objemu 2,5 litru, který pohání Forester Sports 2.5 X, je jedním z nejvýkonnějších ve své kategorii a dává výkon 173 koní při 6000 ot/min. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 230 Nm při 4400 ot/min. Systém proměnného zdvihu ventilů i-Active Valve Lift pomáhá dále zlepšit odezvu a výkon motoru ve všech otáčkách.
V modelu Forester Sports 2.5 XT je použit motor o stejném objemu, ale dopovaný turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor dává výkon 224 koní při 5600 ot/min a točivý moment 312 Nm při 3600 ot/min. Na přední kapotě najdeme, podobně jako u všech vozů Subaru s přeplňovaným motorem, vzduchový vstup, který přivádí proud čerstvého vzduchu přímo k mezichladiči stlačeného vzduchu. Systém aktivního proměnného časování ventilů i v tomto případě optimalizuje účinnost a výkon motoru v širokém spektru využitelných otáček. Ve spojení se standardně dodávaným pětistupňovým manuálem zrychlí Forester Sports 2.5 XT z klidu na 100 km/h za 6 sekund. tento motor navíc splňuje normu nízkým emisí LEV II.
Tři rozdílné typy stálého pohonu všech kolVe všech modelech Forester vybavených pětistupňovým manuálem je použit středový diferenciál s viskózní spojkou, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Prokluz kol jedné z náprav způsobí automatické převedení větší části točivého momentu na nápravu s lepší adhezí a zajistí tak nejlepší možnou trakci.
V modelu Forester Sports 2.5 X, vybaveném čtyřstupňovou automatickou převodovkou, je použit elektronicky řízený aktivní diferenciál s plynule měnitelným přenosem síly mezi nápravami, který na základě údajů z řídící jednotky motoru a převodovky (akcelerace, brzdění atd.) rozděluje točivý moment mezi nápravami tak, aby bylo dosaženo co nejlepší trakce.
Model Forester Sports 2.5 XT s volitelnou čtyřrychlostní automatickou převodovkou s přímým řízením je prvním modelem Forester, který používá pokročilý systém proměnné distribuce točivého momentu VTD. Systém VTD je použit již v limitované edici Impreza WRX ve spojení s volitelnou automatickou převodovkou. Systém VTD používá středový diferenciál s planetárním převodem, který rozděluje točivý moment v poměru 45:55. Díky převedení větší části točivého momentu na zadní kola se zlepšuje stabilita a je dosaženo lepších pocitů při dynamické jízdě. Samozřejmostí je pak elektronicky řízený systém oplynule proměnného převodu točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na pokunech řidiče a jízdních podmínkách.Forester Sports 2.5 XT s automatickou převodovkou je také prvním modelem Forester vybaveným systémem dynamické kontroly VDC, což je vylepšený systém kontroly stability pro vůz s pohonem všech kol, který integruje také funkce VTD a TCS. Zadní diferenciál s omezenou svorností pak dává vozu ještě lepší trakci.
Foto: Subaru
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.