Již před rokem byl v Monaku představen prototyp modelu Sarthe. Od té doby probíhaly mnohé testy a vylepšení, abychom se nyní mohli kochat výsledkem. Jaké tedy bude auto pojmenované po okruhu „la Sarthe“?
Design vozu je jednoduchý, s jemnými liniemi, které pojí vůz od kapoty až po zadní automatický spoiler. Motor dostal nový kryt s větším sáním, aby byl zajištěn dostatečný přívod vzduchu pro chlazení.
Minimalistický interiér byl tvořen s důrazem na pocit z řízení. Je tvořen kombinací kůže a alcantary. Panely jsou vyrobeny z uhlíkových vláken, aby se uspořila hmotnost. Zákazník si může ovšem vnitřek dotvořit podle svého, díky neomezenému vývěru barev a mnoha materiálů. Vůz je vybaven Centrálním informačním systémem, který vyvinula sama automobilka. Jedná se o digitální display, který dává řidiči přehled o všem důležitém, ale zároveň neodvádí zbytečně jeho pozornost.
Lehký (1390 kg), vyvážený (rozložení váhy 45%/55%) automobil ožívá za pomocí motoru 6.3L V63SC. Jedná se o osmiválec, který byl oproti prototypu posílen kompresorem. Při 6500 ot./min. vyvine sílu 457 kW a kroutící moment 838 Nm při 4000 ot./min. Při pouhých 1500 ot./min. dosáhne kroutící moment 650 Nm. Tyto výsledky stačí k tomu, aby Sarthe zrychlil z 0 na 100 km/h za 3.6 vteřiny a nezastaví se, dokud nedosáhne rychlosti 338 km/h.
Každý měsíc by měl továrnu opustit nový, ručně vyrobený Sarthe. Kupující za něj zaplatí 270.882 €. Budeme držet této holandské automobilce palce, aby se jí na trhu dařilo.
Zdroj: Vencer
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?