Japonský luxusná divízia Toyoty, automobilka Lexus, predstavila na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite ďalší hybridný sedan s označením HS 250h. Lexus HS 250h predstavuje doposiaľ najúspornejší model značky.
Japonská prémiová automobilka Lexus predstavila na prebiehajúcom detroitskom autosalóne ďalší prírastok do rodiny hybridných modelov značky. Nový Lexus HS 250h svojim vzhľadom plne zapadá do rodiny Lexusu, dizajn sa nesie v znamení čistých línií bez zbytočných výstrelkov, predná časť by niekomu mohla vzdialene pripomínať nový Avensis od sesterskej Toyoty.
Lexus HS 250h je vybavený hybridným pohonným ústrojenstvom prevzatým z Toyoty Camry Hybrid predávanej v USA. Elektromotor dopĺňa klasický benzínový agregát pod kapotou nového Lexusu, ktorý má zdvihový objem 2,4 litra a je vybavený technológiou VVT-i. O prenos výkonu hybridnej sústavy s celkovým výkonom 140 kW sa stará bezstupňová prevodovka CVT.
Novinka od Lexusu sa však v Európe predávať nebude, paradoxne kvôli vysokým hodnotám emisií, ktoré sú podľa Lexusu porovnateľné s emisiami naftového modelu IS 220d. Štvorvalcový hybridný sedan sa teda bude ponúkať v domácom Japonsku a v USA, kde sa očakávajú jeho predajné úspechy.
Prieskum automobilky Lexus v USA ukázal, že približne 60 % oslovených potenciálnych zákazníkov prémiových sedanov by v tejto triede dala prednosť hybridnému ústrojenstvu, ak by bol k dispozícii. Lexus HS 250h sa začne sériovo vyrábať ihneď po skončení detroitského autosalónu, do predaja sa dostane v lete tohto roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?