Stabilizační systém ESPPlus pro Opel Vivaro

Petr Horák, 24. února 2004, 13:12 Google+

Populární užitkové modely Opel Vivaro nyní mohou být vybaveny špičkovým stabilizačním systémem ESPPlus s...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

integrovaným protiprokluzovým zařízením TCPlus. Stabilizační systém ESPPlus je možné získat do všech modelů Opel Vivaro s výjimkou verzí poháněných vznětovým motorem 1.9 CDTI o výkonu 82 k.

Moderní stabilizační systém ESPPlus pro modely Opel Vivaro je špičkový zařízením svého druhu, které v kritických situacích cíleně zasahuje do činnosti brzd až třech kol najednou. Pokud řídicí jednotka systému ESPPlus zaregistruje aktuální nebezpečí smyku, aktivují se brzdy až třech kol tak, že vzniklý stáčivý moment jízdu stabilizuje a vrátí ji na požadovanou trajektorii. K tomu přispívá i regulace točivého momentu motoru.

Systém ESPPlus pro modely Opel Vivaro má integrované protiprokluzové zařízení TCPlus, které usnadňuje rozjezdy na kluzkém povrchu tím, že reguluje výkon motoru a přibrzďuje ta hnací kola, která se začínají protáčet. Protiprokluzové zařízení TCPlus lze v případě potřeby manuálně deaktivovat.

Opel Vivaro je přizpůsobivý užitkový model hmotnostní kategorie 2,8 tuny, který se nabízí jako skříňová dodávka, kombi, minibus nebo vůz pro volný čas. Podle tradice značky Opel je i tento model standardně velmi dobře vybavený prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Pevná karoserie zaručuje účinnou ochranu pasažérů v případě havárie. Do standardní výbavy patří airbag ve volantu, pyrotechnický předpínač bezpečnostního pásu u sedadla řidiče, tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlav u všech sedadel.

Vivaro má nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách typu McPherson a hliníkové torzní klikové závěsy zadních kol propojené navzájem příčkou. Tato koncepce zaručuje vysokou stabilitu i komfort jízdy. U všech kol jsou kotoučové brzdy, kotouče u předních kol jsou ventilované, do hydraulického okruhu brzd je zařazený elektronicky řízený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS s děličem brzdných sil. Vozy Opel Vivaro patří mezi nejlepší reprezentanty své třídy i co se týká nízkých provozních nákladů.

TZ Opel Media
Vytisknout

Diskuze: Stabilizační systém ESPPlus pro Opel Vivaro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro Vectru a Signum - anotační foto

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro Vectru a Signum

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud