Honda představila nový Civic Type R

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 21. července 2022, 06:51 Google+

Společnost Honda představuje zcela nový model Civic Type R a současně slaví 25 let od uvedení tohoto ikonického vysoce výkonného hatchbacku – a 50 let od představení prvního modelu Civic. Nová Honda Type R byla zkonstruována tak, aby poskytovala dosud nejintenzivnější zážitek z modelu Civic Type R, a navazuje na dlouhou tradici výkonných vozů inspirovaných závodním duchem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic Type R

Honda Civic Type R | foto: Honda ČR

Sdílejte článek

Civic Type R, který bude v Evropě dostupný od začátku roku 2023, již nastavuje nová měřítka a nedávno na okruhu Suzuka v Japonsku překonal traťový rekord pro vozy s pohonem přední nápravy. V rámci vývoje konstruktéři společnosti Honda zdokonalili každý aspekt nového modelu, včetně konstrukčních vylepšení, která zvyšují aerodynamický výkon. Díky lehkým komponentům a vylepšením hnací jednotky je model Type R výkonnější a agilnější než kdykoli předtím.

 „Konstruktéři společnosti Honda u modelu Civic Type R opět splnili vytyčený cíl a vytvořili vůz s nejintenzivnějším zážitkem z jízdy v segmentu výkonných hatchbacků,“ řekl Tom Gardner, senior viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Prostřednictvím mimořádného pokroku a využití technologií původně určených pro motoristický sport jsme překonali dokonce i parametry odlehčené verze předchozího modelu. Právě díky tomuto odhodlání dovést výkon k dokonalosti je model Civic Type R již 25 let u řidičů tak oblíbený.“

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda ČR

Výkonný aerodynamický design

Nový model Type R staví na vývoji konceptu „ultimátního sportovního 2.0“ a sportovním vzhledu designu nedávno představeného modelu Honda Civic e:HEV. S cílem zvýraznit již tak elegantní a sportovní siluetu je model Type R nižší a širší. S podběhy kol, které se rozprostírají nad lehkými 19palcovými matně černými litými koly, obutými do na míru vyrobených pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Během vývoje pracovali konstruktéři společnosti Honda na konceptu vytvoření „ultimátního sportovního 2.0“ nejlepšího provedení vysoce výkonného vozu s motorem vpředu a pohonem předních kol. Design exteriéru nyní ztělesňuje pocit jednoty se skvěle integrovanými designovými prvky, jako je zadní panel a zadní dveře, které byly vyvinuty exkluzivně pro model Type R a přinášejí vylepšené aerodynamické vlastnosti.

Velká spodní maska předního nárazníku maximalizuje proudění vzduchu k motoru společně s novou odlehčenou kapotou s průduchem, který opět maximalizuje proudění vzduchu kolem přední části.

Mezi další konstrukční detaily, které pomáhají dosáhnout co nejvyššího přítlaku, patří spoilery bočních prahů za předními koly a nový, větší zadní difuzor, který je zabudován přímo do spodní části podlahy – s tvarem navrženým tak, aby fungoval v souhře s karoserií nahoře.

Nový dramatický design zadního spoileru dále přispívá k vytváření přítlaku. Samotný spoiler je nakloněn dozadu s cílem snížit odpor vzduchu. Zadní spoiler, podepřený novými odlévanými hliníkovými držáky, je posazen níže, ale je širší než u předchozího modelu, což zdůrazňuje novou elegantní linii střechy a širší postoj.

Mezi možné provedení laku karosérie patří i ikonická bílá Championship White, na kterou nadšenci vozů Honda Type R nedají dopustit, a také barvy Rallye Red, Racing Blue, Crystal Black a Sonic Grey Pearls.

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda ČR

Pohlcující zážitek v kokpitu

Interiér nového modelu byl vytvořen s cílem zvýšit radost z jízdy a míru pozornosti při řízení. Zachovává si vysokou úroveň pohodlí, praktičnosti a kultivovanosti zcela nového modelu Civic e:HEV a povznáší ji emotivními detaily a prvky zaměřenými na výkon, jako je ikonická klasická červená výbava vozů Type R.

Emotivní kokpit je navržen tak, aby podporoval intenzivní zážitky z jízdy: řidič sedí níže než dříve, má lepší výhled přes nižší kapotu, jsou omezeny mrtvé úhly a zredukovány reflexní prvky. Lehká přední sportovní sedadla s čalouněním se semišovým efektem nabízejí výjimečnou podporu pro správnou podporu řidiče na závodní trati a zároveň poskytují dostatek pohodlí během dlouhých jízd.

Řidiči mohou plynule přepínat mezi nastaveními vozu různé režimy pro motor, řízení, odpružení a zvuk motoru. Kromě režimů předprogramovanými Comfort, Sport a R byl představen nový režim „Individual“, který umožňuje přizpůsobit si zážitek z jízdy podle svého.

Výkonný datalogger LogR společnosti Honda se v této generaci modelu Type R vrací ve značně aktualizovaném formátu a nyní kombinuje údaje o výkonu shromážděné senzory ve vozidle s aplikací pro chytré telefony. Řidičům tak pomáhá sledovat a zaznamenávat různé metriky v reálném čase. Mezi klíčové funkce patří stopky pro zaznamenávání časů na kolo, třecí zóny pneumatiky ve 3D, které zobrazují maximální sílu, kterou mohou pneumatiky vozu dosáhnout, inovativní funkce bodování, která pomáhá řidičům zlepšit jejich dovednosti na trati s cílem zaujmout řidiče a podporovat bezpečnost, přesnost a stále rychlejší kola na trati.

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda ČR

Technická vylepšení zaměřená na výkon

Model Civic Type R je známý svými výkonnými a vysokootáčkovými motory. Nový model staví na oceňovaném základu svého předchůdce a dále rozvíjí motor z předchozího modelu Type-R. Poskytuje tak nejrychlejší a nejnávykovější jízdu v historii modelu, která však zůstává bezpečná.

Změny se projevily v upraveném turbodmychadlu, které má nyní kompaktnější těleso ke zlepšení celkové účinnosti jednotky. Samotná turbína má jak počet lopatek, tak jejich tvar optimalizovaný pro zvýšení výkonu a zlepšení proudění vzduchu. Výsledkem je nejsilnější přeplňovaný motor VTEC v modelu Type R.

Revidovaný, vysoce účinný výfukový systém přispívá ve spojení s výše uvedenými součástmi na zlepšení poměru výkonu a hmotnosti, točivého momentu a maximální rychlosti ve srovnání s předchozí generací modelu Type R. Díky němu podává model Civic Type R 2023 jeden z nejlepších výkonů na litr ve své třídě.

Optimalizovaná verze šestistupňové manuální převodovky pomáhá řidičům cítit propojení s jejich vozem. Právě díky této převodovce předchozí generace okouzlila fanoušky po celém světě. Přepracovaný systém přizpůsobení otáček s automatickým meziplynem zajišťuje dokonale spárované přizpůsobení otáček při řazení nižších převodových stupňů, což pomáhá vyvážení vozu při vjezdu do zatáčky. Vysoko výkonná převodovka dostala extrémně tuhý mechanismus řazení a optimalizované uspořádání řadicí kulisy pro bezpečné a velmi přesné řazení.

Vylepšený brzdový systém Brembo zachovává dvoudílné kotouče z předchozí generace pro umocnění pocitu a dlouhou životnost. Nový vůz se vyznačuje vylepšenou regulací teploty a chlazením prostřednictvím modernizovaného chladiče, což zajišťuje trvalý a optimální výkon při intenzivním používání. Nový design trojitého výfuku s vylepšenou modulací zvuku zlepšuje zvukový vjem a dále posiluje spojení řidiče s vozem.

img-responsive

Honda Civic Type R | foto: Honda ČR

Zcela nový model Honda Civic Type R se začne prodávat příští rok, přičemž první dodávky zákazníkům v Evropě začnou od začátku roku 2023.

Vytisknout

Diskuze: Honda představila nový Civic Type R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Průzkum ukázal, proč by lidé brečeli, kdyby zůstali bez auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud