Audi R8 aktuálně koupíte pouze s atmosférickým desetiválcem. Ten má sice charakteru na rozdávání, například v Číně je ale díky velkému objemu zatížen vysokou daní. Proto se v Ingolstadtu chystají na příchod svého supersportu s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.
První Audi R8 nabídlo atmosférický desetiválec a jako alternativu rovněž atmosférický osmiválec o objemu 4.2 litru. Ten se ovšem už v žádném novém modelu se čtyřmi kruhy neobjeví, upravit jej pro budoucí emisní normy by totiž bylo příliš drahé a v některých zemích (například v Číně) je auto daňově zatěžováno podle objemu motoru. To je také jeden z důvodů, proč osmiválec s atmosférickým plněním nahradí šestiválec se dvěma turbodmychadly.
Motor o objemu 2.9 litru byl vyvíjen ve spolupráci Audi a Porsche a je součástí modulární rodiny pohonných jednotek, známé jako KoVoMo. Aktuálně tuto jednotku používá nová Panamera 4S, v níž má výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 Nm. Spojena je potom s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK a pohonem všech kol. Audi nicméně britskému Autocaru potvrdilo, že v jeho nabídce se šestiválec objeví v hned několika výkonových variantách.
Tomu se však není co divit, atmosférický osmiválec byl totiž používán i v modelech RS4 a RS5, které se nové generace dočkají. A s ní právě i menšího, leč silnějšího motoru. Pro úplnost dodáme, že obě RS měla výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 426 Nm, zatímco vrchol nového motoru leží na hranici 373 kW (507 k) a 678 Nm. Ta bude pravděpodobně vyhrazena pro R8, i tak se dá očekávat nárůst obou RS. Posledním modelem, který nový šestiválec dostane, bude ostré SUV RS Q5. První auto s 2.9litrovou jednotkou se představí pravděpodobně již v příštím roce, jaké to bude je ale zatím těžké odhadovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.