Škoda Citigo je malý městský automobil, který vyniká především svou prostorností a skvělou manévrovatelností. Zkrátka ideální společník do města a na příměstské dojíždění, od kterého nečekáte žádné velké sportovní ambice. A nejspíš právě proto si ho lidí z Darkside Development vybrali jako základ pro svůj extrémní Sleeper.
Tahle unikátní přestavba už sice není žádná horká novinka, teprve před pár dny se s ní však její britští autoři vydali na slavný německý okruh Nürburgring, kde je vyzpovídal YouTuber Misha Charoudin. A kromě rozhovoru a prohlídky vozu došlo i na dvě ostrá kola na Ringu, během kterých Misha auto rozhodně nešetřil.
Pojďme ale přeskočit záběry z kabiny na začátku videa a podívejme se na samotnou techniku. Tím nejzajímavějším na celém voze je bezesporu motorový prostor, který kompletně vyplňuje 2.0 litrový naftový motor z modelu Golf. Ten má standardní výkon okolo 140 až 170 koní, v tomto případě se však podařilo výkon našponovat až na 360 koní a 600 Nm točivého momentu.
Základem pro dosažení takto vysokého výkonu bylo větší turbo, které pochází z BMW. Turbo však nezůstalo sériové, ostatně snad jako žádný komponent v motorovém prostoru. Aby bylo možné vtěsnat do malého vozu tak velký motor, bylo potřeba všechno upravit a přestavět. Ve výsledku však nechybí ani intercooler nebo olejové chladiče v masce.
Motor z Volkswagenu a turbo z BMW však nejsou jediné díly z jiných vozidel. Dohromady byste se v tomhle extrémním autě dopočítaly komponent z asi 20 různých automobilů. Například převodovka a pohonné ústrojí pochází z první generace Audi TT, díky čemuž dostalo Citigo pohon 4x4 a přední i zadní diferenciál s omezenou svorností.
Kompletní přestavby se samozřejmě dočkal i podvozek, který je plně nastavitelný a dostal i pořádné stabilizátory. Vpředu i vzadu jsou použity masivní brzdy, které pochází z Audi a Porsche. Vzhledem k absenci ABS je však potřeba s brzdami zacházet opatrně. Stabilitu vozu při vyšších rychlostech pak zajišťuje i narychlo vyráběný spoiler, který byl na auto přidán cca den před cestou na Ring. A při jízdách na rovinkách, kde Citigo dosahovalo až 260 km/h, byl jeho přínos evidentní.
Uvnitř vozu je speciální bezpečnostní klec, nechybí závodní sedačky, vícebodové bezpečnostní pásy, hydraulická ruční brzda, upravená pozice řidiče, upravená palubní deska a speciální konzole spínačů. Na ní je možné kromě jiného třeba aktivovat vstřikování NOS, nebo deaktivovat pohon všech kol.
Zřejmě nejúsměvnější je však skutečnost, že tohle auto smí legálně na silnice. Tedy minimálně ve Velké Británii, kde prošlo tamní MOT. Tvůrci uvažovali i o žádost na homologaci vozu u TUV, nicméně od toho je všichni zrazují. Stále se však jedná o naprosto extrémní stroj, který dokonale plní svůj účel.
Cílem Darkside Development totiž bylo postavit extrémně výkonný vůz, který však bude navenek co nejméně nápadný. A to model Citigo plně splňuje. Tedy snad jen s výjimkou oken z plexiskla s otvíráním ve stylu závodních vozů a větších kol se sportovními pneumatikami.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.