Pseudoterénní C3 Picasso vypadá jako Cactus, v Evropě s ním nepočítejte

Přední část odpovídá korporátnímu stylu značky, Citroën C3 Aircross.
Přední část odpovídá korporátnímu stylu značky, Citroën C3 Aircross., foto: Citroën
ar6 21. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

V Trnavě vyráběný Citroën C3 Picasso už se pomalu blíží ke konci svého životního cyklu. Jeho nástupcem se příští rok stane dvojče Opelu Meriva. Tyto informace nicméně platí jen pro Evropu. V Latinské Americe, kde se malému MPV nebývale daří, znají například i terénní derivát Aircross. A právě ten prošel faceliftem, připomínající C4 Cactus.

Hlavní výhody pseudoterénní úpravy, tedy vyšší světlá výška a plastová ochrana nárazníků, blatníků a prahů, zůstaly i po modernizaci zachovány. Hlavním úkolem designérů bylo přiblížit malé MPV současnému portfoliu dvojitého šípu. To má zajistit nová maska chladiče, na níž navazují zatmavená dálková a potkávací světla. V nižší části upraveného předního nárazníku pak sídlí výrazné LED diody pro denní svícení. Dobrou zprávou je zachování rezervního kola na pátých dveřích

Kabina na fotografiích chybí, podle tiskové zprávy ale nabídne především multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, funkcí MirrorLink a couvací kamerou. Pod kapotou by nemělo dojít k žádným změnám, to znamená zážehovou šestnáctistovku VTi, spalující benzín i ethanol, v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol. Čtyřkolka k dispozici není.

Výroba Aircrossu bude i nadále probíhat v továrně Porto Real a Citroën doufá, že se povede udržet dobré prodeje tohoto modelu. Za pět let totiž Francouzi prodali 110 000 pseudoterénních MPV. Celkově má od začátku roku dvojitý šíp v Brazílii na svém kontě více než 1,3 milionu prodaných vozů.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.