Japonské automobilky Subaru a Toyota uzavřely před nějakou dobou spolupráci a tady máme výsledky, po hybridním Subaru je tu i Toyota s boxerem
Před několika dny jsme představili nové Subaru, koncept možného budoucího hybridního vozu s technologií od Toyoty. Nyní tu máme produkt přesně opačné spolupráce, totiž proud technologie od Subaru směrem k Toyotě.
Japonská automobilka Toyota sportovní vozy příliš nevyrábí, zato Subaru je v oblasti sportovně laděných vozů přímo legendou.
Výsledkem spojení je produkci velmi blízké kupé, které je zajímavé především použitím válců s protiběžnými písty, tedy motoru typu boxer. Ty vyrábí právě Subaru. Jejich výhodou je velmi nízké těžiště a to je pro čistokrevný sporťák s pohonem zadních kol důležité.
Automobil s rozložením sedadel 2+2 a délkou 416 centimetrů má velmi aerodynamické a sympatické tvary. Jeho sériovou verzi bychom mohli vidět do roka, do dvou let se začne vyrábět.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?