Japonské automobilky Subaru a Toyota uzavřely před nějakou dobou spolupráci a tady máme výsledky, po hybridním Subaru je tu i Toyota s boxerem
Před několika dny jsme představili nové Subaru, koncept možného budoucího hybridního vozu s technologií od Toyoty. Nyní tu máme produkt přesně opačné spolupráce, totiž proud technologie od Subaru směrem k Toyotě.
Japonská automobilka Toyota sportovní vozy příliš nevyrábí, zato Subaru je v oblasti sportovně laděných vozů přímo legendou.
Výsledkem spojení je produkci velmi blízké kupé, které je zajímavé především použitím válců s protiběžnými písty, tedy motoru typu boxer. Ty vyrábí právě Subaru. Jejich výhodou je velmi nízké těžiště a to je pro čistokrevný sporťák s pohonem zadních kol důležité.
Automobil s rozložením sedadel 2+2 a délkou 416 centimetrů má velmi aerodynamické a sympatické tvary. Jeho sériovou verzi bychom mohli vidět do roka, do dvou let se začne vyrábět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?