Automobilka Ferrari dnes představila poslední evoluci svého okruhového monstra, která nese název FXX K Evoluzione. Informace o tom to modelu byly do poslední chvíle jednou velkou neznámou, ovšem jak už se předpokládalo, hlavní roli hraje aerodynamika a hmotnost.
Abychom byli přesní, Evoluzione není zcela novým modelem, ale pouze evolucí modelu FXX-K. Na rozdíl od něj však dokáže nové Evo vyprodukovat při maximální rychlosti přítlačnou sílu až 830 kilogramů, což je rozdíl 23% oproti standardnímu FXX-K a 75% oproti modelu LaFerrari, ze kterého vozy z řady FXX-K vychází. Jak upozorňuje web AutoCar, odkud první informace o novince přišly, při rychlosti 200 km/h produkuje Evo přítlačnou sílu 640 kg, což je srovnatelné i se závodními vozy kategorie GT3.
Úpravami prošel prakticky celý exteriér, kde se pracovalo s každým detailem. Přední i zadní nárazník se dočkal upravených tvarů, přibyly nové nasávací otvory před předními koly, měnil se tvar přívodu vzduchu k chlazení brzd, měnila se podlaha vozu a změn se nakonec dočkalo i křídlo, jehož tvar nyní spolupracuje se zadním spoilerem na vytváření maximálního přítlaku.
Uvnitř vozu se pak změnil volant a také narostla obrazovka infotainment systému, který používá kompletně přepracovaný software. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, který musel být kvůli vyšší přítlačné síle také upraven.
A jak FXX-K Evo získat? Pokud jste šťastným majitelem minulé generace FXX-K, pak můžete nechat svůj vůz upravit o novější aerodynamické prvka a zaplatit si jen za úpravu na variantu Evo. Druhou možností je pak zakoupení již upraveného nového vozu, ovšem podle všeho půjde o velice limitovanou sérii.
Novinka s označením Evoluzione byla představena dnes na okruhu "Mugello" během akce "2017 Finali Mondiali" a jedná se o evoluci již třetí generace tohoto extrémního stroje, se kterým je ale možné jezdit pouze na okruzích.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.