designová studie Škoda Roomster. Automobilka vystavuje samozřejmě i všechny typy vozů úspěšných modelových řad Fabia, Octavia a Superb, včetně sportovně laděného modelu Fabia RS.
Kromě pestré nabídky osobních vozů v provedení modelového roku 2004 vystavuje Škoda Auto na letošním veletrhu IAA také svou nejnovější automobilovou studii, Škoda Roomster. Vize kompaktního rodinného vozu návštěvníkům autosalonu poskytuje pohled do budoucnosti; díky originálním nápadům, uplatněným v mimořádně variabilním interiéru, nabízí Roomster nepřeberné množství způsobů rodinného, sportovního i rekreačního využití a bude mít jistě nemalý vliv na příští generace vozů značky Škoda.
Na speciálních webových stránkách věnovaných studii mají zájemci možnost vidět nejenom množství fotografií, designových skic a obrázků dokumentujících výrobu Roomsteru, ale mohou si také stáhnout některý z řady spořičů obrazovky nebo tapet!
Zvláštní místo zaujímá na stánku Škoda Auto model Škoda Fabia RS. Atraktivní sportovně laděný automobil, vyniká velmi dobrými dynamickými i jízdními vlastnostmi. K obvyklé charakteristice malého sportovního automobilu však ještě přidává pro vůz této kategorie zcela nevšední hospodárnost. Hlavní zásluhu na nízké spotřebě má především zvolená pohonná jednotka – výkonný vznětový motor 1.9 TDI PD/96 kW.
Modelový rok 2004
Ve všech třech modelových řadách byly v provedení modelového roku 2004 aplikovány změny nebo zdokonalení, přispívající k dalšímu zvýšení komfortu, bezpečnosti či užitných vlastností. V mnoha případech se také jedná o nové moderní prvky výbavy, objevující se ve vozech Škoda vůbec poprvé.
Fabia
Špičkový elektronický systém stability jízdy ESP (včetně systémů ABS, MSR a ASR), lze nyní u Fabie objednat pro daleko větší množství nabízených pohonných jednotek. Téměř všechny motorizace pro tuto modelovou řadu je také nyní možné objednat s proměnlivým prodlouženým servisním intervalem (až na max. 30 000 km u vozů se zážehovými a 50 000 km u vozů se vznětovými motory), resp. na 2 roky.
Další z novinek, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti vozů Škoda Fabia, je tříbodový bezpečnostní pás vzadu na prostředním sedadle. Objednává se společně s prostřední hlavovou opěrkou jako mimořádná výbava na přání a je k dispozici pro všechny verze výbav.
V rámci výbav na přání je od verze Comfort nově nabízen navigační systém s dynamickým modulem TMC. Tento systém nejen informuje řidiče o poloze vozu, ale zároveň monitoruje relevantní dopravní informace (pokud jsou v daném regionu součástí vysílání signálu RDS) a navrhuje vždy optimální trasu vzhledem k aktuálním podmínkám provozu.
Pro příznivce sportovního designu jsou nově připraveny dva pakety výbav zahrnující sportovní doplňky interiéru (příp. kola z lehké slitiny, která pakety odlišují). Součástí paketu Dynamic I jsou sportovní sedadla vpředu, interiér v provedení černá Onyx s potahy Mystic v černé barvě, stejně jako tříramenný sportovní volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy potažené kůží. Paket Dynamic II je navíc doplněn o 15" kola Charme z lehké slitiny. Oba pakety lze objednat pro verze Comfort a Classic.
Nabídka mimořádných výbav byla dále doplněna například o dělicí síť pro Combi nebo soupravu na opravu pneumatik sestávající z kompresoru a nádoby se speciální těsnicí směsí. V průběhu modelového roku 2004 bude také upravena paleta nabízených barev, přičemž nabídka bude obohacena o tři nové metalické laky: šedá metalíza Graphite, béžová metalíza Sahara a červená metalíza Flamenco.
Octavia
Interiér Karneol, určený pro vrcholný model řady Octavia Laurin & Klement, v kombinaci kůže a mikrovlákna Alcantara, byl doposud nabízen pouze v béžové barvě. Novinkou modelového roku 2004 je možnost výběru tohoto interiéru také v barvě černé.
Další novinkou v modelové řadě Octavia je zavedení diagnostického systému EOBD také pro všechny přeplňované vznětové motory.
Úprav doznává též paleta vnějších barev, přičemž do nabídky byla zařazena nová metalická barva šedá Graphite.
Superb
Novinkou pod kapotou modelu Superb je šestiválcový vznětový motor o objemu 2,5 l a výkonu 120 kW (nahradil stávající motor o výkonu 114 kW). Úpravami motoru došlo ke zvýšení výkonu ze 114 kW (155 k) na 120 kW (163 k), točivého momentu z 310 na 350 Nm a snížila se i spotřeba paliva. Motor, jenž plní přísnou emisní normu EU 4 (ta vejde v platnost až v roce 2005) je dodáván s novou generací šestistupňové převodovky, přičemž druhou alternativou zůstává nadále automatická převodovka Tiptronic.
Pro všechny motorizace (kromě motoru V6 2.5 TDI/120 kW) je připravena nová pětistupňová převodovka, která plně nahrazuje stávající provedení. Nové převodovky přinášejí především další zlepšení komfortu řazení.
Vozy se vznětovými motory jsou nově vybaveny systémem EOBD (European On Board Diagnostics) s diagnostikou kontrolující zařízení, která mají vliv na složení emisí. Všechny vozy jsou standardně vybaveny mechanickým brzdovým asistentem Dual Rate, plně integrovaným do tělesa brzdového posilovače.
Novým prvkem výbavy je TV-tuner pro příjem televizního signálu, kterým lze doplnit navigační přístroj. Televizní obraz se zobrazuje na obrazovce navigačního přístroje a zvuk je přenášen reproduktory vozu. K ovládání slouží standardní prvky přístroje. Systém umožňuje příjem TV signálu v normách PAL, NTSC a SECAM ve všech standardech a také příjem a zobrazení informací teletextu (příjem je z důvodu bezpečnosti možný pouze ve stojícím vozidle).
Dalším komfortním prvkem výbavy je elektricky ovládané střešní okno s křemíkovými solárními články. Při parkování vozu na přímém slunci dodávají solární články uvnitř okna elektrickou energii, pohánějící ventilátor větrání. Nucenou cirkulací vzduchu uvnitř vozu dochází ke snížení vnitřní teploty vozidla až o 20° C ve srovnání s vozy bez této výbavy. V chladném období solární okno navíc umožňuje omezit namrzání čelního skla z vnitřní strany.
Jednodušší verzí dynamické navigace je nově nabízený přístroj SatCompass. Tento navigační přístroj je vybaven monochromatickým displejem a zeleným podsvětlením ovládacích prvků. Součástí navigace SatCompass je rádio a CD přehrávač sloužící zároveň pro vložení CD-ROMu s příslušnou mapou. Navigaci je možné doplnit CD měničem na šest CD, který je umístěn v zavazadlovém prostoru. Navigace SatCompass představuje plnohodnotný navigační systém za příznivou cenu.
Další prvek mimořádné výbavy, vypínatelný airbag spolujezdce, umožňuje deaktivaci čelního a bočního airbagu u spolujezdce, která je nezbytná například pro přepravu malých dětí v dětské autosedačce na předním sedadle.
Novinkou v nabídce mimořádných výbav je také SunSet – skla s vyšším stupněm tónování na zadních dveřích a zadním okně. Skla díky výrazně nižší tepelné i světelné propustnosti redukují ohřívání interiéru za slunečních dní a také omezují pohled zvenčí do zadní části interiéru.
Executive paket pro verzi Elegance nabízí výbavy, zvyšující komfort cestování na zadních sedadlech (footboard - sedadlo s výklopným středem opěry včetně ochranného vaku na nohy a dálkovým ovládáním sedadla spolujezdce ze zadních sedadel, mechanické stínicí rolo na zadní okno, Lounge-Step - vkládané koberce v barvě interiéru s opěrkou pro nohy cestujících na zadních sedadlech, příprava pro telefon GSM III (pro použití telefonu pasažéry na zadních sedadlech), popelník ve výplni pravých zadních dveří a chladicí box o kapacitě 7,5 l, umístěný za zadní loketní opěrkou).
Součástí výbavy vozů Superb je od modelového roku 2004 také multifunkční sklopný klíček s novou funkcí otevírání nebo zavírání všech bočních oken nebo schránka na brýle v místě stropního madla u řidiče. U verze Comfort s interiérem v barvě slonoviny Ivory byla barva hlavice a manžety řadicí páky změněna na černou Onyx.
Tisková zpráva: Škoda-Auto, a.s.