Již před rokem byl v Monaku představen prototyp modelu Sarthe. Od té doby probíhaly mnohé testy a vylepšení, abychom se nyní mohli kochat výsledkem. Jaké tedy bude auto pojmenované po okruhu „la Sarthe“?
Design vozu je jednoduchý, s jemnými liniemi, které pojí vůz od kapoty až po zadní automatický spoiler. Motor dostal nový kryt s větším sáním, aby byl zajištěn dostatečný přívod vzduchu pro chlazení.
Minimalistický interiér byl tvořen s důrazem na pocit z řízení. Je tvořen kombinací kůže a alcantary. Panely jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, aby se uspořila hmotnost. Zákazník si může ovšem vnitřek dotvořit podle svého, díky neomezenému vývěru barev a mnoha materiálů. Vůz je vybaven Centrálním informačním systémem, který vyvinula sama automobilka. Jedná se o digitální display, který dává řidiči přehled o všem důležitém, ale zároveň neodvádí zbytečně jeho pozornost.
Lehký (1390 kg), vyvážený (rozložení váhy 45%/55%) automobil ožívá za pomocí motoru 6.3L V63SC. Jedná se o osmiválec, který byl oproti prototypu posílen kompresorem. Při 6500 ot./min. vyvine sílu 457 kW a kroutící moment 838 Nm při 4000 ot./min. Při pouhých 1500 ot./min. dosáhne kroutící moment 650 Nm. Tyto výsledky stačí k tomu, aby Sarthe zrychlil z 0 na 100 km/h za 3.6 vteřiny a nezastaví se, dokud nedosáhne rychlosti 338 km/h.
Každý měsíc by měl továrnu opustit nový, ručně vyrobený Sarthe. Kupující za něj zaplatí 270.882 €. Budeme držet této holandské automobilce palce, aby se jí na trhu dařilo.
Zdroj: Vencer
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?