Když si YouTuber Andy Slye před rokem pořídil Teslu Model 3, byl to pro něj krok do neznáma. Nikdy předtím nevlastnil Teslu ani jiný elektromobil a vlastně se o řízení ani příliš mnoho nezajímal - více než auta ho zkrátka zajímala technika, která do té doby hrála na jeho kanále prim. Model 3 si ho však evidentně rychle získal, neb mu v poslední době věnoval dost prostoru. Jak je ale s vozem spokojen po ujetí cca 26 000 mil a téměř ročním vlastnictví?
Zhruba před rokem se stal Andy Slye majitelem červené Tesly Model 3 v provedení Long Range a s pohonem pouze zadních kol, za kterou tehdy zaplatil cca 50 000 dolarů - tedy cca 1.14 milionu korun. Po roce však nastává ten správný čas k zamyšlení: Je Tesla stále tím nejúžasnějším autem jaké kdy řídil, nebo jde jen o pořádně drahou chybu?
Andy rozdělil své zkušenosti s Teslou hned na 3 kapitoly: Spolehlivost, Náklady a Požitek. A co se spolehlivosti týče, není prý moc co řešit. Krátce po pořízení se prý sice obával problémů, o kterých četl na internetu, nicméně Tesla ho prý zatím nikdy nikdy nenechala. Během ročního vlastnictví se prý objevily zhruba dvě menší závady, nicméně ty v rámci záruky vyřešil servisní techniky Tesly, který přijel za autem a vše opravil na místě.
Obával se také degradace baterií či problémů s dojezdem, nicméně ani jedna z jeho obav se nakonec nenaplnila. Vůz vypočítává dojezd velice přesně a za rok nezaznamenal žádný pokles napětí v bateriích. Jisté obavy měl také ze software, který je hluboce integrován do vozu. Ani v této oblasti se však nevyskytly žádné vážnější potíže, které by nevyřešil restart.
Náklady spojené s provozem Tesly Model 3 jsou evidentně jednou z nejpopulárnějších kategorií. Během oněch 26 000 ujetých mil, což odpovídá zhruba vzdálenosti 41 843 kilometrů, bylo totiž potřeba jen jednou udělat rotaci pneumatik. Vzhledem k akci lokálního autoservisu, který dělá rotaci pneumatik pro Tesly zdarma, však tento servisní úkon nic nestál.
Jediným skutečným nákladem tak byla ve výsledku elektrická energie, které Tesla spotřebovala cca 8 071 kWh. Necelých 42 000 Km tak Tesla ujela za cca 549 dolarů, což je cca 12 500 Kč. Je však potřeba zmínit, že Andy nenabíjel jen doma a u Superchargerů, ale také v obchodních domech nebo u přátel.
Zaokrouhleně se tedy dá říci, že během roku projel cca 600 dolarů, tedy cca 13 700 Kč. Jeho průměrný účet za elektriku se tak přitom zvýšil jen o cca 36 % A teď si útratu srovnejte s tradičním autem, které ujede cca 30 mil na galon a navíc bude několikrát potřebovat vyměnit olej. Andy tak podle svých slov ušetřil téměř 2 000 dolarů.
Požitek z jízdy s Teslou Model 3 je pak opět něco úchvatného. Řeč je především o akceleraci, výkonu a točivém momentu, potěší však i skvělý displej infotainmentu, asistent řízení Tesla Autopilot, možnost ovládat vůz dálkově z mobilu, plně prosklená střecha, atd.
Potěší však i řada bezplatných aktualizací, které dělají nejen z Modelu 3 ještě lepší a vybavenější elektromobil. Stačí ostatně vzpomenout na nedávnou aktualizaci, která přinesla speciální režim pro psy a tzv. Sentry Mode, který vůz hlídá a je schopen natočit obličeje / postupy zlodějů. Tesla navíc během některých ze svých updatů i dálkově zvedala výkony nebo zvyšovala dojezd u některých modelů.
Nic však není dokonalé a je potřeba si přiznat, že i Model 3 má pár nedostatků. Andyho například mrzí až příliš časté mlžení skel v interiéru, se kterým se snaží bojovat za pomoci různých přípravků. Nedomyšlené mu také přijde zavírání předního kufru, při kterém na voze pokaždé nechá otisky. Poslední výtka se pak vztahuje k ukládání profilů řidiče, kdy se neuloží nastavení bederní opory zad.
Celkově vzato je však se svým vozem evidentně dost pokojen a jeho pořízení za chybu nepovažuje. A to ani při investici 50 000 dolarů, ačkoliv nyní je již Tesla Model 3 dostupná i v základním provedení za 35 000 dolarů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.