Dočkáme se Audi R8 pro masy? Nový motor bude sdílet třeba se sportovním SUV

Audi připravuje R8 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.
Audi připravuje R8 s dvakrát přeplňovaným šestiválcem., foto: Audi
ar6 17. září 2016 03:15
Sdílej:

Audi R8 aktuálně koupíte pouze s atmosférickým desetiválcem. Ten má sice charakteru na rozdávání, například v Číně je ale díky velkému objemu zatížen vysokou daní. Proto se v Ingolstadtu chystají na příchod svého supersportu s dvakrát přeplňovaným šestiválcem.

První Audi R8 nabídlo atmosférický desetiválec a jako alternativu rovněž atmosférický osmiválec o objemu 4.2 litru. Ten se ovšem už v žádném novém modelu se čtyřmi kruhy neobjeví, upravit jej pro budoucí emisní normy by totiž bylo příliš drahé a v některých zemích (například v Číně) je auto daňově zatěžováno podle objemu motoru. To je také jeden z důvodů, proč osmiválec s atmosférickým plněním nahradí šestiválec se dvěma turbodmychadly.

Motor o objemu 2.9 litru byl vyvíjen ve spolupráci Audi a Porsche a je součástí modulární rodiny pohonných jednotek, známé jako KoVoMo. Aktuálně tuto jednotku používá nová Panamera 4S, v níž má výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 Nm. Spojena je potom s osmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK a pohonem všech kol. Audi nicméně britskému Autocaru potvrdilo, že v jeho nabídce se šestiválec objeví v hned několika výkonových variantách.

Tomu se však není co divit, atmosférický osmiválec byl totiž používán i v modelech RS4 a RS5, které se nové generace dočkají. A s ní právě i menšího, leč silnějšího motoru. Pro úplnost dodáme, že obě RS měla výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 426 Nm, zatímco vrchol nového motoru leží na hranici 373 kW (507 k) a 678 Nm. Ta bude pravděpodobně vyhrazena pro R8, i tak se dá očekávat nárůst obou RS. Posledním modelem, který nový šestiválec dostane, bude ostré SUV RS Q5. První auto s 2.9litrovou jednotkou se představí pravděpodobně již v příštím roce, jaké to bude je ale zatím těžké odhadovat.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?