Automobilka Ferrari dnes představila poslední evoluci svého okruhového monstra, která nese název FXX K Evoluzione. Informace o tom to modelu byly do poslední chvíle jednou velkou neznámou, ovšem jak už se předpokládalo, hlavní roli hraje aerodynamika a hmotnost.
Abychom byli přesní, Evoluzione není zcela novým modelem, ale pouze evolucí modelu FXX-K. Na rozdíl od něj však dokáže nové Evo vyprodukovat při maximální rychlosti přítlačnou sílu až 830 kilogramů, což je rozdíl 23% oproti standardnímu FXX-K a 75% oproti modelu LaFerrari, ze kterého vozy z řady FXX-K vychází. Jak upozorňuje web AutoCar, odkud první informace o novince přišly, při rychlosti 200 km/h produkuje Evo přítlačnou sílu 640 kg, což je srovnatelné i se závodními vozy kategorie GT3.
Úpravami prošel prakticky celý exteriér, kde se pracovalo s každým detailem. Přední i zadní nárazník se dočkal upravených tvarů, přibyly nové nasávací otvory před předními koly, měnil se tvar přívodu vzduchu k chlazení brzd, měnila se podlaha vozu a změn se nakonec dočkalo i křídlo, jehož tvar nyní spolupracuje se zadním spoilerem na vytváření maximálního přítlaku.
Uvnitř vozu se pak změnil volant a také narostla obrazovka infotainment systému, který používá kompletně přepracovaný software. Úpravy se nevyhnuly ani podvozku, který musel být kvůli vyšší přítlačné síle také upraven.
A jak FXX-K Evo získat? Pokud jste šťastným majitelem minulé generace FXX-K, pak můžete nechat svůj vůz upravit o novější aerodynamické prvka a zaplatit si jen za úpravu na variantu Evo. Druhou možností je pak zakoupení již upraveného nového vozu, ovšem podle všeho půjde o velice limitovanou sérii.
Novinka s označením Evoluzione byla představena dnes na okruhu "Mugello" během akce "2017 Finali Mondiali" a jedná se o evoluci již třetí generace tohoto extrémního stroje, se kterým je ale možné jezdit pouze na okruzích.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?