FXX K Evoluzione: Ferrari představilo poslední evoluci svého okruhového monstra

Ferrari FXX-K Evo
Ferrari FXX-K Evo, foto: Ferrari S.p.a.
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. října 2017 11:30
Sdílej:

Automobilka Ferrari dnes představila poslední evoluci svého okruhového monstra, která nese název FXX K Evoluzione. Informace o tom to modelu byly do poslední chvíle jednou velkou neznámou, ovšem jak už se předpokládalo, hlavní roli hraje aerodynamika a hmotnost.

Abychom byli přesní, Evoluzione není zcela novým modelem, ale pouze evolucí modelu FXX-K. Na rozdíl od něj však dokáže nové Evo vyprodukovat při maximální rychlosti přítlačnou sílu až 830 kilogramů, což je rozdíl 23% oproti standardnímu FXX-K a 75% oproti modelu LaFerrari, ze kterého vozy z řady FXX-K vychází. Jak upozorňuje web AutoCar, odkud první informace o novince přišly, při rychlosti 200 km/h produkuje Evo přítlačnou sílu 640 kg, což je srovnatelné i se závodními vozy kategorie GT3.

Úpravami prošel prakticky celý exteriér, kde se pracovalo s každým detailem. Přední i zadní nárazník se dočkal upravených tvarů, přibyly nové nasávací otvory před předními koly, měnil se tvar přívodu vzduchu k chlazení brzd, měnila se podlaha vozu a změn se nakonec dočkalo i křídlo, jehož tvar nyní spolupracuje se zadním spoilerem na vytváření maximálního přítlaku.

Uvnitř vozu se pak změnil volant a také narostla obrazovka infotainment systému, který používá kompletně přepracovaný software. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, který musel být kvůli vyšší přítlačné síle také upraven.

A jak FXX-K Evo získat? Pokud jste šťastným majitelem minulé generace FXX-K, pak můžete nechat svůj vůz upravit o novější aerodynamické prvka a zaplatit si jen za úpravu na variantu Evo. Druhou možností je pak zakoupení již upraveného nového vozu, ovšem podle všeho půjde o velice limitovanou sérii. 

Novinka s označením Evoluzione byla představena dnes na okruhu "Mugello" během akce "2017 Finali Mondiali" a jedná se o evoluci již třetí generace tohoto extrémního stroje, se kterým je ale možné jezdit pouze na okruzích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.