Subaru Forester Sports 2.5 XT

Jan Fiala, 9. listopadu 2006, 18:25 Google+

Nové modely Forester Sports se od svých příbuzných liší agresivnějším stylingem, novým předním nárazníkem a speciální čelní maskou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Forester

Forester | foto: Subaru

Sdílejte článek

Aby bylo dosaženo uhlazenějšího profilu, byly odstraněny standardní střešní lyžiny a staly se volitelným příslušenstvím. Forester Sports 2.5 XT navíc dostal standardně 17palcová litá kola.

V interiéru modelů Forester Sports nalezneme exkluzivní antracitově černé čalounění. Automatická klimatizace nahradila manuální systém, ketrý je standardní výbavou modelu Forester 2.5 X. Audiosoustava modelu Sports je vybavena AM/FM stereo rádiem o výkonu 120 wattů s integrovaným changerem na 6 CD disků. Přístroj je schopen přehrávat také soubory ve formátu MP3 a WMA. Dalším vylepšením oproti standardnímu modelu 2.5 X je možnost dovybavit audio systém o satelitní rádio SIRIUS a nový aux audio vstup, schopný audiozdířkou připojit iPod nebo podobná zařízení.

Všechny modelu Subaru jsou standardně vybaveny stálým systémem pohonu všech kol, což jim dává konkurenční výhodu lepší trakce za jakýchkoliv podmínek v porovnání s vozy s pohonem předních kol. Nezávislé zavěšení všech kol a řízení s proměnným účinkem posilovače a proměnným převodem řízení pomáhá modelům Forester s nadhledem snášet jízdu po všech typech komunikací, včetně rozbitých polních nebo lesních cest.

Všechny modely Forester jsou standardně vybaveny předními a bočními airbagy, systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD, filtrací a ventilací vzduchu v kabině, elektricky ovládanými okny a zrcátky a centrálním zamykáním s bezklíčovým otevíráním. Všestrannost je podpořena zavazadlovým prostorem o objemu 869 litrů, který lze po sklopení zadních sedaček zvětšit až na 1940 litrů.

Výkonové parametry
Klasický čtyřválec boxer o objemu 2,5 litru, který pohání Forester Sports 2.5 X, je jedním z nejvýkonnějších ve své kategorii a dává výkon 173 koní při 6000 ot/min. Točivý moment pak vrcholí na hodnotě 230 Nm při 4400 ot/min. Systém proměnného zdvihu ventilů i-Active Valve Lift pomáhá dále zlepšit odezvu a výkon motoru ve všech otáčkách.

V modelu Forester Sports 2.5 XT je použit motor o stejném objemu, ale dopovaný turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor dává výkon 224 koní při 5600 ot/min a točivý moment 312 Nm při 3600 ot/min. Na přední kapotě najdeme, podobně jako u všech vozů Subaru s přeplňovaným motorem, vzduchový vstup, který přivádí proud čerstvého vzduchu přímo k mezichladiči stlačeného vzduchu. Systém aktivního proměnného časování ventilů i v tomto případě optimalizuje účinnost a výkon motoru v širokém spektru využitelných otáček. Ve spojení se standardně dodávaným pětistupňovým manuálem zrychlí Forester Sports 2.5 XT z klidu na 100 km/h za 6 sekund. tento motor navíc splňuje normu nízkým emisí LEV II.

Tři rozdílné typy stálého pohonu všech kol
Ve všech modelech Forester vybavených pětistupňovým manuálem je použit středový diferenciál s viskózní spojkou, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Prokluz kol jedné z náprav způsobí automatické převedení větší části točivého momentu na nápravu s lepší adhezí a zajistí tak nejlepší možnou trakci.

V modelu Forester Sports 2.5 X, vybaveném čtyřstupňovou automatickou převodovkou, je použit elektronicky řízený aktivní diferenciál s plynule měnitelným přenosem síly mezi nápravami, který na základě údajů z řídící jednotky motoru a převodovky (akcelerace, brzdění atd.) rozděluje točivý moment mezi nápravami tak, aby bylo dosaženo co nejlepší trakce.

Model Forester Sports 2.5 XT s volitelnou čtyřrychlostní automatickou převodovkou s přímým řízením je prvním modelem Forester, který používá pokročilý systém proměnné distribuce točivého momentu VTD. Systém VTD je použit již v limitované edici Impreza WRX ve spojení s volitelnou automatickou převodovkou. Systém VTD používá středový diferenciál s planetárním převodem, který rozděluje točivý moment v poměru 45:55. Díky převedení větší části točivého momentu na zadní kola se zlepšuje stabilita a je dosaženo lepších pocitů při dynamické jízdě. Samozřejmostí je pak elektronicky řízený systém oplynule proměnného převodu točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v závislosti na pokunech řidiče a jízdních podmínkách.Forester Sports 2.5 XT s automatickou převodovkou je také prvním modelem Forester vybaveným systémem dynamické kontroly VDC, což je vylepšený systém kontroly stability pro vůz s pohonem všech kol, který integruje také funkce VTD a TCS. Zadní diferenciál s omezenou svorností pak dává vozu ještě lepší trakci.

Foto: Subaru

Vytisknout

Diskuze: Subaru Forester Sports 2.5 XT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M5

BMW M5 s manuálem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud