Divize Mercedesu, Mercedes-AMG oznámila, že neplánuje nový supersport. Jak to tedy s budoucností vrcholných modelů AMG bude?
Tobias Moers, šéf divize Mercedes-AMG prozradil, že v plánech automobilky do dalších let není žádný supersport. Nemáme čekat nástupce SLS AMG. Tedy modelu s minimálně vidlicovým osmiválcem umístěným uprostřed. Údajně nyní automobilka není v takové situaci, aby se jí vyplatilo do takových modelů investovat.
Nicméně, nemusíme úplně zoufat. Pagani nepřijde o dodávky vidlicového dvanáctiválce. Zřejmě je to stále dobrý business pro Mercedes-AMG. Ani verze Black Series nadobro nevymizely. Jen nyní není důvod je vyvíjet. „Současné „standartní“ AMG jsou dostatečně dobré, Black Series mají být naprostou špičkou…“ tvrdí Tobias Moers.
Nejnovější trendy směřují spíše k rozšiřování portfolia AMG Sport. Typickým modelem z tohoto portfolia je C450 AMG, nebo GLE 450 Coupé. Sice se jedná o poloviční AMG, co se techniky týče, ale oficiálně patří pod křídla Mercedes-AMG.
Nakonec dobrá zpráva. Model AMG GT má být v budoucnu rozšířen a vylepšen na úroveň nejlepších verzí Porsche 911. Vznikne tak konkurence například pro 911 GT3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?