Škoda na autosalonu Auto China 2014: Čínská premiéra nové generace modelu Škoda Octavia

ar5, 17. dubna 2014, 12:49 Google+

ŠKODA v Číně zvyšuje tempo a pokračuje v modelové ofenzívě. Zlatým hřebem automobilky na autosalonu Auto China 2014 (od 20. do 29. dubna) v Pekingu bude čínská premiéra nového modelu ŠKODA Octavia, který bude uveden na čínský trh v květnu 2014.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Společnost ŠKODA AUTO kromě toho poprvé předvede na čínském veletrhu nový model ŠKODA Rapid Spaceback Xindong a městskou verzi nového modelu ŠKODA Yeti. Celkem se čínská paleta společnosti ŠKODA AUTO v roce 2014 zdvojnásobí na šest lokálně vyráběných modelů. Pomocí produktové ofenzívy a rozšíření lokálních výrobních kapacit chce ŠKODA AUTO do roku 2018 v Číně zvýšit počet vozů dodaných zákazníkům na více než 500.000 ročně.

V prvním čtvrtletí roku 2014 dodala automobilka ŠKODA zákazníkům v Číně více než 62.000 vozů, což ve srovnání s prvními třemi měsíci loňského roku představuje nárůst o 7,5 procent. „Jako nejsilnější trh značky ŠKODA a nejvýznamnější růstový trh na světě je Čína ústředním pilířem naší globální růstové strategie,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA v Číně důrazně pokračuje ve své modelové ofenzívě.

V květnu bude uvedena na čínský trh třetí generace našeho nejprodávanějšího modelu, nová ŠKODA Octavia. Naše čínské portfolio navíc letos rozšíříme o nový Rapid Spaceback,“ dodává Vahland. K němu se přidají právě představené a zcela přepracované modely ŠKODA Yeti, ŠKODA Superb, sedan ŠKODA 

Rapid a ŠKODA Fabia. „S nejmodernější a nejsilnější modelovou paletou všech dob chceme naše čínské zákazníky přesvědčit o přednostech vozů naší značky a i nadále rapidně růst. V rámci naší Růstové strategie jsme si stanovili cíl do roku 2018 zvýšitdodávky čínským zákazníkům na 500.000 vozů ročně. Přitom stavíme na úzké spolupráci s naším dlouholetým partnerem, společností Shanghai Volkswagen,“ uzavírá Vahland.  

Čínská premiéra: nejlepší ŠKODA Octavia všech dob

Čínskou premiéru oslaví v Pekingu nová ŠKODA Octavia. Tento bestseller značky ŠKODA je třída sama pro sebe, když ve třídě kompaktních vozů stanovuje nová měřítka prostornosti, funkčnosti, techniky a designu. Nová ŠKODA Octavia ve srovnání se svoupředchůdkyní narostla téměř ve všech rozměrech. Žádný automobil ve třídě kompaktních vozů nenabízí delší interiér, více prostoru pro kolena a více prostoru nad hlavami vzadu. 

Zavazadlový prostor má se svými 590 litry největší kapacitu ve své třídě. Funkčnost zvyšuje celá řada ‚Simply Clever’ detailů.   I přes tento nárůst došlo u třetí generace tohoto modelu ve srovnání s předchůdkyní ke snížení hmotnosti až o 90 kg. Navíc okouzluje nová ŠKODA Octavia zcela novým designem. Nikdy předtím nebyla ŠKODA Octavia tak dynamická a zároveň tak nadčasově elegantní, výrazná, hodnotná a suverénní jako třetí generace. S ohledem na vkus čínských zákazníků byly provedeny decentní designové úpravy, spočívající například ve využití většího množství chromovaných prvků. Nová ŠKODA Octavia bude v Číně nabízena se dvěma efektivními benzinovými agregáty, a to s motory 1,4 l TSI a 1,6.   

ŠKODA Octavia – srdce značky – položila v roce 2007 jako svého času první model ŠKODA vyráběný na čínském trhu základ pro úspěch značky v Číně. Od té doby bylo zákazníkům v Číně dodáno 690.000 Octavií, což odpovídá 61 procentům z celkového počtu automobilů značky ŠKODA, které byly v tomto období v Číně prodány. Jen v roce 2013 se pro model ŠKODA Octavia v Číně rozhodlo přibližně 119.200 zákazníků.

S třetí generací chce společnost ŠKODA AUTO dále rozvíjet úspěch této modelové řady. Výroba v Číně bude zahájena ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) na jaře, na trh bude vůz uveden v polovině května 2014. V Evropě se Octavia už ukázala být trefou do černého: s více než 62.000 vozy, dodanými zákazníkům v prvním čtvrtletí roku 2014, vzrostl prodej oproti stejnému období minulého roku o více než 26 procent. „Prodeje a příjem objednávek překonávají naše očekávání,“ říká Dr. Vahland. Nová ŠKODA Octavia je jedním z nejoceňovanějších vozů ve své třídě, který v řadě srovnávacích testů vítězí i nad vozy prémiových značek.Rovněž poprvé v Číně bude v Pekingu k vidění nová ŠKODA Octavia Combi a nová 

ŠKODA Octavia Scout. Oba modely na pekingském autosalonu upozorní na bohatou nabídku variant třetí generace úspěšného modelu značky ŠKODA. Nová ŠKODA Rapid Spaceback – mladý kompakt značky ŠKODA pro ČínuPředstavením nového modelu ŠKODA Rapid Spaceback bude právě na autosalonu v Pekingu zahájen prodej prvního hatchbacku značky ŠKODA v segmentu kompaktních vozů na čínském trhu. Nový model rozšiřuje paletu vozů české automobilky nabízenou na čínském trhu o vůz velikosti mezi modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Octavia. V Číně se tak v současnosti vyrábí šest modelů značky ŠKODA: Fabia, Rapid, Rapid Spaceback, Octavia, Yeti a Superb. Rapid Spaceback je prvním kompaktním automobilem značky ŠKODA, který spojuje kvalitu vozů ŠKODA s karoserií typu hatchback. 

Svým dynamickým a svěžím designem oslovuje ŠKODA Rapid Spaceback ve zvýšené míře mladší skupiny zákazníků. „Rapid Spaceback je prostorný, praktický a všestranný kompaktní vůz se sportovním charakterem vyhovující individuálním požadavkům,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva pro oblast technického vývoje. Přesně v duchu značky nabízí tento mladý kompaktní vůz prostorný interiér, celou řadu ‚Simply Clever’detailů, špičkovou bezpečnost, nízkou spotřebu a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty. 

Elegantní kompaktní SUV pro každou situaci: nová ŠKODA Yeti do městaMěstská verze modelu ŠKODA Yeti, představená poprvé také na autosalonu v Číně, je ideálním společníkem pro džungli velkoměsta. Vůz ŠKODA Yeti prošel v roce 2013 kompletní omlazovací kúrou spočívající v novém designu a nových technických prvcích. Poprvé je toto oblíbené kompaktní SUV k dostání ve dvou variantách: jako městská verze ŠKODA Yeti s elegantním designem a jako outdoorová verze určená do terénu. Díky rozvoru náprav prodlouženému o šest centimetrů splňuje lokálně vyráběná verze modelu Yeti přání čínských zákazníků týkající se ještě větší nabídky prostoru na zadních sedadlech.

Na přání se v Číně u vozu ŠKODA Yeti montuje na páté dveře rezervní kolo.Pro model Yeti jsou v Číně k dispozici tři benzinové motory a to motor o objemu 1,6 litru, nabízený exkluzivně pro městskou verzi a motory 1, 4 TSI, nebo 1,8 TSI.Jádrem rozsáhlého přepracování modelu ŠKODA Yeti je zcela nová příď a záď vozu podle nového designového jazyka značky ŠKODA. Viditelné designové prvky jako nárazníky, ochrana spodní části vozu, boční lišty a kryty prahů jsou u městské verze lakované v barvě vozu. Dále se nabízí nová kola z lehkých slitin a nové designové prvky interiéru, jako např. tříramenné volanty pro verzi Yeti a čtyřramenné volanty pro verzi Yeti Outdoor, nové potahové látky a dekory jakož i inovativní technická řešeni: ŠKODA Yeti tak obdrží v obou verzích volitelnou couvací kameru a spoustu nových ‚Simply Clever’ detailů.

ŠKODA úspěšná v Číně: Více než 1,13 mil. vozů prodaných od roku 2007

Prostřednictvím modelové ofenzívy chce společnost ŠKODA AUTO do roku 2018 zvýšit prodeje v Číně na více než půl milionu vozů ročně. Již od roku 2010 je Čína největším trhem české automobilky. V roce 2013 dodala značka čínským zákazníkům 227.000 vozů, což představuje necelou čtvrtinu všech prodaných vozů značky ŠKODA za loňský rok. Prvním modelem, nabízeným v této zemi, byla v roce 2007 ŠKODA Octavia. Od té doby automobilka v Číně prodala více než 1,13 milionu vozů.

V roce 2008 následoval model ŠKODA Fabia a v roce 2009 ŠKODA Superb. Od roku 2013 je na čínském trhu nabízena ŠKODA Yeti, nejprve jako dovážený model a od konce roku 2013 jako vůz vyráběný v Číně ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. Přibližně jeden rok se v Číně nabízí nový kompaktní sedan ŠKODA Rapid. „V uplynulých sedmi letech se ŠKODA v Číně fantasticky rozvíjela. S novými modely nyní vstupujeme do další fáze a zaměříme se na dosažení hranice půl milionu prodaných vozů,“ říká prof. Vahland.

Přitom sází ŠKODA AUTO na úzkou spolupráci se společností Shanghai Volkswagen. „SVW je našim spolehlivým a kompetentním partnerem,“ dodává Vahland. Od té doby, co česká automobilka začala působit na čínském trhu, byl v závodě SVW vyroben více než jeden milion vozů značky ŠKODA. Tím se ŠKODA podílí přibližně deseti procenty na celkovýchdeseti milionech vozů vyrobených od roku 1983. V současné době se vozy ŠKODA v Číně vyrábí ve třech závodech.Růstová strategie ŠKODA je úspěšnáV dosavadním průběhu roku 2014 byla automobilka ve špičkové kondici: ŠKODA AUTO prodala v prvním čtvrtletí roku 2014 více vozů, než ve kterémkoli jiném prvním čtvrtletí v historii. Od ledna do března dodala automobilka zákazníkům na celém světě 247.200 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 12,1 procenta.

V březnu vzrostl prodej oproti stejnému měsíci uplynulého roku o 14,6 procenta na 96.100 vozů (březen 2013: 83.800), což byl nejlepší březnový výsledek v historii podniku.V příštích měsících vstupuje modelová ofenzíva do další fáze. Výrazným signálem pro vzestup značky bylo představení výjimečné designové studie „ŠKODA VisionC“ na autosalonu v Ženevě začátkem března. Pětidveřové kupé emocionálního ladění je předzvěstí dalšího vývojového stupeň tvarosloví značky ŠKODA. Zároveň studie ukazuje možnosti inovativních konceptů karoserie vozů ŠKODA.

Zdroj: Škoda Auto

 

Vytisknout

Diskuze: Škoda na autosalonu Auto China 2014: Čínská premiéra nové generace modelu Škoda Octavia

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg – facelift největšího „lidového“ SUV

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud