Japonský luxusná divízia Toyoty, automobilka Lexus, predstavila na práve prebiehajúcom autosalóne v Detroite ďalší hybridný sedan s označením HS 250h. Lexus HS 250h predstavuje doposiaľ najúspornejší model značky.
Japonská prémiová automobilka Lexus predstavila na prebiehajúcom detroitskom autosalóne ďalší prírastok do rodiny hybridných modelov značky. Nový Lexus HS 250h svojim vzhľadom plne zapadá do rodiny Lexusu, dizajn sa nesie v znamení čistých línií bez zbytočných výstrelkov, predná časť by niekomu mohla vzdialene pripomínať nový Avensis od sesterskej Toyoty.
Lexus HS 250h je vybavený hybridným pohonným ústrojenstvom prevzatým z Toyoty Camry Hybrid predávanej v USA. Elektromotor dopĺňa klasický benzínový agregát pod kapotou nového Lexusu, ktorý má zdvihový objem 2,4 litra a je vybavený technológiou VVT-i. O prenos výkonu hybridnej sústavy s celkovým výkonom 140 kW sa stará bezstupňová prevodovka CVT.
Novinka od Lexusu sa však v Európe predávať nebude, paradoxne kvôli vysokým hodnotám emisií, ktoré sú podľa Lexusu porovnateľné s emisiami naftového modelu IS 220d. Štvorvalcový hybridný sedan sa teda bude ponúkať v domácom Japonsku a v USA, kde sa očakávajú jeho predajné úspechy.
Prieskum automobilky Lexus v USA ukázal, že približne 60 % oslovených potenciálnych zákazníkov prémiových sedanov by v tejto triede dala prednosť hybridnému ústrojenstvu, ak by bol k dispozícii. Lexus HS 250h sa začne sériovo vyrábať ihneď po skončení detroitského autosalónu, do predaja sa dostane v lete tohto roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.