Volvo zavádí třetí noční směnu na výrobu nového SUV XC90. I tak stěží bude zvládat uspokojovat poptávku.
Volvo XC90 je zkrátka prodejní trhák. Však speciální First edition se vyprodala během pouhých 47 hodinách a to zákazníci auto ještě ani neviděli na živo, natož se s ním projeli. Takto silnou poptávku nemohla automobilka nechat jen tak.
Proto plánuje třetí výrobní směnu, díky které nalezne práci přes 1300 lidí. To znamená nárůst pracovních míst o téměř 40 procent na celkových 4600 pracovníků v celém závodě Torslanda. Cílem automobilky je co nejvíce zkrátit dodací lhůtu.
V současné době tato továrna vyrobí ročně zhruba 300 000 automobilů. Vyrábí se zde různé modely, mezi ně patří S60, S80, V70, XC70 a XC90.
Již za prvních devět měsíců se podařilo automobilce prodat bezmála 340 000 vozů. Podle posledních odhadů by do konce roku mohla prodat až 470 000 vozů. A její plány do roku 2020 jsou 800 000 vozů ročně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?