Čínsky Brilliance BS4 prepadol v crashteste

Miloslav Mihalik, 3. dubna 2009, 13:08 Google+

Čínske automobily boli vždy známe svojím kopírovaním viac úspešných zahraničných automobiliek. Cena tiež nebola najhoršia a väčšinou dostal zákazník už v základe takzvanú „plnú palbu“. Ale ako to bolo s bezpečnosťou? No nie moc slávne. A tu je ďalší príklad že šetriť sa neoplatí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BS4

BS4 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Brillance predáva svoje modely v západnej Európe už nejaký ten rôčik, najviac však v Nemecku, krajine známej ako krajinou automobiliek. Model BS4 je vlastne automobil strednej triedy a teda konkurenciou pre automobily typu Audi A4, BMW radu 3, Citroen C5 a ďalších. U týchto automobilov je samozrejmosťou v crash-testoch získať minimálne 4 hviezdičky, v lepšom prípade 5. Ale ako je na tom BS4?

Crash-test zorganizoval nemecký autoklub ADAC. Veľké očakávania však nenaplnil. Nielenže pohorel na dosť veľkej miere, ale rovno dokázal, že čínske automobily sú na úrovni tých európskych z asi polovice 90-tych rokov.

Test sa uskutočnil v rýchlosti 64km/h a s polovičným prekrytím. Pri náraze praskla podlaha, prístrojová doska sa natlačila na cestujúcich a pedále sa nebezpečne priblížili k nohám vodiča. Problémom bol tiež airbag, ktorý síce BS4 v sérii má, ale vďaka nešikovnej konštrukcii je prakticky neúčinný a nezabráni kontaktu vodičovej hlavy s volantom.

Brilliance tak neobdržal ani jednu hviezdičku, a to v dobe, keď je prioritou pre výrobcou dosiahnuť výsledok minimálne 4 hviezičiek, nie moc dobrá reklama pre nový model.

Ďalší typ testu, bočný náraz, už nedopadol až tak zle, tu sa podarilo airbagy nastaviť primerane a tie tak majú šancu ochrániť posádku v prípade bočného nárazu.

Smutná je však nielen pasívna bezpečnosť, ale aj cena, za ktorú sa vozy Brilliance predávajú na nemeckom trhu. Základná cena je 16000€, čo nie je málo. A ak sa k tomu pridá nepresvedčujúca bezpečnosť, nezachráni ho už ani bohatá sériová výbava.
Vytisknout

Diskuze: Čínsky Brilliance BS4 prepadol v crashteste

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

56

Ukrajina má velmi kvalitní silnice

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud