Škoda Citigo 4x4 s výkonem 360 koní? Malý Frankenstein dostal díly z 20 aut

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 3. května 2019, 10:16 Google+

Škoda Citigo je malý městský automobil, který vyniká především svou prostorností a skvělou manévrovatelností. Zkrátka ideální společník do města a na příměstské dojíždění, od kterého nečekáte žádné velké sportovní ambice. A nejspíš právě proto si ho lidí z Darkside Development vybrali jako základ pro svůj extrémní Sleeper.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Extrémní Škoda Citigo o výkonu 360 koní s pohonem 4x4 je skutečný „Sleeper" (YouTube/Misha Charoudin)

Extrémní Škoda Citigo o výkonu 360 koní s pohonem 4x4 je skutečný „Sleeper" (YouTube/Misha Charoudin) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Tahle unikátní přestavba už sice není žádná horká novinka, teprve před pár dny se s ní však její britští autoři vydali na slavný německý okruh Nürburgring, kde je vyzpovídal YouTuber Misha Charoudin. A kromě rozhovoru a prohlídky vozu došlo i na dvě ostrá kola na Ringu, během kterých Misha auto rozhodně nešetřil.

Pojďme ale přeskočit záběry z kabiny na začátku videa a podívejme se na samotnou techniku. Tím nejzajímavějším na celém voze je bezesporu motorový prostor, který kompletně vyplňuje 2.0 litrový naftový motor z modelu Golf. Ten má standardní výkon okolo 140 až 170 koní, v tomto případě se však podařilo výkon našponovat až na 360 koní a 600 Nm točivého momentu.

Základem pro dosažení takto vysokého výkonu bylo větší turbo, které pochází z BMW. Turbo však nezůstalo sériové, ostatně snad jako žádný komponent v motorovém prostoru. Aby bylo možné vtěsnat do malého vozu tak velký motor, bylo potřeba všechno upravit a přestavět. Ve výsledku však nechybí ani intercooler nebo olejové chladiče v masce.

Motor z Volkswagenu a turbo z BMW však nejsou jediné díly z jiných vozidel. Dohromady byste se v tomhle extrémním autě dopočítaly komponent z asi 20 různých automobilů. Například převodovka a pohonné ústrojí pochází z první generace Audi TT, díky čemuž dostalo Citigo pohon 4x4 a přední i zadní diferenciál s omezenou svorností.

Kompletní přestavby se samozřejmě dočkal i podvozek, který je plně nastavitelný a dostal i pořádné stabilizátory. Vpředu i vzadu jsou použity masivní brzdy, které pochází z Audi a Porsche. Vzhledem k absenci ABS je však potřeba s brzdami zacházet opatrně. Stabilitu vozu při vyšších rychlostech pak zajišťuje i narychlo vyráběný spoiler, který byl na auto přidán cca den před cestou na Ring. A při jízdách na rovinkách, kde Citigo dosahovalo až 260 km/h, byl jeho přínos evidentní.

Uvnitř vozu je speciální bezpečnostní klec, nechybí závodní sedačky, vícebodové bezpečnostní pásy, hydraulická ruční brzda, upravená pozice řidiče, upravená palubní deska a speciální konzole spínačů. Na ní je možné kromě jiného třeba aktivovat vstřikování NOS, nebo deaktivovat pohon všech kol.

Zřejmě nejúsměvnější je však skutečnost, že tohle auto smí legálně na silnice. Tedy minimálně ve Velké Británii, kde prošlo tamní MOT. Tvůrci uvažovali i o žádost na homologaci vozu u TUV, nicméně od toho je všichni zrazují. Stále se však jedná o naprosto extrémní stroj, který dokonale plní svůj účel.

zdroj: youtube.com

Cílem Darkside Development totiž bylo postavit extrémně výkonný vůz, který však bude navenek co nejméně nápadný. A to model Citigo plně splňuje. Tedy snad jen s výjimkou oken z plexiskla s otvíráním ve stylu závodních vozů a větších kol se sportovními pneumatikami.

Vytisknout

Diskuze: Škoda Citigo 4x4 s výkonem 360 koní? Malý Frankenstein dostal díly z 20 aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Interiér modelu Tesla Standard Range

Která automobilka nabízí nejlepší infotainment? Američané mají jasno

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud