Roadster concept R

ar1, 22. září 2003, 16:48 Google+

Jen několik dní po světové premiéře Golfu nové generace představuje automobilka Volkswagen další výjimečný produkt:

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Prototyp roadsteru concept R. Ostře řezané rysy a dramatické křivky karoserie tohoto vozu jasně naznačují, jak si Volkswagen představuje ryze sportovní model blízké budoucnosti.

Vzrušující styling
Tým designerů, vedený Muratem Günakem a Peterem Schreyerem, připravil 463 cm dlouhý, 178 cm široký a jen 125 cm vysoký dvousedadlový sportovní vůz emotivního stylingu, který nese řadu designerských prvků charakteristických pro značku Volkswagen. Naprosto osobitá příď vozu nese zajímavě tvarované světlomety. Ty jsou tvořené LED diodami, kryt projektorové čočky se odkrývá teprve po zapnutí světel, do okamžiku plného otevření září jen úzký paprsek světla.

Výrazný „V“ profil v přední kapotě, která kryje zavazadlový prostor, je protažený až do nejspodnější části spojleru. Mohutný nasávací otvor pod nově řešenou maskou s velkým znakem automobilky Volkswagen přivádí vzduch k uprostřed umístěnému motoru V6.

„Svalnatá“ záď opakuje zásadní stylistické motivy přední části vozu, což je patrné především z provedení koncových světel, které také využívají LED technologii. Dynamický image prototypu concept R umocňují dva „hrby“ za sedadly řidiče a spolujezdce, jejichž tvar připomíná klasické závodní vozy. Tyto „hrby“ jsou nejenom výrazným stylistickým prvkem, ale zároveň mají i dvě velmi důležité funkce - plní roli větrného deflektoru a současně chrání posádku vozu při případném převrácení.

Originální interiér
Provedení interiéru spojuje maximální funkčnost a futuristický styl. Naprosto originálně pojatá přístrojová deska, jejíž část s ovladači před řidičem je vyvedená v leštěném hliníku, stejně jako středová konzole a dokonce i části volantu. K originálním řešením patří například výdechy ventilace ve středové konzoli nesoucí ovladače, v nichž se zobrazují údaje o teplotě vydechovaného vzduchu. Jednoduchým otáčením těchto ovladačů se nastavuje požadovaná teplota. Navigační zařízení, audiosystém a mobilní telefon se ovládá prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI na středovém tunelu. Hlavní přístroj se odkryje po spuštění motoru, které se provádí pouhým zmáčknutím tlačítka „START“. Jakmile řidič aktivuje navigační zařízení, hlavní přístroj se zasune zpět do přístrojového štítu a udělá tak místo displeji navigace, jenž potom také zobrazuje základní provozní parametry.

Anatomická sedadla roadsteru concept R mají vlastní odpružení, jehož tuhost lze individuálně nastavovat podle přání cestujících. Pod kvalitní kůží čalounění se ukrývá tzv. aktivní pěna, která se začala používat v konstrukci sedadel sportovních vozů. Aktivní pěna zaručuje, že sedadlo se dokonale přizpůsobí tělu na něm sedící osoby. Protože pevně ukotvená sedadla nelze nastavovat, nastavuje si řidič optimální polohu všech prvků elektrickým posouváním leštěného přístrojového štítu, volantu i pedálů. Také spolujezdec si může přizpůsobit polohu opěrky nohou.

Výkonné srdce
Srdcem vzrušujícího prototypu concept R je uprostřed uložený vidlicový šestiválec V6 o výkonu 195 kW/265 k, zaručující zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s. Maximální rychlost efektního roadsteru je omezena na 250 km/h, teoretická rychlost bez omezovače činí až 270 km/h. Maximální točivý moment 350 Nm motoru V6 se přenáší na zadní kola prostřednictvím přímo řazené šestistupňové převodovky DSG.


Základní technická data prototypu concept R
Délka (mm) 4163
Šířka (mm) 1778
Výška (mm) 1250
Převis karoserie vpředu (mm) 829
Převis karoserie vzadu (mm) 754
Rozchod kol vpředu (mm) 1471
Rozchod kol vzadu (mm) 1250
Motor V6
Zdvihový objem (cm3) 3189
Výkon (kW/k) 195/265 při 6250 min-1
Točivý moment (Nm) 350 při 2800 min-1
Převodovka Přímo řazená DSG
Koncepce pohonu Pohon zadních kol
Kola 8,5 Jx019 ET 50
Pneumatiky 255/40 R19
Zrychlení 0-100 km/h (s) 5,3
Max. rychlost 250 km/h (omezená)



TOP CENTRUM car

Vytisknout

Diskuze: Roadster concept R

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Zanardi opět pojede závod - anotační foto

Zanardi opět pojede závod

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud