Renault po delším napínání konečně představil první fotky a video očekávaného designového kupé kabrioletu (či čspíše targy) s novým názvem Wind.
Renault přišel pro novinku s dosud neznámým názvem Wind – vítr. Všeobecně se čekalo, že bude použito jméno Twingo CC, nicméně při pohledu na novinku, která se mimochodem téměř neliší od konceptu představeného před dvěma lety, je jasné, že Wind udělal od Twinga velký krok jiným směrem.
Renault Wind je dvousedadlový roadster s možností sklopit... nebo vlastě spíše překlopit střechu. Wind používá neokoukanou koncepci, při které se pevná střecha převrátí do prostoru kufru pod kryt. Díky maximální jednoduchosti této konstrukce trvá celý úkon pouhopouhých 12 sekund.
Otevřené Twingo, pardon, Wind potom není kabrioletem, ale spíše Targou.
Renault se technikou příliš nezdržoval, proto se již jen dozvíme, že délka novinky je 383 centimetrů a kufr má 270 litrů nehledě na to, je-li zavřen nebo ne.
Novinka se oficiálně ukáže na autosalonu v Ženevě, druhého března.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.