Stabilizační systém ESPPlus pro Opel Vivaro

Petr Horák, 24. února 2004, 13:12 Google+

Populární užitkové modely Opel Vivaro nyní mohou být vybaveny špičkovým stabilizačním systémem ESPPlus s...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

integrovaným protiprokluzovým zařízením TCPlus. Stabilizační systém ESPPlus je možné získat do všech modelů Opel Vivaro s výjimkou verzí poháněných vznětovým motorem 1.9 CDTI o výkonu 82 k.

Moderní stabilizační systém ESPPlus pro modely Opel Vivaro je špičkový zařízením svého druhu, které v kritických situacích cíleně zasahuje do činnosti brzd až třech kol najednou. Pokud řídicí jednotka systému ESPPlus zaregistruje aktuální nebezpečí smyku, aktivují se brzdy až třech kol tak, že vzniklý stáčivý moment jízdu stabilizuje a vrátí ji na požadovanou trajektorii. K tomu přispívá i regulace točivého momentu motoru.

Systém ESPPlus pro modely Opel Vivaro má integrované protiprokluzové zařízení TCPlus, které usnadňuje rozjezdy na kluzkém povrchu tím, že reguluje výkon motoru a přibrzďuje ta hnací kola, která se začínají protáčet. Protiprokluzové zařízení TCPlus lze v případě potřeby manuálně deaktivovat.

Opel Vivaro je přizpůsobivý užitkový model hmotnostní kategorie 2,8 tuny, který se nabízí jako skříňová dodávka, kombi, minibus nebo vůz pro volný čas. Podle tradice značky Opel je i tento model standardně velmi dobře vybavený prvky aktivní i pasivní bezpečnosti. Pevná karoserie zaručuje účinnou ochranu pasažérů v případě havárie. Do standardní výbavy patří airbag ve volantu, pyrotechnický předpínač bezpečnostního pásu u sedadla řidiče, tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlav u všech sedadel.

Vivaro má nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách typu McPherson a hliníkové torzní klikové závěsy zadních kol propojené navzájem příčkou. Tato koncepce zaručuje vysokou stabilitu i komfort jízdy. U všech kol jsou kotoučové brzdy, kotouče u předních kol jsou ventilované, do hydraulického okruhu brzd je zařazený elektronicky řízený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS s děličem brzdných sil. Vozy Opel Vivaro patří mezi nejlepší reprezentanty své třídy i co se týká nízkých provozních nákladů.

TZ Opel Media
Vytisknout

Diskuze: Stabilizační systém ESPPlus pro Opel Vivaro

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro Vectru a Signum - anotační foto

Nový turbodiesel 1.9 CDTI pro Vectru a Signum

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud