FXX K Evoluzione: Ferrari představilo poslední evoluci svého okruhového monstra

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. října 2017, 11:30 Google+

Automobilka Ferrari dnes představila poslední evoluci svého okruhového monstra, která nese název FXX K Evoluzione. Informace o tom to modelu byly do poslední chvíle jednou velkou neznámou, ovšem jak už se předpokládalo, hlavní roli hraje aerodynamika a hmotnost.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari FXX-K Evo

Ferrari FXX-K Evo | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

Abychom byli přesní, Evoluzione není zcela novým modelem, ale pouze evolucí modelu FXX-K. Na rozdíl od něj však dokáže nové Evo vyprodukovat při maximální rychlosti přítlačnou sílu až 830 kilogramů, což je rozdíl 23% oproti standardnímu FXX-K a 75% oproti modelu LaFerrari, ze kterého vozy z řady FXX-K vychází. Jak upozorňuje web AutoCar, odkud první informace o novince přišly, při rychlosti 200 km/h produkuje Evo přítlačnou sílu 640 kg, což je srovnatelné i se závodními vozy kategorie GT3.

Úpravami prošel prakticky celý exteriér, kde se pracovalo s každým detailem. Přední i zadní nárazník se dočkal upravených tvarů, přibyly nové nasávací otvory před předními koly, měnil se tvar přívodu vzduchu k chlazení brzd, měnila se podlaha vozu a změn se nakonec dočkalo i křídlo, jehož tvar nyní spolupracuje se zadním spoilerem na vytváření maximálního přítlaku.

Uvnitř vozu se pak změnil volant a také narostla obrazovka infotainment systému, který používá kompletně přepracovaný software. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, který musel být kvůli vyšší přítlačné síle také upraven.

A jak FXX-K Evo získat? Pokud jste šťastným majitelem minulé generace FXX-K, pak můžete nechat svůj vůz upravit o novější aerodynamické prvka a zaplatit si jen za úpravu na variantu Evo. Druhou možností je pak zakoupení již upraveného nového vozu, ovšem podle všeho půjde o velice limitovanou sérii. 

Novinka s označením Evoluzione byla představena dnes na okruhu "Mugello" během akce "2017 Finali Mondiali" a jedná se o evoluci již třetí generace tohoto extrémního stroje, se kterým je ale možné jezdit pouze na okruzích.

Vytisknout

Diskuze: FXX K Evoluzione: Ferrari představilo poslední evoluci svého okruhového monstra

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Perun 4x4

Český Perun 4x4 uchvátil i zahraniční speciální jednotky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud