Recenze Tesly Model 3 po ujetí 42 000 km: Zdařilý stroj, nebo chyba za 1.1 milionu korun?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. dubna 2019, 15:09 Google+

Když si YouTuber Andy Slye před rokem pořídil Teslu Model 3, byl to pro něj krok do neznáma. Nikdy předtím nevlastnil Teslu ani jiný elektromobil a vlastně se o řízení ani příliš mnoho nezajímal - více než auta ho zkrátka zajímala technika, která do té doby hrála na jeho kanále prim. Model 3 si ho však evidentně rychle získal, neb mu v poslední době věnoval dost prostoru. Jak je ale s vozem spokojen po ujetí cca 26 000 mil a téměř ročním vlastnictví?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3 (YouTube/Andy Slye)

Tesla Model 3 (YouTube/Andy Slye) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Zhruba před rokem se stal Andy Slye majitelem červené Tesly Model 3 v provedení Long Range a s pohonem pouze zadních kol, za kterou tehdy zaplatil cca 50 000 dolarů - tedy cca 1.14 milionu korun. Po roce však nastává ten správný čas k zamyšlení: Je Tesla stále tím nejúžasnějším autem jaké kdy řídil, nebo jde jen o pořádně drahou chybu?

Andy rozdělil své zkušenosti s Teslou hned na 3 kapitoly: Spolehlivost, Náklady a Požitek. A co se spolehlivosti týče, není prý moc co řešit. Krátce po pořízení se prý sice obával problémů, o kterých četl na internetu, nicméně Tesla ho prý zatím nikdy nikdy nenechala. Během ročního vlastnictví se prý objevily zhruba dvě menší závady, nicméně ty v rámci záruky vyřešil servisní techniky Tesly, který přijel za autem a vše opravil na místě.

Obával se také degradace baterií či problémů s dojezdem, nicméně ani jedna z jeho obav se nakonec nenaplnila. Vůz vypočítává dojezd velice přesně a za rok nezaznamenal žádný pokles napětí v bateriích. Jisté obavy měl také ze software, který je hluboce integrován do vozu. Ani v této oblasti se však nevyskytly žádné vážnější potíže, které by nevyřešil restart.

Náklady spojené s provozem Tesly Model 3 jsou evidentně jednou z nejpopulárnějších kategorií. Během oněch 26 000 ujetých mil, což odpovídá zhruba vzdálenosti 41 843 kilometrů, bylo totiž potřeba jen jednou udělat rotaci pneumatik. Vzhledem k akci lokálního autoservisu, který dělá rotaci pneumatik pro Tesly zdarma, však tento servisní úkon nic nestál.

Jediným skutečným nákladem tak byla ve výsledku elektrická energie, které Tesla spotřebovala cca 8 071 kWh. Necelých 42 000 Km tak Tesla ujela za cca 549 dolarů, což je cca 12 500 Kč. Je však potřeba zmínit, že Andy nenabíjel jen doma a u Superchargerů, ale také v obchodních domech nebo u přátel.

Zaokrouhleně se tedy dá říci, že během roku projel cca 600 dolarů, tedy cca 13 700 Kč. Jeho průměrný účet za elektriku se tak přitom zvýšil jen o cca 36 % A teď si útratu srovnejte s tradičním autem, které ujede cca 30 mil na galon a navíc bude několikrát potřebovat vyměnit olej. Andy tak podle svých slov ušetřil téměř 2 000 dolarů.

Požitek z jízdy s Teslou Model 3 je pak opět něco úchvatného. Řeč je především o akceleraci, výkonu a točivém momentu, potěší však i skvělý displej infotainmentu, asistent řízení Tesla Autopilot, možnost ovládat vůz dálkově z mobilu, plně prosklená střecha, atd.

Potěší však i řada bezplatných aktualizací, které dělají nejen z Modelu 3 ještě lepší a vybavenější elektromobil. Stačí ostatně vzpomenout na nedávnou aktualizaci, která přinesla speciální režim pro psy a tzv. Sentry Mode, který vůz hlídá a je schopen natočit obličeje / postupy zlodějů. Tesla navíc během některých ze svých updatů i dálkově zvedala výkony nebo zvyšovala dojezd u některých modelů.

zdroj: youtube.com

Nic však není dokonalé a je potřeba si přiznat, že i Model 3 má pár nedostatků. Andyho například mrzí až příliš časté mlžení skel v interiéru, se kterým se snaží bojovat za pomoci různých přípravků. Nedomyšlené mu také přijde zavírání předního kufru, při kterém na voze pokaždé nechá otisky. Poslední výtka se pak vztahuje k ukládání profilů řidiče, kdy se neuloží nastavení bederní opory zad.

Celkově vzato je však se svým vozem evidentně dost pokojen a jeho pořízení za chybu nepovažuje. A to ani při investici 50 000 dolarů, ačkoliv nyní je již Tesla Model 3 dostupná i v základním provedení za 35 000 dolarů.

Vytisknout

Diskuze: Recenze Tesly Model 3 po ujetí 42 000 km: Zdařilý stroj, nebo chyba za 1.1 milionu korun?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Dan Ťok (Facebook/@DanTok2017)

Ministr dopravy Ťok končí. Takhle vidí svoji práci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud