Audi R8 aktuálně koupíte pouze s atmosférickým desetiválcem. Ten má sice charakteru na rozdávání, například v Číně je ale díky velkému objemu zatížen vysokou daní. Proto se v Ingolstadtu chystají na příchod svého supersportu s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.
První Audi R8 nabídlo atmosférický desetiválec a jako alternativu rovněž atmosférický osmiválec o objemu 4.2 litru. Ten se ovšem už v žádném novém modelu se čtyřmi kruhy neobjeví, upravit jej pro budoucí emisní normy by totiž bylo příliš drahé a v některých zemích (například v Číně) je auto daňově zatěžováno podle objemu motoru. To je také jeden z důvodů, proč osmiválec s atmosférickým plněním nahradí šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Motor o objemu 2.9 litru byl vyvíjen ve spolupráci Audi a Porsche a je součástí modulární rodiny pohonných jednotek, známé jako KoVoMo. Aktuálně tuto jednotku používá nová Panamera 4S, v níž má výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 Nm. Spojena je potom s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK a pohonem všech kol. Audi nicméně britskému Autocaru potvrdilo, že v jeho nabídce se šestiválec objeví v hned několika výkonových variantách.
Tomu se však není co divit, atmosférický osmiválec byl totiž používán i v modelech RS4 a RS5, které se nové generace dočkají. A s ní právě i menšího, leč silnějšího motoru. Pro úplnost dodáme, že obě RS měla výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 426 Nm, zatímco vrchol nového motoru leží na hranici 373 kW (507 k) a 678 Nm. Ta bude pravděpodobně vyhrazena pro R8, i tak se dá očekávat nárůst obou RS. Posledním modelem, který nový šestiválec dostane, bude ostré SUV RS Q5. První auto s 2.9litrovou jednotkou se představí pravděpodobně již v příštím roce, jaké to bude je ale zatím těžké odhadovat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.